Drive Test: Renault Koleos – De 4X4 ori bravo!

Incep prin a spune ca nu am fost, nu sunt si nu cred ca voi deveni vreodata fan Renault. Dar Renault Koleos mi-a placut. Si nu de la prima vedere ci abia dupa ce m-am urcat la volan si am inceput sa-l conduc. Si cum nu sunt nici singurul care scriu despre masini si nici singurul care nu e fan Renault, o sa mai gasiti review-uri facute de oameni care nu au la inima aceasta marca, dar care au ramas impresionati de aceasta masina. Si dupa ce l-am vazut cum se misca pe asfalt, am considerat ca trebuie incercat si drumul catre Muntele Rosu si credeti-ma, a meritat.

Mai multe detalii si imagini in continuare

Sub capota am avut motorul 2.0 dCi de 175 cai putere si un cuplu de 360 Nm disponibil de la 2.000 rpm. Multi vor spune – ok, pai n-ar trebui sa aiba trei viteze, adica incet, incetisor si pe loc? Ei bine nu. Alearga de nu se poate. Pana la viteza maxima de 191 km/h si in doar 9.9 secunde pana la suta de kilometri pe ora. Si nu doar ca alearga, dar alearga atat de usor incat zici ca te afli la volanul vreunei berline. Depasirile le vei face fara nici o problema, va lua perfect virajele fara sa se aplece prea mult, stabilitatea este excelenta, iar pe campii, gropi, santuri si alte de astea, se va comporta exact la fel in sensul ca nu vei simti pe unde te afli. Ca sa intelegeti, trebuie sa stiti ca tot drumul de la Muntele Rosu a fost coborat cu o viteza de bun simt as spune eu, dar poate putin peste ce ar trebui la acel traseu. Iar in interior persoanele prezente au avut cu totul alte discutii decat legate de Koleos. Abia cand am ajuns din nou pe asflat si-au revenit la intrebarea mea „Voi ati simtit ca am coborat traseul de la Muntele Rosu, sau ce faceti aici?”. Cred ca mai clar de atat nu pot fi. Si asta multumita suspensiilor independente. Isi fac treaba de minune.

Nu pare o masina mare la prima vedere si nici dimensiunile nu spun altceva. Adica 4.520 mm lungime, 1.855 mm lungime, 1.695 mm inaltime, un ampatament de 2.690 mm si o garda la sol de 188 mm. Nici foarte grea nu e: doar 1.732 masa proprie ceea ce mie nu mi se pare foarte mult. Cu o asemenea greutate, dimensiunile spuse mai devreme plus motorul pe care-l mentionam mai sus, chiar nu pot considera masina o avida dupa combustibil. Pentru ca are un consum mixt de 7.5 litri/100 km, urban 9.3 litri si extraurban 6.6 litri la suta de kilometri. Sa nu uit portbagajul: 450 litri minim, 1.380 maxim, cu mentiunea ca acesta se poate deschide din doua bucati (a se vedea in poze).

Si daca tot suntem la marimi si spatii, trebuie sa stiti ca Renault Koleos sta mai mult decat bine la spatiile de depozitare, de la torpedou, la cotiera, la locurile de pahare fata/spate, spatii in portiere, cam peste tot unde sa fie la indemana pasagerilor. Tot pasagerii se vor bucura si de plafonul transparent care e de mare efect. Masina nu exceleaza la interior din punctul de vedere al look-ului, desi are materiale de buna calitate. Este…cum sa spun…interiorul Renault care nu vrea sa treaca…sa iasa in evidenta nici sa-l pici cu ceara.

O fi simplu noul Koleos, dar asta nu inseamna ca nu veti gasi la interior buton de pornire Start/Stop, A/C automat bizonal si cu posibilitatea de a regla ventilatia pentru locurile din spate, stergatoare si lumini automate, volan reglabil pe inaltime si adancime, sistem audio Bose cu magazine CD si MP3.

Si la siguranta sta foarte bine, masina fiind ajutata de ABS, ESP, HSA (asistenta la urcarea in panta) si HDC (controlul la coborarea in panta), centuri in trei puncte si pretensionate, airbag-uri frontale si laterale si sistem ISOFIX.

Ce mi-a placut? Tinuta pe care o are indiferent pe unde te afli, acceleratia, plafonul transparent si consumul.

Ce nu mi-a placut? Simplitatea Renault de care va povesteam mai sus si pretul putin cam mare: 31.400 € versiunea testata.

Author: Sorin Grumazescu

1 thought on “Drive Test: Renault Koleos – De 4X4 ori bravo!

Comments are closed.