Gran Turismo si Red Bull prezinta Red Bull X1

Sony Computer Entertainment a anuntat detaliile prototipului masinii Red Bull X1, un model construit cu ajutorul celor mai avansate tehnologii reale. Pentru definitivarea acestui proiect, Red Bull Racing a lucrat impreuna cu Polyphony Digital si cu designer-ul Adrian Newey.

Dupa cum era de asteptat, prototipul a trecut prin mai multe etape de creatie. A fost gandit ca un model cu un singur loc, cu o garda la sol joasa, roti acoperite, si cu un motor twin-turbo injectie directa, care dezvolta 1.483 CP la 15.000 rpm, 714 Nm la 12.000 rpm, o viteza maxima de 450 km/h si o forta centripeta de 6G. WOW! ­čÖé

Prototipul masoara 4.750 mm lungime, 2.180 mm latime si 0.980 mm inaltime, are un ampatament de 2.900 mm, o suprafata frontala de rulare de 1.850 mm si posterioara de 1.780 mm. Greutatea este de aproximativ 615 kg, iar fara accesorii cantareste 545 kg.

Cred ca performantele spun totul: de la 0 la 96 km/h (60 mph) ajunge in 1.4 secunde, pana la 193 km/h (120 mph) in 2.8 secunde, pana la 321 km/h (200 mph) in 6.1 secunde, iar viteza maxima, asa cum ziceam, este de 450 km/h.

Cu toate astea, asa cum este specificat si in comunicatul de presa, emotiile au venit abia cand s-a pus problema testului de anduranta. Dar n-au fost probleme, Sebastian Vettel reusind sa scoata pe circuitul de la Suzuka cu 20 de secunde mai putin fata de recordul inregistrat. Si asta la primul tur pe circuit.

Va las imediat sa citit comunicatul de presa pentru ca veti descoperi o gramada de lucruri interesante, dar vreau sa va mai spun ca noul Gran Turismo 5 contine peste 1.000 de competitii recreate, aici participand cele mai puternice automobile din circuitele NASCAR si WRC. Iar noi, vom avea ocazia sa ne jucam cu prototipul abia catre sfarsitul anului, odata ce Gran Turismo 5 va fi disponibil.

Daca doriti mai multe detalii le gasiti fie pe GranTurismo.com, fie pe RedBull.com

Inca doua imagini si detalii din comunicatul de presa in continuare

Sub ├«ndrumarea designer-ului Newey, conceptul a avansat de la stadiul de idee la realitate virtual─â. Pentru acest model a fost propus─â tehnologia ÔÇťFan CarÔÇŁ, ├«nt├ólnit─â ├«n competi┼úiile de Formula 1┬Ş├«n anii ÔÇś70, p├ón─â ├«n momentul ├«n care a fost interzis─â. Tehnologia integreaz─â ├«n construc┼úia ma┼činii o fant─â care absoarbe aerul de sub ma┼čin─â, minimiz├ónd presiunea, pentru mai mult─â aderen┼ú─â.

Construc┼úia reg├óndit─â a automobilului demonstreaz─â valoarea acesteia pe circuit, unde curbele, care ├«n mod normal sunt abordate cu viteze mici, pot fi abordate acum la viteze mult mai mari. Noile cifre dezv─âluie o for┼ú─â centripet─â maxim─â care dep─â┼če┼čte 8G, ├«mping├ónd limitele oric─ârui organism uman ┼či viteze ce dep─â┼česc 450 de kilometri/or─â. Rezultatul final se datoreaz─â combina┼úiei dintre forma aerodinamic─â, bolta de sticl─â, ro┼úile acoperite ┼či aderen┼úa ┼či stabilitatea crescute, mul┼úumit─â aripilor fa┼ú─â ┼či aripilor spate, precum ┼či fantelor inferioare ┼či fantelor laterale ┼či difuzorului spate.

