Noul Volvo S60 a fost dezvaluit – Imagini si detalii

Volvo a dezvaluit toate detaliile si noi imagini cu noul Volvo S60 2011 care va avea premiera la Salonul Auto de la Geneva pe 2 Martie. Modelul este descris de cei de la Volvo ca fiind cea mai dinamica masina pe care au produs-o pana acum.

La interior, designerii Volvo au fost foarte atenti la alegerea materialelor si la detalii.Volvo sustine ca actualul model este mai spatios fata de predecessor, interiorul oferind cu pana la 30 mm mai mult loc pentru genunchi in cazul pasagerilor spate. Noul sedan vine cu doua tipuri de sasiu: Dynamic si Comfort, diferentele fiind amortizoarele si ramele auxiliare fata/spate. Pentru Europa, standardul vine cu versiunea Dynamic, in timp ce pentru majoritatea pietelor din America de Nord si Asia, modelul va avea versiunea Comfort.

Au fost adaugate cateva noi sisteme de siguranta, intre care amintim Advanced Stability Control, Corner Traction Control sau Pedestrian Detection. Ultimul poate detecta pietonii care intra pe sosea in fata masinii, avertizeaza soferul si franeaza masina automat in cazul in care soferul nu reactioneaza la timp.

La momentul lansarii vor fi disponibile 4 motoare, doua diesel si doua benzina, fiind urmate ceva mai tarziu de inca 3 benzina si unul diesel. Cel mai puternic din gama este cel T6 de 3.0 litri care dezvolta 304 CP si 440 Nm, combinat cu transmisia Geartronic in sase rapoarte si sistemul AWD. Are un sprint 0-100 km/h de 6.5 secunde si o viteza maxima de 250 km/h.

Noul GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) de 2.0 litri dezvolta 203 CP si 300 Nm cu ajutorul carora ajunge la 100 km/h in 7.7 secunde (transmisie manuala) si in 8.2 secunde cu transmisie automata. Viteza maxima, tot in functie de transmisie este de 235, respective 230 km/h.

In timpul primului an de productie, noul S60 va fi oferit in versiunile 2.0 GTDi (T5) cu 240 CP si 320 Nm, dar si in versiunea GTDi de 1.6 litri cu 180 CP (T4) si 150 CP (T3). Toate motorizarile vor avea fie transmisii automate in sase rapoarte, fie manuale tot in sase trepte.

In cazul motoarelor diesel vom avea un D5 cu 205 CP si 420 Nm, cu un sprint de 7.8 secunde pana la 100 km/h si o viteza maxima de 235 km/h (cutie manuala) sau 230 km/h (cutie automata). Consumul este de 5.9 litri/100 km. Alaturi de acesta va mai exista si un D3 ce produce 163 CP si 400 Nm, care accelereaza pana la suta pe ora in 9.2 secunde si poate ajunge la viteza maxima de 220 km/h in cazul in care este cuplat la o transmisie manuala. Consumul este de 5.2 litri/100 km.

Poate cel mai eficient dintre motoare va fi cel de 1.6 litri si 115 CP (versiunea DRIVe), cuplat la o cutie manuala in sase rapoarte si al carui consum este de 4.7 litri/100 km.

Mai multe imagini si filmulete in continuare

Author: Sorin Grumazescu