Drive-Test: Toyota Land Cruiser V8

Acum ceva timp am testat Toyota Prius. Mica, economica, un design ciudat, electrica. Tot atunci am discutat cu cei de la Toyota sa imi dea totusi si o masina ceva mai mare, un Land Cruiser.

In consecinta, in weekendul trecut am avut ocazia sa testez ditamai masina. Pentru ca e mare. Mare rau. Imensa. Am zis deja ca e mare rau?

Toyota Land Cruiser, in general, este o masina mare, toata lumea stie. Dar Toyota Land Cruiser V8 este si mai mare. Atat de mare incat urcatul in ea poate deveni o provocare daca nu ai mai facut sport de ceva timp sau esti mai mic/mica de statura.

Exterior

Ce e de zis? E ditamai masina de teren (nu poti sa ii spui SUV in nici un caz), cu rotile cat un Tico, ce nu arata rau deloc, dar nici nu e un exemplu de aerodinamica. Sincer sa fiu, imi place mai mult fosta versiune, la design, asta mi se pare prea “din topor”. Respecta design-ul din ultima vreme a masinilor Toyota, cu farurile iesite in relief (nu prea imi place mie in mod deosebit).

Toyota Land Cruiser V8

Din fata mi se pare prea subtire. Suna ciudat, stiu, dar asta e impresia mea 🙂 Ca are botul prea subtire in comparatie cu restul masinii. Grila cromata a radiatorului pare sa ocupe tot botul masinii si cred ca acesta e motivul pentru care da senzatia de subtire.

Interior

Interiorul este mare, dupa cum va puteti astepta. Incap trei randuri de scaune, desi nu as risca sa imi pun prieteni sa stea pe ultimul rand si sa ma astept sa imi ramana prieteni si dupa asta. Daca ai copii, insa, e locul perfect.

Interiorul e plin de piele si lemn, plasticul inerent al bordului arata foarte bine, dar am impresie unei lipse de consistenta: vezi cand lemn in consola centrala, cand aluminiu, de parca nu s-ar fi hotarat daca vor interior sport sau nu.

Masina e prima pe care am condus-o cu 4 zone de clima (doua pe fata, doua pe spate, evident).

Controalele si monitorul central seamana foarte bine cu Toyota Prius (inclusiv pornirea cu buton, cand trebuie sa tii apasat piciorul pe frana). Monitorul central e touch screen, controland sistemul audio, clima, sistemul GPS (care, insa, nu avea harta pentru Bucuresti).

Era sa uit: mi-a placut ca volanul pastreaza in memorie pozitia in care l-ai fixat, dar se retrage la locul sau cand opresti motorul. Cum eu conduc cu volanul in brate, am mari probleme cand ma urc in masina. In Land Cruiser nu mai exista problema.

Portbagajul e mare, mai ales cu scaunule din spate stranse. De altfel, la ce sa te astepti de la o masina de asemenea dimensiuni? Portbagajul se deschide din doua bucati, pentru a usura ridicarea bagajelor (la o inaltime destul de mare, aproape jumatate de metru de sol).

Comportament

Interiorul si exteriorul pot fi vazute din poze, dar partea cea mai misto a unui drive-test este condusul efectiv. Eu am avut sansa/nesansa sa merg cu ea aproximativ 1000 de km, pana la Timisoara si inapoi. Ce inseamna asta? Drumuri execrabile, 10 ore de stat la volan. Dar, in acelasi timp, si posibilitatea de a lua masina de pe drum si plecat printr-un santier, numai asa, ca sa vedem ce poate face.

Toyota Land Cruiser V8

La drum lung, masina se comporta mai bine decat ma asteptam. Ganditi-va, totusi, ca e un motor V8 de 4,5 litri, care ajunge la 100km/h in 8.2 secunde. Mai repede decat multe dintre masinile mici pe care le vedem zi de zi in Bucuresti si pe strazile patriei. Prin urmare, aproape ca iti vine sa te bagi cu ea in depasiri, pentru ca reactioneaza imediat si te baga in scaun cand calci pedala de acceleratie. Problema e cand revii in coloana din depasire, pentru ca iti trebuie ceva spatiu sa te bagi.

