Citroen Racing: Totul incepe cu o foaie alba

Mai intai cateva cuvinte ca sa stim despre ce vorbim. Noul DS3 WRC corespunde regulamentului impus de FIA pentru sezonul 2011, este un model mai scurt si mai compact decat versiunile anterioare si este propulsat de un motor 1.6 litri injectie directa, motor dezvoltat de inginerii de la Citroen Racing.

Prima etapa din cele 13 incluse in calendarul 2011 la care a participat noul DS3, este Raliul Suediei. Este singurul raliu care se desfasoara exclusiv pe zapada si gheata. Interesant este faptul ca de la prima editie care a avut loc in 1950, singurul pilot care a reusit sa-i invinga pe nordici, este Sebastien Loeb.

In acest an n-a mai fost asa. In prima zi din Raliul Suediei, Sebastien Loeb si Daniel Elena au pierdut timp pretios, care i-a scos din lupta pentru podium. Insa, Sebastien Ogier si Julien Ingrassia, aflati la cea de a doua participare pe zapada, au avut o zi buna si au adus prima victorie de proba speciala pentru DS3 WRC.

In cea de a doua zi de probe, cea cu gheata, temperaturile au coborat pana la -26 grade, cele doua echipaje reusind sa imbunatateasca pozitiile in clasament. Ogier si Ingrassia au ajuns la 15 secunde dupa lider, iar Loeb si Elena au terminat pe 6. Pana la urma, problema a fost suprafata diferita in cazul celor doua probe, lucru care are o influenta majora asupra performantele masinilor. „A fost foarte dificil. Aveam pur si simplu o panza alba in fata ochilor. Zapada ramanea in aer pentru ca vantul nu batea deloc. Nu a fost usor deloc pentru noi in aceste conditii.” a spus Julien Ingrassia.

De cealalta parte, Ogier a adaugat: „A trebuit sa reduc din viteza pe portiunile mai rapide pentru ca altfel nu vedeam nimic. Am preferat sa nu risc absolut deloc. Mikko Hirvonen a profitat cel mai mult de aceasta situatie, drumul fiind acoperit si cu un strat gros de gheata. Toti cei care au plecat dupa el au avut probleme sa gaseasca cea mai buna trasa, apexul virajelor fiind acoperit de zapada.” Tot Ogier, povesteste: „Masina derapa mult de spate. Am lovit un banc de zapada si aceasta a obturat filtrul de aer. Pe final de proba, motorul masinii nu a mai functionat la capacitate maxima.”

Ogier a terminat raliul pe locul 4, dar a terminat in forta obtinand victoria pe ultima proba speciala ceea ce i-a adus 3 puncte suplimentare conform noi regului „Power Stage”: „Sunt multumit cu rezultatul obtinut, tinand cont ca aceasta este a doua prezenta in Raliul Suediei. Am tras o multime de concluzii pozitive si, in ciuda unor probleme, am aratat ca modelul Citroen DS3 WRC este foarte rapid. Abia astept acum sa concuram pe macadam unde cred ca masina se va comporta mult mai bine.”

In ultima zi, Loeb nu a mai fortat si a terminat pe locul 6. „Tinand cont ca nu mai puteam obtine mare lucru in ultima zi, singurul meu obiectiv a fost sa termin raliul. Chiar daca rezultatul nu este neaparat cel asteptat de noi, am incercat sa adunam cat mai multe puncte si in ultima proba am adaugat inca doua la cele primite pentru clasarea in aceasta etapa. Multumita locului sase, de aici vom avea o pozitie mai buna la start in Raliul Mexicului”, a spus Sebastien Loeb, campionul mondial en-titre.

Tot pe modele Citroen DS3 WRC au fost si Petter Solberg si Kimi Raikkonen, masinile fiind pregatite de catre Citroen Racing. Nu au terminat rau, dar din punctul meu de vedere, se putea si mai bine 😀 Solberg a terminat pe 5, iar Raikkonen pe 8.

Nu va mai tin. Mai jos aveti rezultatele din Raliul Suediei, dar inainte de asta va mai spun ca urmatoarea provocare este Raliul Mexicului, programat in perioada 3-6 Martie 2011.

Sursa Citroen

Clasamentul si inca doua imagini in continuare

Rezultate Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)
1 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC 3h23m56.6s
2 M. Ostberg / J. Andersson – Ford Fiesta RS WRC +6.5s
3 J. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +34.0s
4 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC +47.7s
5 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +1m31.2s
6 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC +2m30.3s
7 P. Andersson / E. Axelsson – Ford Fiesta RS WRC +6m22.0s
8 K. Räikkönen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +7m02.3s
9 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +10m11.5s
10 K. Al Qassimi / M. Orr – Ford Fiesta RS WRC +10m31.1s

Clasament general – PILOTI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)
1. Mikko Hirvonen 25 p, 2. Mads Ostberg 18 p, 3. Jari-Matti Latvala 16 p, 4. Sebastien Ogier 15 p, 5. Petter Solberg 10 p, 6. Sebastien Loeb 10 p, 7. PG Andersson 6 p, 8. Kimi Raikkonen 4 p, 9. Matthew Wilson 2 p, 10. K. Al Qassimi 1 p.

Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Suediei (etapa a 1-a din 13)
1. Ford Abu Dhabi 40 p, 2. Citroen Total World Rally Team 18 p, 3. M-Sport Stobart Ford 18 p, 4. Ice 1 Racing 8 p, Team Abu Dhabi 6 p, FERM Power Tools 4 p, Monster 2 p.

Author: Sorin Grumazescu