Drive Test: Renault Megane Olympic 1.5 dCi 110 CP

Probabil ati vazut ca am fost nitel absent de pe aici. In sensul in care nu prea au mai aparut articole in ultima vreme. Insa, va rog sa-mi motivati toate absentele, pentru ca am am avut onoarea sa fiu parte dintr-o campanie mai putin obisnuita, lucru care mi-a umplut tot timpul. Pe scurt, e vorba despre o torta simbolica, reprezentata de editia limitata Renault Megane Olympic, iar ideea campaniei a fost, pe langa promovarea Jocurilor Olimpice de anul acesta, si gasirea a 100 de ambasadori ai valorilor olimpice, oameni obisnuiti care se ghideaza in viata dupa valorile olimpicilor nostri, excelenta, profesionalism si fair play. Iar pentru cei care inca nu stiu despre ce vorbim sau n-au apucat sa citeasca, gasesc aici toate detaliile despre Stafeta Renault Megane Olympic.

Renault Megane Olympic… Ce este, pe scurt, Renault Megane Olympic ? Asa cum ati vazut, o editie limitata lansata de fabricantul francez, o editie limitata, care pe langa altele, beneficiaza de un motor 1.5 dCi de 110 CP, cu o transmisie automata in sase trepte, insa si cu niscaiva putin mai multe optionale decat versiunea standard. Si daca tot ne-am apucat, hai sa detaliem.

Masina cu care m-am plimbat prin tara ascunde sub capota un 1.5 dCi, cu 110 CP la 4.000 rpm si un cuplu de 240 Nm la 1.750 rpm. Daca intereseaza pe cineva sa vada cam cat e sprintul 0-100 km/h, acesta ajunge pe la 11.9 secunde. Pe mine nu m-a interesat. La fel, daca intereseaza pe cineva, viteza maxima este de 185 km/h. Nici acest lucru nu m-a interesat. Ce m-a interesat ? Ce fel de traciune are, si am aflat ca e fata, cu ce cutie de viteze am de a face, si am aflat ca e una EDC in sase trepte, cam care ar fi consumul, ce sistem de franare si ce alte sisteme de siguranta au grija de mine si de cei care sunt in masina.

Si daca am ajuns la consum, sa va spun cum sta treaba comparativ cu ce scriu baietii in fisa tehnica a masinii. Ei zic asa: urban 5.2 litri/100 km, extraurban 4.4 litri/100 km, mixt 4 litri/100 km, cu emisii de CO2 de 114 g/km. Ce mi-a dat dupa toate calculele ? Mai intai sa va spun traseele. Primul a fost Iasi – Vaslui, cel de al doilea, Vaslui – Barlad – Tecuci – Focsani – Ramnicu Sarat – Buzau – Bucuresti. In cazul primului, ecranul calculatorului de bord mi-a transmis urmatoarele: 106 km facuti, cu o viteza medie de 32.4 km/h, cu un consum mediu de 6.9 litri/100 km. Nu e rau… Tinand cont de faptul ca in Vaslui am implicat masina si intr-un mars de cativa kilometri (pe care nu am mers cu mai mult de 15 – 20 km/h) nu e rau deloc.

Mai multe detalii si imagini in continuare

In cazul celui de al doilea, cu tot cu trecerile prin fiecare oras, plus traversarea Bucurestiului pana la Comitetul Olimpic si Sportiv Roman, consumul a arata cam asa: 326 km, cu o viteza medie de 59.8 km/h, cu un consum mediu de 5.4 litri/100 km. Inca o data, nu e rau deloc. Daca ne uitam pe datele oferite de catre Renault, vedem ca mixt-ul n-a crescut cu foarte mult, deci datele sunt cat de cat apropiate. Ceea ce nu poate insemna altceva decat un plus pentru masina.

Ce pune Renault Megane Olympic la dispozitia viitorilor clienti ? O masina de 4.295 mm lungime, 1.808 mm latime, 1.471 mm inaltime, o greutate de 1.309 kg si un portbagaj cu o capacitate de 368 litri, dar care cu scaunele spate rabatate ajunge la 1.129 litri. Ce deducem de aici ? Ca avem de a face cu o masina, sa-i spunem “de familie”, care poate oferi confortul necesar atunci cand e nevoie.

