Drive Test: Suzuki SX4

Se pare ca le-am pus gand rau celor de la Suzuki… Glumesc, dar trebuie sa scriu exact ceea ce am simtit atunci cand le-am condus modelele, in cazul de fata Suzuki SX4. Multa lume se intreaba cum de au rezistat totusi cei de la Suzuki cu acest model, acum cand multi dintre constructori plang in batista si spun ca le-au scazut vanzarile. E simplu. In cazul SX4 raportul pret calitate isi spune cuvantul. Si a atacat cat se poate de bine pe acest principiu.

Mai multe detalii si imagini in continuare

Am testat Suzuki SX4 1.6 GS 4WD, un micut care se vrea nervos, un orasean care se vrea de la sate, un amestec oarecum reusit de off-road cu sosea. Motorul, un 1.6 litri benzinar, injectie multipunct, dezvolta 120 cai putere la 6.000 rpm si 156 Nm la 4.400 rpm. Acum nu vreau sa supar pe nimeni, dar mie mi s-a parut extrem de zgomotos, poate nu la exterior, cat la interior. Nu…haideti sa spun altfel ca sa fiu mai clar. Masina nu mi s-a parut foarte bine antifonata si poate de aceea zgomotul motorului este aruncata inauntru. Oricum atat cuplul cat si puterea maxima, sunt atinse la turatii ridicate, asa ca zgomotul e de inteles. In schimb mi-a placut cuplul la turatiile joase. Trage saracul fara probleme.

Pe sosea se comporta bine daca nu cereti prea mult de la el, in sensul ca eu am vrut mai mult si n-a mers. Am incercat sa iau un viraj cu o viteza care nu era tocmai potrivita pentru SX4 si pentru acea curba, dar cu care in alte masini (chiar din cele testate la Cheia) nu s-a intamplat asa. Rezultatul? Iesire pe contrasens si revenire larga pe sensul de mers. Sfat: nu incercati asa ceva acasa. Oricum nu e o masina de viteza (11.5 secunde pana la 100 km/h) si nici vreun alergator de cursa lunga (175 km/h). Asa ca mai bine nu. Si daca nu sta bine la acest capitol, la franare nu sunt probleme, probabil si multumita folosirii discurilor pe spate in locul tamburilor.

In schimb, recomand masina celor care lucreaza in orasele aglomerate (si nu numai), locuiesc in afara oraselor aglomerate, au un buget oarecum redus pentru o masina si au nevoie de una care sa se comporte bine pe drumuri mai putin asfaltate. De ce? Raportul pret-calitate face diferenta. Si aici vorbim despre calitatile off-road, dimensiuni si, poate cel mai important pentru multa lume, consumul. Cel din urma se duce catre 8.2 litri/100 km in oras, 5.5 litri/100 km in afara lui si 6.5 litri/100 km in ciclu mixt. Puteti spune ca nu e ok? Nu cred.

Si daca pe sosea am avut momentul neplacut pe care vi-l povesteam mai devreme, pe drumurile neasfaltate, mi-a placut. O garda la sol inalta (190 mm), o suspensie confortabila si cursa lunga pentru amortizoare, deci cam de bun simt. Vorbeam de dimensiuni, care sunt chiar ok pentru cei despre care mentionam ca li s-ar preta un SX4: 4.150 mm lungime, 1.755 mm latime si 1.620 mm inaltime. Un ampatament de 2.500 mm, volumul portbagajului 270 litri, iar cu bancheta rabatata 625 litri. Mai mult decat perfect pentru o familie cu 1, maxim doi copii.

Interiorul. Aici scartaie putin la partea de materiale care nu sunt tocmai de cea mai buna calitate, in sensul ca se zgarie foarte usor, in special materialul folosi pe bord. Una rece, una calda. Daca scartaie la materialele folosite, nu scartaie deloc la restul dotarilor: aer conditionat automat, volan reglabil, intr-adevar doar pe inaltime, scaune incalzite fata (pe care nu va suparati, da’ eu nu le suport, nu la Suzuki ci in general vorbind), sistem audio CD/MP3 cu 8 difuzoare, parasolar cu oglinda si buzunar sofer/pasager, spatii de depozitare suficiente (ca tot vorbeam de buzunar), pornire keyless, toate astea pe langa altele.

Hai sa zic si despre siguranta, ca tot spuneam ca e o masina de familie: ABS, EBD, ESP, asistenta la franare, centuri pretensionate, sistem ISOFIX si airbag-uri frontale, laterale si cortina.

OK. Concluzii.

Ce mi-a placut? Comportamentul in off-road, consumul, pretul (14.850 euro modelul testat).

Ce nu mi-a placut? Stabilitatea scazuta in curbe, materialele de interior, zgomotul motorului.

Author: Sorin Grumazescu

4 thoughts on “Drive Test: Suzuki SX4

  1. @A.Faith, nu. Asa e. Nu e o masina mare. Si iti dai seama ce se intampla daca ar fi incercat sa urce capacitatea portbagajului cu mai mult de 270 litri? Dar una peste alta, iti faci treaba cu ea.

Comments are closed.