Incepand cu 2013, BMW Group va aduce pe piata asa-numitul “Megacity Vehicle”, primul model facut de catre ei, un model cu zero emisii destinat traficului urban din marile metropole ale lumii.
“Prin acest automobil inovator, conceput integral de noi, vom pune bazele unor noi standarde in ceea ce priveste mobilitatea electrica, cu incepere din anul 2013. Megacity Vehicle va fi mult mai usor decat masinile conventionale si va stabili noi standarde in ceea ce priveste dezvoltarea durabila. Acest automobil va modifica radical industria auto asa cum o cunoastem. In prezent, BMW Group este singura companie care va lansa pe piata un automobil in productie de serie ce va dispune de materiale ranforsate cu fibră de carbon. Ne numaram printre primii producători care au urmat tendinta spre o mobilitate electrica si am actionat corespunzator. Din ce în ce mai multi oameni de pe tot mapamondul sunt interesati de propulsia electrica. Mai mult, cercetarile arata ca mai bine de jumatate din populatia lumii locuieste deja in aglomerari urbane.” a declarat Norbert Reithofer, presedinte al Consiliului Director al BMW AG, in cadrul unei conferinte de presa ce a avut loc la Salonului Auto de la Beijing (Auto China).
Incepand de la mijlocul anului 2009, 600 de masini MINI E au inceput sa fie testate la nivel mondial, BMW Group adunand astfel foarte multe informatii despre utilizarea unor astfel de modele in traficul de zi cu zi. In acest timp, 50 de unitati au fost livrate si catre China. Si daca au inceput cu MINI E, ne asteptam si la teste cu noul BMW Concept ActiveE, model lansat in luna Decembrie a anului trecut, programul urmand a incepe la inceputul anului 2011.
Interesant este faptul ca BMW a cules primele informatii despre vehiculele cu transmisie electrica in urma cu 40 de ani, atunci cand BMW 1602 a fost modificat. Modelul a fost folosit ca masina de deschidere a probelor de mars si maraton ce au avut loc in cadrul Jocurilor Olimpice de vara din 1972. In deceniile ce au urmat, aceasta tehnologie de transmisie alternativa a fost ajustata prin utilizarea mai multor bancuri mobile de testare, inclusiv a revolutionarului BMW E1.
Sursa BMW
putin dupa sfarsitul lumii :))))