Drive Test: Citroen C4 by Loeb – … Sebastien Loeb

Ce cadou mai frumos puteam sa primesc de ziua mea, decat noul Citroen C4 by Loeb pe care l-am avut in teste? 😀 Va spun in cateva cuvinte ce este cu acest C4 by Loeb, poate multi dintre voi nu stiu. Este un model bazat pe C4 Coupe, dedicat bineinteles pilotului WRC Sebastien Loeb si care este oferit in trei variante de motorizare: doua benzina de 120 si 152 CP si una diesel de 110 CP, toate trei de 1.6 litri. Culorile disponibile pentru acest model sunt doar doua: Sport Red si Black, jantele fiind de 17 inch, de culoare alba sau neagra in functie de culoarea caroseriei. Pe scrumiera din interior veti vedea numarul de serie al masinii (fiind editie speciala), iar pe exterior, chiar langa oglinzile retrovizoare, semnatura lui Sebastien Loeb. Tot la interior, combinatia de rosu si negru arata cat se poate de bine si aici ma refer la tapiteria de pe scaune si chiar la pielea de pe volan care este cusuta cu ata rosie. Cam astea sunt in mare diferentele cu care vine by Loeb fata de standardul C4. Sa ne intoarcem la masina testata.

Mai multe detalii si imagini in continuare

Am avut pe mana versiunea Citroen C4 by Loeb cu motor 1.6 litri, 152 CP si 240 Nm. Sa n-o considerati ca o critica, pentru ca masina mi-a placut foarte mult, dar daca ar fi avut un motor putin mai puternic, tinand cont si de numele pe care-l poarta, totul ar fi fost perfect. Asta nu inseamna ca motorul pe care il are nu se comporta cum trebuie, luand in calcul si colaborarea francezilor cu cei de la BMW. Cutia folosita este una manuala in sase rapoarte, cei 152 CP se fac simtiti la 5.800 rpm, in timp ce cuplul de 240 Nm este disponibil de la 1.400 rpm. Sa intelegeti de ce va spuneam ca as fi vrut un alt motor, aflati ca by Loeb poate ajunge de la 0 la 100 km/h in 9.2 secunde si la viteza maxima de 212 km/h.

Bine echilibrata, stabile in curbe si fara a avea tendinta sa-ti fuga unde nu trebuie, masina incepe sa devina nervoasa dupa 2.500 rpm, deci clar se vrea turata. Poate de asta si poarta semnatura lui Loeb, nu? 🙂 Nu m-a dezamagit in nici o depasire. Din contra, senzatia era ca toata siguranta e la mine in momentul in care apasam pedala de acceleratie. Suspensiile sunt foarte bine reglate, iar gropile sau diversele denivelari de pe sosea nu m-au deranjat deloc. Garda la sol este destul de inalta, desi by Loeb se vrea o masina sport. Jantele sunt de 17 inch si fiind perioada de iarna, au fost incaltate cu anvelope de iarna Michelin.

La partea de vizibilitate sunt cateva lucruri de spus. In primul rand oglinzile retrovizoare, chiar daca sunt micute, isi fac treaba cum trebuie, insa la luneta sta putin mai rau. Aceasta este impartita, iar linia de “demarcatie” este pozitionata exact cum nu trebuie. Nu, sa nu intelegeti ca vederea va este complet obturata, dar aceasta linie “musca” mult din vizibilitate. Simpaticul stergator spate incearca sa te ajute, dar fiind micut, nu prea reuseste. O alta chestie cu care eu nu sunt de acord, o reprezinta stergatoarele opozante. Intr-adevar, nu trebuie sa va luati dupa mine, dar asta e buba mea. Nu-mi place genul acesta de stergatoare. In conditii de drum nu prea prietenoase, pe marginile parbrizului va exista o mica portiune care va fi acoperita, indiferent daca vorbim de ploaie sau ninsoare. Oricum traiesc cu senzatia ca portiunea acoperita este mult mai mica decat la noul Opel Astra. Si micutele geamuri din dreptul pilonilor A te ajuta, fara sa-ti dea vreo secunda senzatia de unghi mort.

La consum pot folosi fara sa stau prea mult pe ganduri expresia “cum iti asterni, asa dormi”. Cartea spune in felul urmator: urban consumul este de 9.3 litri/100 km, extraurban de 5.3 litri/100 km, iar cel combinat este de 6.9 litri/100 km. Eu am scos un combinat de 8.1 litri/100 km pentru cei 900 km pe care i-am parcurs, dar avand pe mana o masina sport, am condus-o ca pe o masina sport. Spre exemplu, pe traseul Bucuresti-Vaslui am scos 7.8 litri/100 km in conditiile in care viteza medie a fost de 73 km/h. Pe traseul Vaslui-Iasi am reusit un consum mediu de 7.2 litri/100 km, dar cu o viteza medie mult mai mica (51 km/h). Cel mai aproape de consumul dat de carte, am fost in oras, unde bordul mi-a indicat intre 9 si 10 litri. Deci, asa cum spuneam la inceputul paragrafului, cum iti asterni, asa dormi.

