Start de sezon in forta pentru BMW in cursele de anduranta

La finalul lunii Martie, BMW Team inregistra prima dubla la debutul sezonului ALMS (American Le Mans Series), iar in weekend-ul care tocmai a trecut, echipajele BMW M3 GT2 au ocupat primele doua locuri in Campionatul German VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nurburgring).

VLN este un campionat cu o traditie de 30 de ani, este format din 11 curse de anduranta, toate fiind desfasurate la Nurburgring. Gama de automobile este destul de variata, cu modele de clasa GT, de la modele special construite pentru anduranta si pana la masini cu o configuratie destul de apropiata de masinile de serie.

In cadrul primei etape au fost inscrise 181 de echipaje, grupate in 29 de clase. Echipajul 42 (Jorg Muller, Augusto Farfus, Uwe Alzen ) a plecat de pe a doua pozitie la grila de start, dar au trecut primii linia de sosire, dupa un traseu de 28 de ture, iar echipajul cu numarul 43 (Priaulx, Dirk Muller, Dirk Werner) a reusit sa termine pe pozitia a doua, la 51 de secunde de castigator, dupa ce au pornit in cursa din pole position.

Asta a fost si cea de a 10-a victorie pentru Alzen in VLN, dar si prima opentru Muller si Farfus. Cel din urma s-a impus si in cursa de 24 de ore din Dubai, obtinand cea de a doua victorie in acest an intr-o cursa de anduranta, folosind un BMW Z4 GT3.

Mai jos gasiti mai multe detalii din comunicatul de presa.

Susa BMW

Victorie în ALMS

După două titluri în 2010 – la echipe şi la constructori, ambele în categoria GT -, BMW Team RLL (Rahal Letterman Lanigan) a debutat în forţă şi în stagiunea 2011 din American Le Mans Series (ALMS). Echipajul maşinii BMW M3 GT cu numărul 56, format din Dirk Müller (Germania), Joey Hand (SUA) şi Andy Priaulx (Marea Britanie), a triumfat în clasa GT la cursa de 12 ore de la Sebring (statul Florida, SUA), după ce a parcurs 312 tururi. Bucuria a fost şi mai mare după ce locul al doilea a revenit echipajului aflat la comenzile bolidului cu numărul 55 – Dirk Werner (Germania), Bill Auberlen (SUA), Augusto Farfus (Brazilia) -, astfel că BMW Motorsport a obţinut maximum posibil din această întrecere clasică în lumea curselor de anduranţă.

Datorită dublei realizată în întrecerea de pe continentul nord-american, piloţii BMW au acumulat puncte importante în două campionate. Cursa de 12 ore de la Sebring a contat atât pentru clasamentul din American Le Mans Series (ALMS), cât şi ca etapă de deschidere a sezonului 2011 din Intercontinental Le Mans Cup. Acest din urmă campionat este format din şapte runde şi este organizat de Automobil Club de l’Ouest (ACO) şi ALMS.

BMW Team RLL aparţine fostului pilot Bobby Rahal, omului de televiziune David Letterman şi fostului proprietar de echipă IndyCar, Mike Lanigan.

BMW în Cupa Intercontinentală Le Mans (ILMC) 2011

După debutul Cupei Intercontinentale Le Mans (ILMC) în 2010, BMW va participa la sezonul 2011 al acestei competiţii, organizată de Automobile Club de l’Ouest (ACO) în colaborare cu ALMS. BMW Team RLL (Rahal Letterman Lanigan) este portdrapelul BMW la cele două curse nord-americane. La cele patru etape din Europa şi la cea asiatică din China, BMW Team Schnitzer va fi cea care va înscrie cele două modele BMW M3 GT2.

Pentru cursele care vor avea loc în Europa şi Asia, brazilianul Augusto Farfus şi germanul Jörg Müller – foşti colegi şi adversari în Campionatul Mondial destinat turismelor (WTCC) – vor forma echipajul modelului BMW M3 GT cu numărul 55. Pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans, tripleta va fi completată de un alt german, Dirk Werner, pilot de bază pentru BMW Team RLL în American Le Mans Series. Müller şi Werner au fost cei care au oferit BMW victoria în ultima etapă ILMC din 2010, prin succesul în clasa GT la Zhuhai.

În cockpitul celui de-al doilea BMW M3 GT (număr de concurs 56), triplul campion mondial de turisme Andy Priaulx (Marea Britanie) va fi titular la toate etapele din ILMC şi la cursa de 24 de ore de la Le Mans. El va fi secondat de germanul Uwe Alzen la Spa-Francorchamps (Belgia), în timp ce Pedro Lamy (Portugalia) îi va fi coleg de cockpit la Imola (Italia). Tripleta învingătoare la Sebring se va reuni în clasica de 24 de ore de pe “Circuit de la Sarthe”: lui Priaulx i se vor alătura Dirk Müller (Germania) şi Joey Hand (SUA).

Aceasta va fi prima apariţie a lui Hand pe teritoriul Europei, în cadrul BMW Team Schnitzer. Pe lângă talentul său de pilot, două au fost argumentele care au contat în favoarea alegerii americanului pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans: succesul repurtat în întrecerea de 24 de ore de la Daytona, chiar la începutul acestui an, şi victoria de la Sebring.

Calendarul Intercontinental Le Mans Cup 2011

Cursa de 12 ore de la Sebring Sebring (SUA) 19 martie
1000 km of Spa-Francorchamps Spa (Belgia) 8 mai
Le Mans 24 Hours Le Mans (Franţa) 11-12 iunie
6 Hours of Imola Imola (Italia) 3 iulie
6 Hours of Silverstone Silverstone (Marea Britanie) 11 septembrie
10 Hours of Petit Le Mans Road Atlanta (SUA) 1 octombrie
6 Hours of China Zhuhai (China) 12 noiembrie

Calendarul American Le Mans Series 2011

Mobil 1 Twelve Hours of Sebring Sebring (Florida, SUA) 16-19 martie
Toyota Grand Prix of Long Beach Long Beach (California, SUA) 15-16 aprilie
American Le Mans Northeast Grand Prix Lakeville (Connecticut, SUA) 8-9 iulie
Mobil 1 presents Grand Prix of Mosport Bowmanville (Ontario, Canada) 22-24 iulie
Mid-Ohio Sports Car Challenge Lexington (Ohio, SUA) 4-6 august
Road Race Showcase Elkhart Lake (Wisconsin, SUA) 18-20 august
Baltimore Grand Prix Baltimore (Maryland, SUA) 2-3 septembrie
American Le Mans Series Monterey Monterey (California, SUA) 15-17 septembrie
Petit Le Mans Braselton (Georgia, SUA) 28 septembrie – 1 octombrie

Author: Sorin Grumazescu