Inca un succes pentru Citroen DS3 R3 in Romania

Nu prea-mi sta in fire sa pun un comunicat de presa asa…fara sa-l „slefuiesc” putin. Dar pentru ca e un comunicat de presa cu foarte multe citate, sunt nevoit sa-l public asa cum e. 🙂

Insa, pe scurt, o sa va spun ca la Arad, mai exact la Raliul Aradului, Citroen DS3 R3 mai bifeaza o victorie. Dupa ce in Raliul Sibiului Simone Campedelli, pilot oficial Citroen Racing, a facut ceva furori, a venit randul unui alt echipaj, de aceasta data maghiar, sa se pozitioneze pe primul loc la Citroen Racing Trophy Romania, Raliul Aradului.

Pilotii sunt Krozser Menyhert si Lovay Miklos, iar masina, asa cum spuneam, Citroen DS3 R3. Baietii, impreuna cu DS3 R3-ul, au reusit sa fie mai rapizi decat cele doua Renault-uri aflate pe prima pozitie in clasamentul intern. Dar asa cum va spuneam, va las mai jos cu comunicatul de presa.

Sursa Citroen
Sursa Foto Rallyphoto

Chiar daca a punctat doar in campionatul Ungariei, Krozser Menyhert pe un Citroen DS3 R3 a fost cel mai rapid si in comparatie cu automobilele cu doua roti motrice inscrise in competitia interna. La Arad, au mai adunat bani si puncte in Citroen Racing Trophy Romania Norbert Bereczki si Tihomir Stratiev.

Dupa victoria lui Simone Campedelli, pilot oficial Citroën Racing, in Raliul Sibiului cu modelul Citroën DS3 R3, la Arad a fost randul unui echipaj maghiar sa obtina cei mai buni timpi in clasamentul automobilelor cu doua roti motrice. Inscris in Citroën Racing Trophy Cehia, echipajul maghiar Krozser Menyhert/Lovay Miklos a luat startul in etapa de la Arad, cursa care a contat si in Campionatul National de Raliuri al Ungariei, si a participat si in Citroën Racing Trophy Romania. „Initiativa celor de la Citroën Racing este excelenta si da posibilitatea pilotilor inscrisi sa concureze in orice tara in care se desfasoara acest proiect. Sunt incantat de faptul ca am putut participa in Citroën Racing Trophy Romania la Raliul Aradului”, a spus Krozser Menyhert.

Chiar daca a punctat doar in campionatul Ungariei, Krozser Menyhert, pe un Citroën DS3 R3, a fost mai rapid decat cele doua Renault-uri aflate pe prima pozitie in clasamentul intern al automobilelor cu doua roti motrice si a terminat pe prima pozitie in Citroën Racing Trophy Romania. „Sunt foarte fericit ca am castigat si ca am avut ocazia sa ma compar si cu pilotii din Romania. Potentialul modelului Citroën DS3 R3 este incredibil si acest lucru s-a vazut si pe specialele de macadam din Raliul Aradului”, a mai spus Krozser Menyhert, care a primit un
cec de 2.500 Euro pentru performanta sa.

Aflati pentru a doua oara la startul Raliului Aradului, Norbert Bereczki si Laszlo Kozma au facut o cursa buna si au terminat pe podium in clasamentul automobilelor cu doua roti motrice din Romania, fara a lua in calcul pozitia echipajului maghiar Krozser Menyhert/Lovay Miklos. „Mi-a placut mult acest raliu si chiar si acum cand aceasta etapa a fost comuna cu cea din campionatul Ungariei, nu regret decizia pe care am luat-o de a concura in Citroën Racing Trophy Romania. A fost un raliu destul de dificil, dar cel mai important lucru este ca am terminat fara nicio problema” a spus Norbert Berczki , care a fost recompensat cu 800 Euro si 4 puncte pentru performanta din Raliul Aradului. In plus, Norbert Berczki a castgat si premiul de 500 Euro pentru ca a castigat cele mai multe probe speciale dintre pilotii inscrisi in Citroën Racing Trophy Romania.