Partea de design si interior am descris-o la inceput, dar o sa detaliez putin. Odata portiere deschisa, sunteti primiti intr-o combinatie rosu si negru extrem de placuta, combinatie care porneste de la tapiteria perforata de pe scaune si tetiere continua la volan si mansonul schimbatorului, ambele imbracate in piele cusuta cu ata rosie, pana la covorasele cu margine rosie. Pe capacul scrumierei troneaza o placuta pe care scrie C4 by LOEB Edition Limitee si evident numarul de serie al masinii. Interiorul este invaluit in lumina, asta multumita plafonului panoramic care este de un mare efect. Persoanele care au stat in spate, chiar mi-au spus ca se simt exact ca intr-o casuta. Iar daca lumina te deranjeaza prea tare, plafonul poate fi acoperit cu cover-ul din doua parti.

Volanul multifunctional pare la prima vedere o nava cosmica, dar dupa cateva “antrenamente” s-a dovedit a fi simplu de folosit, mai toate comenzile fiind la indemana. Sistemul Bluetooth functioneaza perfect, navigatia asijderea iar sistemului audio nu i-am gasit vreun cusur. Si credeti-ma, le-am testat pe toate cu simt de raspundere. Spatiile de stocare mi s-au parut cam putine, dar revin si spun ca e o masina sport si nu vreo autoutilitara.

Intre echipamentele de pe C4 by Loeb, mai amintesc geamurile electrice, oglinzile retrovizoare rabatabile electric, clima bi-zonala, iar instrumentele de bord sunt adunate intr-un singur panou central si sunt complet digitalizate. Era sa uit poate cel mai interesant aspect: spre deosebire de multe alte masini, C4 by Loeb are volan cu butucul fix. Pare ciudat la prima vedere, dar va veti invata cu sistemul foarte repede.

Mai am o buba. Nu sunt si nu voi fi fanul masinilor cu 4-5 locuri si cu doar doua portiere. Da-te jos sa urce cel din spate, urca-te, pleaca, ajungi la destinatie, da-te jos sa coboare cel din spate. Mult prea complicat pentru mine. Cu toate astea, cei care au stat in spate s-au simtit cat se poate de confortabil, singura problema fiind urcatul in masina, accesul fiind putin mai greoi. Ca un sfat pentru cei care n-au mai condus astfel de modele si o vor face: mare grija la portiere. Sunt foarte mari si foarte grele. Si nu cred ca vreti sa-l “sifonati” pe vecinul dumneavoastra de parcare. Si apropos de greutate: C4 by Loeb cantareste 1,337 kg.

La partea de siguranta, C4 se lauda cu 5 stele obtinute la testele EuroNCAP, stele obtinutre cu ajutorul airbag-urilor frontale, laterale si cortina, centurilor de siguranta pretensionate, dar si multumita ABS-ului, EBD-ului si ESP-ului.

Pretul este de 20.850 euro cu tot cu TVA. Multi spun ca e scumpa. Eu spun asa: puneti in balanta editia limitata, confortul pe care ti-l ofera, design-ul deosebit si calitatile sport pe care le are. Si veti vedea ca nu e chiar asa scumpa. Daca gasiti ceva asemanator la acelasi pret, anuntati-ma va rog. 🙂

Ce mi-a placut? Felul in care se comporta atunci cand este turata, design-ul, culoarea si semnaturile Sebastien Loeb, volanul multifunctional si faptul ca are butucul fix, plafonul transparent.

Ce nu mi-a placut? Lipsa spatiilor de depozitare, pozitionarea suportului de pahar de pe consola centrala, pozitionarea prizelor chiar langa cotiera (le-as fi vrut pe panou, in fata), stergatoarele opozante.

Multe multumiri Laurei Antonov si Paulei Olteanu de la Citroen Romania!

Author: Sorin Grumazescu

3 thoughts on “Drive Test: Citroen C4 by Loeb – … Sebastien Loeb

  1. Masina arata foarte bine….trapa aia panoramica face toti banii …cred ca e cel mai frumos accesoriu de pe masina….:)…si normal eleronul de pe spate 🙂

Comments are closed.