Michelin a prezentat la Valencia urmatorul lor pneu, Michelin Primacy 3

Michelin Primacy 3 este o anvelopă care va fi lansată pe piață anul viitor, în luna Martie, o anvelopă destinată, dacă-mi este permis să spun aşa, maşinilor obişnuite, maşinilor de familie, maşinilor nu extrem de scumpe, deci nu discutăm despre supercar-uri, “avioane”, “nave cosmice’ etc. Aşa că, împreună cu Roxana Ciuhulescu pe care o ştiţi cu toţii de la Promotor, Mihai Ivaşcu de la Voom, Andrei Preoteasa de la Mercedes Club şi Sebastian Toma de la Automarket, la invitaţia Michelin România, am avut ocazia să particip la prezentarea care a avut loc în perioada 24-26 Octombrie la Valencia, Spania, în premieră pentru presă auto din Europa.

Cum a fost? Interesant. Foarte interesant, mai ales că testele au avut loc pe circuitul Ricardo Tormo. Ce au urmărit băieţii de la Michelin să ne arate? 3 lucruri: cum se comportă acest pneu în cazul frânarii pe asfalt uscat, pe asfalt ud şi comportamentul acestuia în cazul când intri într-un viraj, iar viteza nu e chiar cea care ar fi potrivită pentru acel viraj, toate acestea, evident, comparativ cu pneurile concurenţei. Dacă sunteţi curioşi ce maşini au fost folosite pentru aceste teste, iată: Volkswagen, BMW, şi Mercedes, toate echipate cu Michelin Primacy 3, dar şi cu, aşa cum spuneam, pneuri de la concurenţă.

Înainte de a vă spune pe scurt despre fiecare test în parte, o să vă prezint câteva date pe care, probabil, mulţi dintre voi nu le ştiu. Aşadar, 70% dintre accidente se produc pe suprafeţe uscate. 60% dintre accidente, au loc în oraşe şi la viteze mici (ciudat, nu?). 75% dintre accidente au loc pe şosele fără viraje (în linie dreaptă), iar 20% dintre acestea se produc pentru că şoseaua e udă. Doar 25% dintre accidente au loc în viraje, iar dintre acestea 50% au loc pe sprafete ude. Şi, poate cel mai suprinzator, 99% dintre accidentele care se petrec pe suprafeţele ude, au loc când şoseaua nu este exrem de udă, cu foarte multă apă.

Bun. Ce-au făcut cei de la Michelin? Au analizat foarte bine aceste date şi s-au apucat de treabă. O echipă de 60 de ingineri a petrecut 3 ani pentru a scoate acest tip de pneu. 25.000 de prototipuri au fost fabricate la Technology Center, iar apoi au fost testate pe nu mai puţin de 20 de milioane de kilometri, între Germania şi Spania, bineînţeles, în diferite condiţii.

E cam greu de descris cum sau comportat pneurile atunci când le-am testat noi. De aceea, eu o să vă dau doar datele oficiale Michelin Primacy 3. Şi ar fi cam aşa: la viteza de 100 km/h, în cazul frânarii pe suprafaţa uscată, Primacy 3 frânează cu 2.2 metri mai puţin decât alt cauciuc. În cazul franrii pe suprafaţa udă, de la 80 km/h, distanţă de frânare este cu 1.5 metri mai mică decât în cazul principalilor 4 competitori. Apoi, la virajele pe suprafeţe ude, Michelin Primacy 3 oferă cea mai buna aderenta, plus ca la 90 km/h, ofera aderenta suplimentara care se ridica la 3 km/h. Şi nu în cele din urmă, totalul cantităţii de combustibil economisit pe toată durata de viaţă al pneului, este de 70 de litri. Am uitat să vă spun un lucru pe care, de fapt, ar fi trebuit să-l spun de la început: Michelin Primacy 3, oferă 3 chestii importante. Poate cele mai importante: siguranţă, consum redus de combustibil şi longevitate.

Nu pot decât să vă spun că, într-adevăr, diferenţa se simte. În linie dreaptă, în cazul frânarii pe suprafaţa uscată sau udă, nu am avut cum să-mi dau seama, însă aparatul care făcea toate măsurătorile, a oferit date în favoarea celor de la Michelin. Spre exemplu, în cazul frânarii pe suprafaţa uscată, la o viteză de 80 km/h, am reuşit să opresc maşina în 20.0 metri, iar în cazul competitorului, în 22.3 metri. Acelaşi lucru s-a întâmplat şi în cazul frânarii pe asfalt ud.

Mai multe imagini, filmulete, informatii, plus marimile disponibile in continuare

Însă, locul unde am reuşit să-mi dau seama de calitatea pe care o oferă Michelin Primacy 3, a fost cel de al treilea test, adica, asa cum ii spun strainii, “cornering on wet roads”. Mai exact, virajarea pe suprafeţe ude. Se întâmplă de foarte multe ori, mai ales atunci când nu cunoşti drumul, să prinzi vreo curbă pe care să n-o abordezi cu viteza cu care ar trebui. E puţin peste. Ce-am observat: în cazul pneului Michelin, atunci când ţi se întâmplă ce spuneam puţin mai sus, ca să spun pe înţelesul tuturor, nu e nevoie să “freci” volanul extrem de mult stânga/dreapta pentru a ţine maşina pe linia de mers, plus că stă foarte bine pe viraj, aşa cum spuneam, chiar şi dacă viteza este mai mare.

