Apple si design-ul unei masini electrice

In urma unui sondaj facut de curand, doar 21% din respondenti sustin ca si-ar cumpara un vehicul electric Apple, in timp ce 48% si-ar cumpara unul de la BMW. Ce intelegem noi de aici? Pai e simplu. Ar trebui ca Apple sa nu se ocupe de un vehicul electric, dar sa se gandeasca serios sa lucreze la design-ul interior al unuia.

Sondajul a fost facut de catre Bain & Co, pe un esantion de 4.000 de persoane din 8 tari, in principal din Europa, dar care au inclus si Statele Unite, Japonia, China si a reusit sa scoata in evidenta ca unele persoane sunt gata sa-si cumpere un vehicul exclusiv electric ca a doua lor masina.

Dupa cum v-ati si asteptat, cererea este destul de mare, dar doar printre cei care deja detin un automobil de lux si care vor sa arate tuturor cat de mult le pasa lor de mediul inconjurator. Sondajul a mai scos in evidenta dorinta consumatorilor de a cumpara un vehicul electric, dar unul cu nume cunoscut, cum ar fi Toyota, Daimler, VW sau BMW.

De fapt problema sta in felul urmator: motoarele electrice sunt mai simplu de facut decat cele cu combustie interna, nu folosesc aceleasi cutii de viteza, nu au acelasi zgomot si curbe de putere, lucruri care totusi au facut ca BMW, Lexus, Mercedes si altele sa fie vandute atat de bine.

Bun. Atunci daca asta nu merge, ce ar trebui sa faca? Design-ul ramane cheia. Dupa cum se vede si de la Prius sau Insight, la o masina hibrid nu exteriorul ei te ajuta sa reduci rezistenta la vant sau consumul de combustibil. Pentru moment nu exista o competitie a masinilor electrice, iar dorinta nu este intr-adevar aceea de a reduce consumul de combustibil. Este sa fii “verde” si sa arati bine facand asta.

Usor usor, fabricantii de masini incearca parteneriate cu companii cunoscute pentru a scoate un design cat mai bun, cat mai elegant (vezi Audi si Prada, sau Hyundai si Prada). Asta a fost si motivul pentru care a fost facut acest sondaj, surprinzator fiint procentul pe care l-a obtinut Apple, desi acestia nu au facut vreodata ceva motorizat (nu ca Prada ar fi facut).

In ciuda sondajului de opinie, cei de la Apple nu ar trebui sa se atinga vreodata de exteriorul unei masini si nici macar sa incerce un parteneriat in acest sens. Insa cat priveste interiorul, Apple ar putea sa se joace cat se poate de mult. Sa ne aducem aminte ca Apple a produs de-a lungul timpului unele din cele mai populare gadget-uri si computere, ca sa nu mai vorbim de iPod Touch si iPhone Touch Screen.

Eu nu sunt un fan inrait al gadget-urilor, “beculetelor”, touch-screen-urilor si a altor chestii de genul asta in masina. Pentru mine telefonul trebuie sa fie telefon, aparatul foto aparat foto, navigatia navigatie, nu toate adunate intr-un singur aparat. Dar exista persoane carora le place acest lucru. Imaginati-va interiorul unei masini cu toate aceste chestii, de la navigatii la functii media control si pana la sistemele HVAC, de la interfete diverse la ecrane LCD, toate reunite sub un singur nume, Apple, in asa fel incat soferul sa se concentreze asupra drumului, dar sa interactioneze extreme de simplu cu toate acestea.

Credeti ca Apple va reusi sa revolutionize interiorul unei masini la fel cum a facut-o cu mp3-player-ul, calculatorul sau cu telefonul mobil?

Sursa Businessweek via Jalopnik

Author: Sorin Grumazescu