Echipajul BMW ORACLE Racing a reusit sa detroneze detinatorii trofeului Cupa America, echipa elvetiana Alinghi. Dupa doua zile de intreceri, trimaran-ul USA 17 cu o vela de 68 de metri a invins catamaranul Alinghi 5 in competitia ce s-a desfasurat in portul Valencia. Concursul se desfasoara dupa regula “cel mai bun din trei manse”, rezultatul final fiind 2-0 in favoarea echipei din SUA.
“Felicitari lui Larry Ellison si intregului sau echipaj! Obiectivul pentru care am lucrat cu totii de-a lungul ultimilor doi ani si jumatate a fost acum indeplinit. Aceasta a fost o performanta fantastica a intregii echipe. Ca partener tehnologic, am avut o contributie de succes la castigarea acestui prestigios trofeu sportiv. Am plasat BMW ca partener competent in lumea yachtingului si am pus bazele unui transfer de tehnologie in Cupa America. In ceea ce priveste constructia, inginerii BMW au stabilit noi standarde din punct de vedere al utilizarii inteligente a materialelor ultra-usoare. In randul grupului-tinta relevant, aceasta face ca BMW sa fie o marca de cel mai inalt profil in lumea yachtingului competitional.” a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului Director BMW AG si responsabil pentru vanzari si marketing.
Cupa America este cea mai veche competitie sportiva de acest gen din lume, avand in spate 159 de ani si reuneste navigatori profesionisti, designer de yacht-uri si constructori de barci. Anul acest a fost ceva mai complicat pentru inginerii si designerii BMW Oracle Racing, dar totul a fost luat ca pe o mare provocare. Si iata ca nu degeaba.
Cu toate ca regulamentul de design a fost mult mai permisiv, nu inseamna ca nu s-a muncit, domeniile de specialitate fiind variate: cercetarea materialelor, inginerie aerospatiala, materiale compozite, analiza datelor, toate acestea au dus la constructia yachtului.
Tinta acestora impreuna cu inginerii a fost construirea unui yacht foarte usor si rigid torsional, dar care sa faca fata unei curse deosebit de grele. Si exista cateva mici secrete pentru ca totul sa fie perfect. Spre exemplu masa trebuie sa fie pastrata la un nivel cat mai redus pentru ca yachtul sa aiba un avantaj major in ceea ce priveste viteza.
BMW a inceput sa se implice in Cupa America inca din 2002, iar in viitor totul va depinde de dezvoltarea si de organizarea competitiei. “In saptamanile ce vor urma vom lua o decizie cu privire la implicarea noastra viitoare in Cupa America. Ceea ce este o certitudine este faptul ca BMW va continua sa fie prezent in mod activ in cursele de yachturi. Vom continua sa jucam un rol important in cresterea viitoare a interesului general cu privire la navigatie si vom continua sa utilizam proiecte precum BMW Sailing Cup si evenimente regionale de pe diferite piete ca platforma pentru relatiile cu clientii si pentru consolidarea viitoare a valorilor marcii BMW” a mai spus Ian Robertson.
Sursa BMW
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments