Drive Test: Subaru Outback 2.0 Boxer Diesel

Subaru Outback Boxer Diesel

La inceputul saptamanii am avut ocazia sa testez Subaru Outback, echipat cu noul motor boxer diesel, prezentat recent de Subaru. Am luat masina de la sediul Subaru Motors de pe DN1 si, cum nu am avut-o la dispozitie decat pana a doua zi, am zis sa profit cat mai mult si sa vad ce poate masina. Si ce poate fi mai potrivit decat un drum pana la mare, mai ales ca aveam in minte si o locatie unde puteam sa vad cum se comporta masina pe teren accidentat.

In primul rand Outbackul m-a surprins de la inceput. De-afara arata bine, destul de sportiv, iar priza de aer de pe capota te-anunta ca e mai serioasa decat crezi. Nici in interior nu se prezinta rau deloc, mai ales ca varianta pe care am avut-o era full, deci arata foarte bine: interior crem (nu stiu cat de practic e, tinand cont ca se murdareste destul de repede, dar, in schimb, arata foarte bine), scaune de piele, volan de piele cu comenzi pentru Cruise Control, trapa dubla (de mare efect, mai ales acum, vara).

Cum am zis, modelul pe care l-am avut a fost echipat cu motorul boxer diesel de 2 litri si 150 de cai. In oras nu pot sa zic ca mi s-a parut cine stie ce. Pe langa faptul ca-i diesel, mai e si putin cam lenes. A fost bine macar ca am avut transmisie manuala, deci am putut sa ma bucur mai mult de masina.

In schimb, tinuta de drum este impecabila. Are garda la sol ridicata, suspensiile sunt foarte comode, deci te simti excelent prin Bucurestiul nostru drag, printre gauri si printre drumurile aflate vesnic in reparatii. Chiar am cautat cateva gauri mai mari si cateva guri de canal, sa vad cum se simte cand treci peste, si pot sa zic ca e foarte, foarte comoda masina. In schimb, nu stiu cat de practica este, tinand cont ca are 4,7 metri, deci cam greu de gasit loc de parcare sau de strecurat pe la semafoare.

Si cum ziceam, dupa ce m-am acomodat putin cu masina, am luat-o spre Constanta. Si ce poti face pe autostrada decat sa vezi ce poate masina. Daca am zis ca in oras mi s-a parut destul de lenesa, la drum lung se comporta foarte bine. Nici nu simti cand ajunge la 180, iar la 200 sta foarte bine pe drum, chiar si pe bucatile mai denivelate ale autostrazii sau in curbe. Pe foaie scrie viteza maxima 200 km/h, dar se pare ca baietii de la Subaru au fost modesti, ca a putut ceva mai mult de-atat. Dupa ce mi-am facut damblaua, am fixat frumos cruise controlul la 140 si-am mers lejer restul drumului.

Nu sunt expert in condus pe teren accidentat, dar mi s-a parut ca s-a comportat foarte bine, atat la urcat cat si la coborat, mai ales pe coclaurile si pe pantele pe care-am bagat-o pe la Eforie Sud. Singurele probleme pe care le-a avut au fost pe o bucata cu nisip mai afanat, peste care, cu toata tractiunea integrala permanenta, n-a vrut sa treaca nici in ruptul capului. Dar o scuzam, tinand cont ca pentru plaja iti iei un beach buggy, nu un Subaru Outback.

La consum mi s-a parut acceptabil. In total am facut 580 de kilometri pe care a consumat cam 60 de litri de motorina, deci undeva la 10 si ceva. Asta in conditiile in care am avut cam 350 de km de autostrada (pe care trei sferturi i-am mers la viteza mai putin regulamentara). Ma rog, tinand cont ca motorina e 4,8 lei litrul, nu prea e asa ok, dar, la un condus normal, fara sa fortezi masina prea mult, cred ca reusesti o medie de vreo 7 in afara si 9 in oras, poate si mai putin. N-are rost sa va mai zic valorile date de producator, 5 afara, 7 in oras, care mi se par greu de realizat la noi.

Si partea care intereseaza poate cel mai mult…cat costa. Variantele pe benzina pleaca de la 28.000 Euro (TVA inclus) si daca vreti lista completa de preturi o gasiti aici. Daca vreti modelul cu motorul boxer diesel de 2 litri aveti doua variante (ca am vazut ca site-ul inca nu e updatat), una la 31,416 si cealalta la 33,320 de Euro (la fel, TVA inclus). Ce-are in plus una fata de cealalta? Scaun sofer reglabil electric in 8 directii plus memorie pentru 2 pozitii, trapa dubla actionata electric si faruri bi-xenon. Merita banii astia in plus? La 30 de mii de euro cat dai pe masina, cred ca da, dar pana la urma depinde de fiecare.

Ce mi-a placut:
– tinuta de drum: sta foarte bine pe sosea chiar si la peste 200 km/h;
– suspensiile foarte comode care au grija de tine pe drum accidentat si prin gropile din Bucuresti;
– priza de aer de pe capota, ii da masinii un aer sportiv foarte fain;
– interiorul de piele crem;
– portbagajul mare, care cu bancheta spate rabatata e de-a dreptul imens;
– trapa dubla;
– cele doua tevi de esapament (dau inca un accent sportiv masinii).

Ce nu mi-a placut:
– motorul destul de lenes prin oras;
– controalele de langa volan (semnalizarea si stergatoarele) au aspect destul de ieftin, comparativ cu restul masinii (din plastic ce pare “cheap” si cam fac si zgomot cand le actionezi).

Concluzia: Subaru Outback e o masina care chiar m-a surprins in mod placut. Daca ma asteptam sa dau de un break destul de comun, am avut supriza sa dau peste o masina foarte confortabila, foarte sigura pe ea si destul de sportiva (desi mi-ar fi placut sa vad si cum se comporta un motor pe benzina). Mi-as cumpara masina asta? Daca as fi in target (un break mare cu valente off-road), atunci in mod cert ar fi o optiune serioasa, tinand cont ca la concurenta avem Audi A6 Allroad si Volvo XC70.

PS: Multumiri Ioanei Stana si lui Andrei Popescu, de la Subaru Motors Trading, care ne-au pus la dispozitie masina.

Toate pozele le aveti aici.

Subaru Outback

Author: Vlad Balan

7 thoughts on “Drive Test: Subaru Outback 2.0 Boxer Diesel

  1. draguta masina si se pare ca are destule puncte bune
    f bun si articolul, complet si detaliat
    bafta in continuare si la cat mai multe masini testate 😉

  2. Te invidiez pentru test drive. Cum sa dai de un break destul de comun ? Subaru e Subaru man…

    P.S : Sunt reduceri substantiale la modelele Outback si Impreza 😉

Comments are closed.