Exceptand masinile testate pe care deja le-am laudat, noul Citroen C3 Picasso e o masina pe care mi-as dori sa o am in curte. Daca as mai avea si 2-3 copii, e perfecta. Si surprinzator nu e doar masina cu care sa te duci la piata sau sa-ti duci copiii la scoala. E si o masina cu care poti face orice pentru ca e dinamica, eleganta, frumoasa…are tot ce-i trebuie. Nu, n-are nici cea mai mica legatura cu Pablo Picasso, dar francezii s-au intrecut pe ei de aceasta data.
M-am asezat frumos la volan, in spate am fost insotit de catre cei doi reprezentanti ai importatorului si am pornit la drum. Am dat cheie si imediat motorul de 1.6 litri Hdi de 110 CP la 4.000 rpm si 240 Nm la 1.750 rpm a inceput sa toarca cum stie el mai bine. Personal consider ca transmisia folosita ar fi trebuit sa fie alta, una mult mai precisa. Dar luat grosso modo, tandemul motor/transmisie este ok. Fiind o masina de familie si nu una de curse, sprintul pana la 100 km/h este de 11.2 secunde, iar viteza maxima este de 183 km/h. But who cares about speed? Eu cred ca toata lumea vrea sa ajunga intreaga acasa. Si Citroen C3 Picasso sigur te va aduce intreg si pe tine si intraga familie acasa.
Asa ca am continuat sa conduc cat se poate de prudent in serpentinele de la Cheia. Aici am putut vedea ca e o masina dinamica, rigida atat cat trebuie, stabila in viraje, dar nu la viteze peste medie, inalta, cu o tinuta de drum excelenta. So…atata timp cat conduci lejer, fara graba, fara sa iei curbe stranse si alte chestii de genul asta, C3 Picasso se comporta perfect. Ajungem si la vizibilitate. Aici singura nota pe care am putut sa o dau a fost 10. Indiferent de cum te-ai roti si te-ai invarti, vizibilitatea nu te va parasi niciodata. Oglinzile retrovizoare sunt atat cat trebuie de mari si sunt pozitionate exact acolo unde trebuie. Apropos de oglinzi: la interior, deasupra celei principale, mai exista una de mici dimensiuni in care poti vedea cam cu ce nastrusnicii se indeletnicesc micutii pe bancheta din spate. Sa va mai spun si de plafonul transparent? Daca la vizibilitate i-am dat 10, la luminozitate i-am dat 10+.
Vorbim despre o masina pe care daca ne-o cumparam chiar avem nevoie de ea si la piata, si la serviciu, si in concediu. Asa ca un consum bun era de asteptat de la ea. Testul a fost mult prea scurt pentru a reusi sa calculez un consum real, dar eu merg pe o formula: la cifrele din fisa tehnica, in functie de motorizare si masina, mai adaug 1-2 procente. Asa ca cifrele de pe hartie nu sunt deloc de speriat, ba chiar placute: in ciclu urban 6.4 litri/100 km, in cel extraurban 4.1 litri/100 km si in cel mixt 4.9 litri/100 km. Iar emisiile de CO2 nu vor deranja prea mult mediul inconjurator: doar 130 g/km.
Nu va recomand nici intr-un caz versiunea standard din punctul de vedere al sigurantei. Dar pe cea testata de mine o recomand cu toata caldura. De ce? Pai pentru ca ABS-ul, ESP-ul, asistenta la franarea de urgenta, cele sase airbag-uri (fata, laterale si tip cortina) si centurile de siguranta pretensionate vor avea grija si de voi si de pasagerii pe care-i aveti in masina.
Atunci cand veti intra intr-un Citroen C3 Picasso, sincer va veti simti ca acasa. Ca sa va dati seama despre ce vorbim o sa va spun mai intai cam ce dimensiuni are masina: 4.080 mm lungime, 1.730 mm latime si 1,620 mm inaltime. Cand vezi dimensiunile nu te astepti ca interiorul sa fie spatios, dar cu toate astea, asa este. Portbagajul iti va oferi o capacitate de 500 litri fara sa modifici vreun scaun sau vreo bancheta, cu toate ca depozitarea se poate face mai mult pe verticala decat pe orizontala. Pozitia la volan este relativ buna, cu toate ca mie mi s-a parut ca schimbatorul de viteze este putin prea departe. Cam intinzi mana dupa el. Daca e ceva ce merita laudat la interior, este plafonul panoramic cu o lungime de 1.208 mm si o latime de 818 mm. Cat priveste tehnologiile si gadget-urile de care dispune, nu sunt prea multe de spus in sensul ca nu exista foarte multe. Si nici nu-i trebuie. Pana la urma e o masina practica. Cu toate astea, mentionam Radio CD-ul cu MP3, dar si instrumentele de bord care nu mai exista. Toate datele de care veti avea nevoie le veti observa pe un ecran digital.
Singurul lucru pe care nu-l stiu este pretul, dar cum il voi afla, revin cu un update.
Pana una alta sa va spun ce mi-a placut: inaltimea masinii, vizibilitatea in toate unghiurile, finisajele interioare, portbagajul cu fund dublu, consumul.
Ce nu mi-a placut? Instabilitatea in viraje, schimbatorul de viteze pozitionat putin prea in fata.
Recent Comments