Gran Turismo si Red Bull prezinta Red Bull X1

Sony Computer Entertainment a anuntat detaliile prototipului masinii Red Bull X1, un model construit cu ajutorul celor mai avansate tehnologii reale. Pentru definitivarea acestui proiect, Red Bull Racing a lucrat impreuna cu Polyphony Digital si cu designer-ul Adrian Newey.

Dupa cum era de asteptat, prototipul a trecut prin mai multe etape de creatie. A fost gandit ca un model cu un singur loc, cu o garda la sol joasa, roti acoperite, si cu un motor twin-turbo injectie directa, care dezvolta 1.483 CP la 15.000 rpm, 714 Nm la 12.000 rpm, o viteza maxima de 450 km/h si o forta centripeta de 6G. WOW! 🙂

Prototipul masoara 4.750 mm lungime, 2.180 mm latime si 0.980 mm inaltime, are un ampatament de 2.900 mm, o suprafata frontala de rulare de 1.850 mm si posterioara de 1.780 mm. Greutatea este de aproximativ 615 kg, iar fara accesorii cantareste 545 kg.

Cred ca performantele spun totul: de la 0 la 96 km/h (60 mph) ajunge in 1.4 secunde, pana la 193 km/h (120 mph) in 2.8 secunde, pana la 321 km/h (200 mph) in 6.1 secunde, iar viteza maxima, asa cum ziceam, este de 450 km/h.

Cu toate astea, asa cum este specificat si in comunicatul de presa, emotiile au venit abia cand s-a pus problema testului de anduranta. Dar n-au fost probleme, Sebastian Vettel reusind sa scoata pe circuitul de la Suzuka cu 20 de secunde mai putin fata de recordul inregistrat. Si asta la primul tur pe circuit.

Va las imediat sa citit comunicatul de presa pentru ca veti descoperi o gramada de lucruri interesante, dar vreau sa va mai spun ca noul Gran Turismo 5 contine peste 1.000 de competitii recreate, aici participand cele mai puternice automobile din circuitele NASCAR si WRC. Iar noi, vom avea ocazia sa ne jucam cu prototipul abia catre sfarsitul anului, odata ce Gran Turismo 5 va fi disponibil.

Daca doriti mai multe detalii le gasiti fie pe GranTurismo.com, fie pe RedBull.com

Inca doua imagini si detalii din comunicatul de presa in continuare

Sub îndrumarea designer-ului Newey, conceptul a avansat de la stadiul de idee la realitate virtuală. Pentru acest model a fost propusă tehnologia “Fan Car”, întâlnită în competiţiile de Formula 1¸în anii ‘70, până în momentul în care a fost interzisă. Tehnologia integrează în construcţia maşinii o fantă care absoarbe aerul de sub maşină, minimizând presiunea, pentru mai multă aderenţă.

Construcţia regândită a automobilului demonstrează valoarea acesteia pe circuit, unde curbele, care în mod normal sunt abordate cu viteze mici, pot fi abordate acum la viteze mult mai mari. Noile cifre dezvăluie o forţă centripetă maximă care depăşeşte 8G, împingând limitele oricărui organism uman şi viteze ce depăşesc 450 de kilometri/oră. Rezultatul final se datorează combinaţiei dintre forma aerodinamică, bolta de sticlă, roţile acoperite şi aderenţa şi stabilitatea crescute, mulţumită aripilor faţă şi aripilor spate, precum şi fantelor inferioare şi fantelor laterale şi difuzorului spate.

Adrian Newey, Chief Technical Officer pentru Red Bull Racing, declară: ”Rezultatele sunt impresionante: prototipul X1 reprezintă esenţa evoluţiei, oferind combinaţia ideală între cele mai avansate tehnologii şi design-ul care să le integreze. Acesta ar fi viitorul competiţiilor, dacă nu ar exista regulamente; dar iată că viitorul este posibil astăzi. Aşa cum pilotul Sebastian a demonstrat, noul prototip reprezintă echilibrul perfect între putere devastatoare şi control. Astazi, graţie PlayStation®3 şi Gran Turismo, putem testa viitorul. “

Kazunori Yamauchi, Preşedinte al Polyphony Digital Inc şi creatorul seriei Gran Turismo declară: “Prototipul X1 reprezintă punctul de întâlnire dintre lumea virtuală şi cea reală, iar acest lucru ne permite să explorăm limitele tehnologiei şi ale design-ului. Proiectul X1 a fost motivat de curiozitate, pasiune, cele două forţe care au adus împreună cele mai inovatoare soluţii în materie de design, tehnologie şi experientă în competiţii.”

Gran Turismo, alături de Red Bull, oferă întregii lumi prototipul X1, un model ce îmbină extraordinar imaginaţia, expertiza şi tehnologia.

Specificaţii:

“Prototipul X1 ” Specificaţii Tehnice

Dimensiuni
Lungime: 4,75m
Lăţime: 2,18m
Înălţime: 0,98m

Ampatament: 2,9m
Suprafaţă frontală de rulare: 1,85m
Suprafaţă posterioară de rulare: 1,78m

Greutate
Greutate fără accesorii: 545kg
Greutate aproximativă: 615kg

Motor
Motor de 3000cc V6 Twin Turbo (Injecţie directă)
Putere maximă: 1.106.0kw(1503,8ps)/15.000rpm *1.483cp
Cuplu maxim: 714,1Nm(72,9kgf*m)/12.000rpm

Suspensii
Suspensii active integrale

Forţă de apăsare generată de fantele posterioare
Forţă maximă 9800N(1000kgf), echivalent cu 1,63G

Forţă de apăsare generată de fantele laterale/Efectul Venturi
La100km/h: 1044,7N, (106,6kgf) echivalent cu 0,7G
La 200km/h: 4181,7N, (426,7kgf) echivalent cu 0,69G
La 300km/h: 9412,9N, (960,5kgf) echivalent cu 1,56G
La 400km/h: 16732,5N, (1707,4kgf) echivalent cu 2,78G

Calcule: Forţa G în viraje la 300 de km/h

Presiune pe roţi: echivalentă cu 4,19G (=Gravitaţie 1.00G+forţă de apăsare generată de fantele de aer 1,63G+fortă de apăsare generată de aripile laterale1,56G)
Coeficientul de frecare a roţilor: μ=1,97 (la bază μ=2,16, calculul eficienţei de reducere a fricţiunii: coeficientul este cu 91/5% mai mic în condiţiile de încărcare maximă)
Forţa G în viraje poate fi demonstrată prin intermediul cauciucurilor: 8,25G (4,19 * 1,97)â
*Specificaţii din corespondenţa cu diagrama

Date de test: Forţa G în viraje: 300km/h
Presiune pe roţi: 2.575,6kgf (Roţile frontale 1.142,7kgf+roţile posterioare1.432.9kgf)
Coeficientul de frecare pentru roţi: μ=1,97 (la bază μ=2,16, coeficientul este cu 91/5% mai mic în condiţiile de încărcare maximă)
Forţa G în viraje poate fi demonstrată prin intermediul cauciucurilor: 5073.9kgf
Forţa G în viraje: 8,25G (= 5.073,9kgf / 615kg)

Performanţă
0-60mph: 1,4sec
0-120mph: 2,8sec
0-200mph: 6,1sec
Viteză maximă: 280mph (450km/h)
Acceleraţie maximă longitudinală sau laterală 300km/h: 8,25G

Author: Sorin Grumazescu