Nu am ajuns la maximul de 210kmh, pentru ca nu am avut unde, dar la 130-140km/h se simtea foarte bine, aproape ca nu iti dadeai seama ca esti la viteza maxima acceptata legal pe autostrada.

Problemele, din punctul meu de vedere, au inceput sa apara in momentul in care am trecut de Sebes spre Timisoara. Drumul este incredibil de prost: este plin de mici denivelari, care te scutura si te zgaltaie in continuu. Aici s-a vazut problema masinii: fiind mare, simti ca poti pierde controlul la astfel de trasee, daca mergi prea repede, pentru ca rotile aproape ca nu mai prind cum trebuie asfaltul si trebuie sa tii cum trebuie de volan. Asa ca am redus viteza la 60-70km/h si am mers mai linistit. Poate mai bine si pentru securitatea partenerilor la trafic 🙂

La intoarcere, mergand din semafor in semafor pe drumul spre Drobeta Turnu Severin, am hotarat sa intru intr-un santier sa merg putin pe dealuri. Si masina nu se face de ras. Nu am avut ocazia sa o testez pe o panta prea inclinata, din pacate (eram terminat dupa ore intregi de condus cu o zi inainte, dansat la nunta si lipsa de somn), asa ca am incercat doar sa cobor cateva pante, sa intru in raul de langa santier, sa compar cu un buldozer…

Chiar imi pare rau ca nu am avut cum sa ajung pe un deal mai acatarii, sa testez capacitatile off-road. Din fericire, toata lumea stie ca poate, insa ce e deosebit la acest V8, spre deosebire de generatiile mai vechi, este comportamentul pe sosea (cel putin asa se spune, pentru ca eu nu am testat LandCruiser mai vechi). Care e, intr-adevar, superb. Problema e sa iti aduci in permanenta aminte ca esti intr-o masina mare, care are nevoie de spatiu cand depaseste, pentru ca altfel ai calca-o imediat.

Concluzie

Una peste alta, o masina imensa, care e numai buna cand vrei sa pleci din Bucuresti sau daca ai o casa la munte si vrei sa ajungi acolo indiferent de situatie (ca e potop sau zapada de 1m inaltime pe sosea). In plus, faptul ca are un motor mare, cu reactie rapida, face masina mai sportiva decat te-ai putea astepta.

Cu toate astea, nu inteleg de ce ai folosi o asemenea masina in Bucuresti. Este enorma, este greu de parcat, este greu de strecurat in traficul infernal din oras. Da, interiorul este foarte comod si asta poate fi o motivatie cand stai 3 ore in trafic, dar totusi.

Consumul este mai mic decat ma asteptam (15l/100km cand stateam blocat intre semafoare, 12l/100km cand mergeam la drum intins) de la un motor atat de mare.

Ce strica toata imaginea asta? Pretul. 86000E e mult, foarte mult. Bineinteles, masina se adreseaza unei audiente care si-o permite. In care eu inca nu ma incadrez… si asta face sa fie si mai rau. Pentru ca mie chiar mi-a placut masina. 😛

Detalii Toyota LandCruiser V8

Motor: 4.5 D-4D V8
Putere maxima: 286CP
Viteza maxima: 210kmh
Acceleratie 0-100 kmh: 8.2 sec
Consum urban/extraurban/mixt: 12l/9.1l/10.2l
Dotari: LUXURY
Pret: 86335E (pret vanzare cu TVA)

Author: Bobby Voicu

3 thoughts on “Drive-Test: Toyota Land Cruiser V8

  1. Mi se par ciudate rotile respective, de obicei V8-urile vazute de mine aveau roti mai normale. Design-ul e intr-adevar mai americanesc, dar parca da mai bine masina asa

Comments are closed.