In caz ca nu stiati, faimosul producator de automibile francez Citroen a implinit in acest an 90 de ani existenta. Pentru a comemora cum trebuie acest lucru, a chemat la Paris o gramada de jurnalisti si fani ai marcii deopotriva pentru o parada a modelelor marcii si pentru o cinstire a oamenilor care au facut totul posibil.
Eu am avut onoarea de a merge, impreuna cu alti cativa oameni, la Paris in weekend-ul 3-4 Octombrie pentru a asista la ceremonia. Dupa multe asteptari pe drumul spre aeroport, am mers cu avionul spre Paris unde am fost cazati la un hotel de pe Champs Elysee. Dupa ce ne-am pregatit pentru petrecere, am mers la o teresa de pe faimosul bulevard pentru a lua masa inainte de parada a celor peste 100 de modele Citroen. Dar multumita unui chelner mai incet, a trebuit sa mancam si pe fuga, si sa continuam aceasta fuga si spre locul de intalnire al tuturor fanilor Citroen, pe langa Turnul Eiffel.
Intr-un final am ajuns cu bine, desi stomacurile noastre au opus rezistenta la efortul fizic, unde trebuia. Din pacate, intarzierea ne-a costat niste locuri mai bune in masini mai renumite, dar si Citroen-ul BX din 1991 in care am urcat a fost indeajuns pentru a ne bucura de Paris. Traseul ales de organizatori ne-a purtat pe langa Turnul Eiffel, si de-a lungul Sennei pana la monumentul dedicat caderii Bastiliei. De aici ne-am intors spre oras, trecand pe langa Place de la Concorde, si am intrat pe Champs Elysee. In jurul showroom-ului Citroen C 42 de pe bulevard, toti participantii la parada au parcat pentru a participa la receptia organizata de companie.
Showroom-ul era plin de modele cunoscute, de la noul C3, C4 WRC sau DS3 pana la faimosul Type A Torpedo, unul dintre primele modele de succes ale constructorului francez. Pentru cei care au ajuns la ultimul etaj, ii astepta, pe langa mai multe canapele, si un pat imens.
Tot aici am asistat si la un discurs tinut de unul dintre directorii companiei, care a subliniat angajamentul Citroen catre istoria sa mareata, scotand in evidenta noul DS3, bazat pe faimosul DS. El a abordat si miscarea ecologica, dezvaluind ca Citroen pune mare pret pe tehnologiile noi si le aplica pe toate modelele din gama. Dupa aceasta activitate majoritatea am decis sa revenim la hotel, facand slalom printe multimea de oameni din Paris, deoarece era o Noapte Alba.
Duminica a fost o zi libera, in care eu am fost sa vizitez Turnul Eiffel. Dupa urcatul scarilor pana la etajul 1 am abandonat orice idee de a mai ajunge la al doilea si m-am limitat la a face poze de acolo. Ne-am regrupat toti la hotel in jurul orei 12:30 de unde am luat un taxi inapoi spre aeroport.
Dupa un zbor Air France fara probleme, am fost intampinati de niste cozi la pasapoarte si pe DN1. There’s no place like home :).
Recent Comments