Lexus GS 2013 a fost dezvaluit

Pebble Beach Concours d’Elegance e, de obicei, locul unde multe noi modele isi fac aparitia. Este si cazul lui Lexus GS 2013, mai exact cea de a treia generatie GS.

Baza este LF-Gh Concept, model care a fost prezentat anul acesta la Salonul Auto de la New York. Si foarte multe chestii de pe concept au fost pastrate si pe versiunea de productie. Unul din lucrurile care ar fi de mentionat, este grila trapezoidala, care se pare ca va fi folosita mai pe toate modelele viitoare.

Apoi ar mai fi blocurile optice cu luminile LED dispuse in forma literei L, dar si, in general, mai tot body-ul aerodinamic de care dispune masina. Mai avem de a face si cu o suspensie revizuita, un sistem de franare cu discuri ventilate si etriere in patru pistoane pentru partea din fata.

Si pentru ca ne intereseaza mai mult ce vom gasi la noi, in Europa, avem asa: un entry level GS 250, probabil echipat cu un V6 de 2.5 litri, fara sa stim alte detalii, dar si un GS 450h (hybrid). Pentru Statele Unite, compania a pregatit un GS 350 si un GS 450h.

Pentru piata americana avem mai multe detalii. Lexus GS 350 va avea un V6 de 3.5 litri, care dezvolta 306 CP si 376 Nm, destul cat sa accelereze pana la 100 km/h in doar 5.7 secunde si sa ajunga la o viteza maxima de 228 km/h. Motorul lucreaza cu o cutie secventiala in sase rapoarte, padele incluse. 🙂

GS 350 va fi oferit atat cu sistem rear-wheel-drive, cat si cu unul all-wheel-drive, cuplul lucrand, in functie de conditii, in sistem 50/50, pana la 30/70. Desi ca dimensiuni este aproape la fel cu modelul actual, noul Lexus GS ofera mai mult spatiu in interior, iar capacitatea portbagajului a crescut cu 25 de procente.

Bordul nu mai are nicio legatura cu cel de la actuala generatie, fiind inspirat din cel de la LF-A. Si avem un touchscreen de 12.3 inch, un sistem audio cu 17 incinte si clima. La clima ma opresc putin si va spun ca lucreaza foarte inteligent, multumita tehnologiei S-Flow. Ce face aceasta tehnologie? Detecteaza ocupantii masinii, directionand aerul doar catre locurile ocupate de catre pasageri.

La siguranta as aminti doar cele 10 airbag-uri de care dispune masina, apoi sistemul pre-collision cu radar cruise control. Prin intermediul celui din urma, soferul va fi atentionat printr-un semnal sonor, iar daca acesta nu raspunde, sistemul va activa automat franele.

Cam atat. Aaa…ba nu… Compania mai spune ca noul Lexus GS va intra in productie in Decembrie, urmand ca primele masini sa ajunga in showroom-uri in luna Februarie anul viitor.

Sursa Carscoop

Mai multe imagini in continuare

Author: Sorin Grumazescu