Lipsa de experienta pe macadam a pilotilor bulgari, Tihomir Stratiev si Ekaterina Stratieva s-a vazut si la Arad. Tihomir Stratiev si-a intrat cel mai repede in ritm si dupa 124,6 kilometri de proba speciala a terminat pe locul 4 in clasamentul automobilelor cu doua roti motrice. „A fost o experienta incredibila. Imi place din ce in ce mai mult sa merg pe macadam. Chiar daca ne-am rasucit o data si am fost foarte aproape sa iesim in decor de alte cateva ori, mi-a placut foarte mult sa concurez aici. Abia astept urmatoarea etapa pe macadam din Romania”, a spus a spus Tihomir Stratiev, care pentru clasarea sa a primit un cec de 500 Euro si 2 puncte.

Ekaterina Stratieva nu a reusit sa termine pe unul dintre primele cinci locuri in clasamentul automobilelor cu tractiune pe doua roti, dar a adunat experienta pe macadam. „A fost inca un raliu pe macadam in care nu mi-am gasit ritmul. Trebuie sa schimb ceva in modul de scriere al dictarii si al pilotajului meu. Sunt sigura ca pana la urma voi reusi sa ma acomodez, chiar daca imi place mai mult sa merg pe asfalt”, a spus si Ekaterina.

Vlad Cosma, care a luat startul in aceasta etapa cu noul sau copilot Gabi Lazar, a inceput bine raliul, dar a fost nevoit sa abandoneze pe prima speciala din ziua secunda cu probleme de transmisie. „Pe PS2, la sase kilometri de la start, ceva a cedat la transmisie si a trebuit sa ne oprim. Ne va fi foarte greu sa recuperam ce am pierdut aici, atat la clasa sase, cat si in clasamentul masinilor cu doua roti motrice. Din pacate acestea sunt cursele, ghinionul face parte din joc si noi am avut parte din plin de el aici la Arad”, a spus Vlad Cosma.

Urmatoarea etapa inclusa in Citroën Racing Trophy Romania este Raliul Iasului, programat in perioada 23 – 24 septembrie.

CLASAMENT CITROËN RACING TROPHY ROMANIA 2011
1. Norbert Bereczki/Kozma Lazslo (Ungaria) – 28 puncte
2. Vlad Cosma/Florin Dorca (Romania) – 24 puncte
3. Tihomir Stratiev/Dobrin Borisov (Bulgaria) – 16 puncte
4. Alina Bunica/Gabi Lazar (Romania) – 10 puncte
5. Krozser Menyhert/Lovay Miklos – 10 puncte
6. Ekaterina Stratieva/Sivov Nedyalko (Bulgaria) – 4 puncte

DESPRE CITROËN RACING TROPHY ROMANIA
In cadrul fiecarui etape, pilotii inscrisi in Citroën Racing Trophy Romania vor primii premiile in functie de clasamentul general FIA, in calcul luandu-se doar masinile care corespund omologarii FIA pentru grupele R1, R2, R3 si R3T. Pentru victorie se vor acorda 2.500 Euro si 10 puncte. Locul secund va fi recompensat cu 1.500 Euro si 8 puncte, locul 3 cu 1.000 Euro si 6 puncte, locul 4 cu 800 Euro si 4 puncte, iar pentru locul 5 se vor acorda 500 Euro si 2 puncte. In functie de clasamentul final, intocmit pe baza punctelor castigate la fiecare raliu, primii trei clasati vor primii premii suplimentare in valoare totala de 6.000 Euro. In plus, pilotul care castiga cele mai multe probe speciale la fiecare raliu va primii un premiu de 500 Euro, oferit de Colina Motors, partenerul tehnic al Citroën Racing Trophy Romania si in 2011.

Author: Sorin Grumazescu