Si daca tot am ajuns la partea de dimensiuni, cred ca o sa va intrebati cum se comporta pe sosea, nu ? Cred ca e singurul moment in care nu as putea spune „perfect”. E ok, dar nu perfect. De ce ? Pentru ca ma asteptam la mai multa stabilitate, ma asteptam la putin mai mult sprint atunci cand am calcat pedala de acceleratie la maxim, ma asteptam la un alt raspuns din partea cutiei automate atunci cand aveam nevoie. Unul mai rapid… Sa nu intelegeti ca nu-si face treaba… Si-o face ! Numai ca, atunci cand incerci o depasire, mai in scurt, esti nevoit sa treci pe „manual”, sa treci intr-o treapta inferioara, ca mai apoi sa vina si forta de care ai nevoie pentru a depasi. In concluzie, desi se numeste Renault Megane Olympic, nu va asteptati sa fie vreun sportiv. E o masina cuminte, care-si face treaba asezat, fara sa ceri prea mult de la ea.

Ce acopera aceste mici neajunsuri ? Garda la sol si sistemele (cel de franare si cele de siguranta). Masina nu merge chiar „pe burta”, garda ajutandu-te sa treci si peste diverse denivelari atunci cand ne referim la un traseu mai soft-road, incaleca usor si vreo linie de tramvai atunci cand pe dreapta e oprit vreun… domn, intra usor si peste pragul vreunui garaj si se strecoara la fel de usor si in vreo parcare subterana. Sistemul de franare vine cu discuri ventilate fata si discuri pline spate, acesta fiind ajutat si de mult prea cunoscutele sisteme de siguranta ABS, AFU, ESP. Plus ca-n caz de nevoie, isi fac simtita prezenta si airbag-urile frontale si cele laterale cap si torace.

Nici la partea de vizibilitate nu sta rau. Desi as fi preferat si o camera pentru marsarier, tot ce pune la dispozitie Renault Megane Olympic, e ok. Chiar si luneta, despre care se spune ca nu acopera atat cat ar trebui… Daca ar fi sa fac o comparatie cu cei de la concurenta, mi se pare ok. Designerii au reusit sa acopere exact atat cat e nevoie pentru a nu avea probleme nici cand te afli in mers, nici cand parchezi cu fata, nici cand parchezi cu spatele, nici macar atunci cand parchezi lateral.

La partea de imagine ar putea aparea o intrebare: cu ce iese in evidenta Olympic… Si ar fi cateva lucruri de enumerat. Vopseaua metalizata, aerul conditionat bi-zonal, scaunele fata incalzite, radioul cu CD si MP3, sistemul de navigatie Tom Tom cu ecran color de 5.8 inch, tapiteria din material textil, pielea de pe volan, pachetul xenon pentru faruri, jantele de 17 inch, bagheta laterala de protectie in ton cu caroseria, carcasele oglinzilor retrovizoare intr-un negru gloss, badge-urile exterioare cu Cercurile Olimpice si, nu in cele din urma, placuta de la interior pe care se afla trecut numarul de serie al masinii.

Va spuneam despre lucrurile care acopera cele cateva mici neajunsuri. La ele se mai adauga ceva: pretul ! Pentru ca raportul pret – calitate este unul cat se poate de ok. Daca un Renault Megane Olympic, versiunea 1.6 100 CP costa 15.600 de euro, modelul testat de mine nu va depasi 17.750 euro cu cutie manuala si 18.950 euro versiunea cu transmisie EDC. Iar conditiile de garantie sunt mai mult decat ok: 3 ani sau 100.000 de km, 6 ani garantie anticoroziune pentru caroserie si 3 ani garantie pentru vopseaua caroseriei.

Ce mi-a placut ? Design-ul, comoditatea scaunelor, suspensia, garda la sol, „linistea” motorului, consumul.

Ce nu mi-a placut ? Stabilitatea, raspunsul cutiei automate.

Si, ca de fiecare data, nu pot sa inchei fara multumiri. De aceasta data se duc spre Monica Jitariuc si Renault Romania. 🙂

Author: Sorin Grumazescu

8 thoughts on “Drive Test: Renault Megane Olympic 1.5 dCi 110 CP

  1. am vazut si eu una in Bucuresti si stiam deja de campanie de la un blogger, asadar am studiat-o cu atentie atat cat am putut 🙂

  2. Renault Megane Olympic e o masina superba, pe care olimpicii nostri sunt sigur ca o apreciaza foarte mult.

Comments are closed.