Adrian Newey, Chief Technical Officer pentru Red Bull Racing, declar─â: ÔÇŁRezultatele sunt impresionante: prototipul X1 reprezint─â esen┼úa evolu┼úiei, oferind combina┼úia ideal─â ├«ntre cele mai avansate tehnologii ┼či design-ul care s─â le integreze. Acesta ar fi viitorul competi┼úiilor, dac─â nu ar exista regulamente; dar iat─â c─â viitorul este posibil ast─âzi. A┼ča cum pilotul Sebastian a demonstrat, noul prototip reprezint─â echilibrul perfect ├«ntre putere devastatoare ┼či control. Astazi, gra┼úie PlayStation┬«3 ┼či Gran Turismo, putem testa viitorul. ÔÇť

Kazunori Yamauchi, Pre┼čedinte al Polyphony Digital Inc ┼či creatorul seriei Gran Turismo declar─â: ÔÇťPrototipul X1 reprezint─â punctul de ├«nt├ólnire dintre lumea virtual─â ┼či cea real─â, iar acest lucru ne permite s─â explor─âm limitele tehnologiei ┼či ale design-ului. Proiectul X1 a fost motivat de curiozitate, pasiune, cele dou─â for┼úe care au adus ├«mpreun─â cele mai inovatoare solu┼úii ├«n materie de design, tehnologie ┼či experient─â ├«n competi┼úii.ÔÇŁ

Gran Turismo, al─âturi de Red Bull, ofer─â ├«ntregii lumi prototipul X1, un model ce ├«mbin─â extraordinar imagina┼úia, expertiza ┼či tehnologia.

Specificaţii:

“Prototipul X1 ” Specifica┼úii Tehnice

Dimensiuni
Lungime: 4,75m
Lăţime: 2,18m
Înălţime: 0,98m

Ampatament: 2,9m
Suprafaţă frontală de rulare: 1,85m
Suprafaţă posterioară de rulare: 1,78m

Greutate
Greutate f─âr─â accesorii: 545kg
Greutate aproximativ─â: 615kg

Motor
Motor de 3000cc V6 Twin Turbo (Injecţie directă)
Putere maxim─â: 1.106.0kw(1503,8ps)´╝Ć15.000rpm *1.483cp
Cuplu maxim: 714,1Nm(72,9kgf*m)´╝Ć12.000rpm

Suspensii
Suspensii active integrale

Forţă de apăsare generată de fantele posterioare
Forţă maximă 9800N(1000kgf), echivalent cu 1,63G

Forţă de apăsare generată de fantele laterale/Efectul Venturi
La100km/h: 1044,7N, (106,6kgf) echivalent cu 0,7G
La 200km/h: 4181,7N, (426,7kgf) echivalent cu 0,69G
La 300km/h: 9412,9N, (960,5kgf) echivalent cu 1,56G
La 400km/h: 16732,5N, (1707,4kgf) echivalent cu 2,78G

Calcule: Forţa G în viraje la 300 de km/h

Presiune pe roţi: echivalentă cu 4,19G (=Gravitaţie 1.00G+forţă de apăsare generată de fantele de aer 1,63G+fortă de apăsare generată de aripile laterale1,56G)
Coeficientul de frecare a roţilor: μ=1,97 (la bază μ=2,16, calculul eficienţei de reducere a fricţiunii: coeficientul este cu 91/5% mai mic în condiţiile de încărcare maximă)
Forţa G în viraje poate fi demonstrată prin intermediul cauciucurilor: 8,25G (4,19 * 1,97)â
*Specificaţii din corespondenţa cu diagrama

Date de test: Forţa G în viraje: 300km/h
Presiune pe roţi: 2.575,6kgf (Roţile frontale 1.142,7kgf+roţile posterioare1.432.9kgf)
Coeficientul de frecare pentru roţi: μ=1,97 (la bază μ=2,16, coeficientul este cu 91/5% mai mic în condiţiile de încărcare maximă)
Forţa G în viraje poate fi demonstrată prin intermediul cauciucurilor: 5073.9kgf
Forţa G în viraje: 8,25G (= 5.073,9kgf / 615kg)

Performanţă
0-60mph: 1,4sec
0-120mph: 2,8sec
0-200mph: 6,1sec
Vitez─â maxim─â: 280mph (450km/h)
Acceleraţie maximă longitudinală sau laterală 300km/h: 8,25G

Author: Sorin Grumazescu