Pe Radu Borcea l-am cunoscut (impropriu spus) prin intermediul internetului (mare inventie internetul asta). Fiind un mare fan al noului Opel Insignia, cautam…voiam ceva…voiam un articol scris frumos, un articol pe care sa-l citesc cu mare placere, un articol scris „ca oamenii” despre viitoarea mea masina, un articol prin intermediul caruia sa ma apropii si mai mult de aceasta masina. Si l-am gasit. Am gasit cel mai bine scris articol despre Insignia. Unde? Pe blogul lui Radu Borcea. Mai exact AICI.
Bun bun. Dar cine e Radu Borcea? De obicei, cand imi place cum este scris un articol, caut sa aflu cat mai multe despre acea persoana, cine este, de unde vine, ce ganduri are, etc. Asa am aflat din editia de pe 3 iunie 2004 a ziarului Adevarul ca Radu Borcea, la doar 16 ani este la cea de a doua expozitie de Design Auto, ca este un mare pasionat al masinilor (in special Ford), ca lucrarile sale au plecat la Paris unde canalul TV5 organiza o competitie internationala de desene, dar acestea au ajuns prea tarziu. Cu toate astea, acestia i-au prezentat schitele in avanpremiera expozitiei.
Dupa asta am mai aflat nu numai ca este pasionat de Ford, ci cam tot ce se intampla in viata lui are o oarecare legatura cu Ford. Prima revista auto primita era una cu Ford Capri, prima masina straina in care a pus piciorul era un Ford Sierra, 1 Octombrie 1908 (data la care s-a nascut si el, dar 1987) este ziua in care constructorul lanseaza pe piata primul Ford T, si, nu in cele din urma, incepe o frumoasa colaborare cu Ford in domeniul design-ului auto.
Expozitiile de design auto au fost de toate vreo trei de-a lungul timpului. Bineinteles, ca la orice artist despre care vezi ca intr-adevar spune ceva in lucrarile sale, au aparut si sponsorii, principalul (sau poate singurul…inca nu stiu) fiind Romcar, importatorul general Ford pentru Romania. Este detinatorul unei colectii de machete ce numara nu mai putin de 200 de masini cu care se mandreste si cam tot atatea reviste
Cu toate astea, in timp a hotarat sa se indeparteze de design-ul auto. A devenit mai intai redactor al revistei Auto Expert fiecare material al lui fiind personalizat, avand acel „ceva” care-l deosebea fata de restul. A fost realizatorul primei rubrici de design auto din Romania, in care impreuna cu alt designer roman, in fiecare luna prezentau un model de serie, dar cu design-ul modificat.
Este un pasionat al hainelor, incaltamintei si a accesoriilor, „shoping-ul fiind pasiunea lui” ca sa folosesc o titulatura deja consacrata. Citeste Esquire, Mens`s Health, Men Vogue si din cate stiu eu, AutoMOD. 🙂 Masina preferata este Citroen C4 Coupe, masina pe care nu a incetat sa si-o doreasca.
Cu toata dragostea lui pentru masini, Radu a parasit revista Auto Expert, fiind acum redactor la Revista Max, ultimul numar al acestei reviste fiind asa cum spune chiar el „numarul lui de suflet” deoarece a organizat prima lui „sedinta foto cap-coada”.
Radule…ce sa-ti spunem…felicitari pentru tot ce ai facut si felicitari pentru tot ce vei face bun de acum incolo. O singura rugaminte avem totusi si noi: nu parasi complet domeniul auto. Acolo, zicem noi, te pricepi cel mai bine. Destinului n-ai ce-i face. Dovada? Pe blogul tau, la categoria “Bio & Contact”, trei sferturi din lucrurile scrise sunt despre masini. Nici in Max nu le lasi si scrii despre ele. Deci e evident. Pe fruntea ta scrie mare si clar “MASINI”.
(trecand peste soc!!!) Multumesc pentru material si pentru increderea acordata! Sper sa nu va dezamagesc si promit, cu mana pe inima (si pe macheta rosie C4 Coupe de pe birou), ca nu ma las eu de masini asa usor! :)) Multumesc once again si sper sa ne vedem in curand!
GO Radu ! Felicitari si autorului materialului pentru articolul amanuntit !