Ştiu, o să ziceți că nu doar pneul face acest lucru, însă şi pneul, alături de celelalte sisteme de siguranţă, sunt printre cele mai importante lucruri. În cazul competitorului, fără să se supere cineva, la faza cu „frecatul volanului” stânga/dreapta, problema nu a mai stat aşa. Am avut ceva de treabă, chiar dacă maşina era un E-Class şi îşi făcea la fel de bine treaba. Din punctul meu de vedere, asta a fost şi testul care ne-a făcut să înţelegem mai bine comportamentul Michelin Primacy 3.

Cam asta-i. O anvelopă care atunci când va fi lanasată îşi va merita toţi banii. Repet: siguranţă, consum redus de combustibil şi longevitate. Exact ce ne doare mai mult atunci când vine vorba despre un astfel de produs.

Nu vreau să termin articolul fără să mulţumesc celor de la Michelin pentru invitaţie şi în mod special lui Răzvan Diaconu, omul Michelin care a avut grijă de noi (şi credeţi-mă, chiar a avut grijă de noi) în cele 3 zile cât am stat la Valencia.

Michelin Primacy 3 – Caracteristici şi mărimi disponibile

Speed rating: H, V, W, Y
Aspect ratio: 65 to 45
Rim diameter: 15 to 18 inches

SIZES
185/60/15 84 H NL
185/65/15 88 H NL
195/65/15 91 H NL
195/65/15 91 V NL
205/55/16 91 V NL
205/55/16 91 W NL
205/60/16 96 W XL
215/55/16 93 V NL
215/55/16 93 W NL
215/55/16 97 H XL
215/55/16 97 V XL
215/55/16 97 W XL
225/55/16 95 V NL
225/55/16 95 W NL
225/55/16 99 W XL
205/50/17 89 V NL
205/50/17 89 W NL
215/50/17 95 W NL
215/50/17 91 W XL
215/55/17 94 W NL
225/45/17 91 W NL
225/45/17 94 V XL
225/45/17 94 W XL
225/50/17 94 V NL
225/50/17 98 V XL
225/50/17 98 W XL
225/50/17 98 Y XL
225/55/17 101 W XL
225/55/17 97 W NL
235/45/17 94 W NL
235/45/17 94 Y NL
235/45/17 97 W XL
235/55/17 103 Y XL
235/55/17 99 V NL
245/45/17 99 W XL
245/45/17 99 Y XL
235/45/18 98 W XL
245/45/18 100 W XL

Istoric Michelin, de la înfiinţare şi până în prezent.

1889: Founding of Michelin et Cie.
1891: Michelin files its first patents for removable and repairable tires.
1895: Michelin introduces Éclair, the first car to be fitted with pneumatic tires.
1898: “Birth” of Bibendum, the Michelin Man.
1900: First MICHELIN guide published.
1905: Introduction of the Michelin Sole tread with hobnails to improve tire grip and
durability.
1910: First 1/200,000 scale Michelin road map published.
1913: Michelin invents the removable steel wheel.
1923: First low-pressure car tire (2.5 bar).
1926: Michelin creates its first Green Guide for tourists.
1930: Michelin files a patent for the integrated tube tire.
1938: Michelin launches Metalic, the first truck tire with a steel casing.
1946: Michelin invents the radial tire.
1959: Michelin introduces the first radial tire for earthmovers.
1979: The Michelin radial tire wins the Formula 1 championship.
1981: The MICHELIN X Air is the first radial aircraft tire.
1989: Michelin launches the first online travel itinerary service, on France’s Minitel teletext network.
1992: Launch of the fuel-efficient MICHELIN ENERGY™ tire.
1993: Michelin invents the new C3M tire manufacturing process.
1995: The US space shuttle lands on Michelin tires.
1996: Michelin invents the vertically anchored PAX System tire.
1998: The first Michelin Challenge Bibendum, the world’s leading clean vehicle event
1998: The Michelin Man’s 100th birthday.
2000: Michelin Man voted best logo of all time by an international jury.
2001: Michelin brings to market the world’s largest earthmover tire.
2003: Launch of Michelin brand automotive accessories.
2004: New corporate signature introduced: “Michelin, a better way forward.”
2004: Launch of the MICHELIN XeoBib, the first agricultural tire that operates at a constant low pressure.
2005: Michelin provides tires for the new Airbus A-380 aircraft – Launch of the MICHELIN Power Race, the first dual-compound racing tire approved for road use.
2006: Michelin revolutionizes truck tires with MICHELIN Durable Technologies.
2007: Launch of the new MICHELIN ENERGY™ Saver tire, which reduces fuel
consumption by nearly 0.2 liters per 100 kilometers, thereby lowering carbon emissions by 4 grams per kilometer.
2008: Introduction of the new MICHELIN X ENERGY™ SAVERGREEN truck tire.
2009: 100th edition of the MICHELIN guide France.
2010: Market launch of the MICHELIN Pilot Sport 3 and MICHELIN Pilot Super Sport tires.
2012: The MICHELIN Primacy 3 is launched in the European replacement market.

Author: Sorin Grumazescu