Drive-Test: Dacia Sandero 2008

Acum vreo doua weekenduri am zis sa iau si eu Dacia Sandero la test. Ma gandeam ca ma duc prin jurul Bucurestiului, dar am primit o invitatie la Vidraru, unde niste prieteni voiau sa se arunce in cap de pe baraj (sa faca bunjee-jumping, adica). Prin urmare, am luat masinuta (o versiune Laureate, cu motor de 1.6l, 90CP) si am pornit la drum.

Dacia Sandero

Masina nu arata rau. Asta confirma impresia initiala avuta cand am fost prezenti la lansarea de la Geneva, ca masina arata bine, desi spatele cred ca ar mai fi putut aranjat putin. Probabil ca s-a vrut un portbagaj mai mare, pentru ca este cam drept si cam “abrupt”, dar tot nu arata rau. Mie mi se pare ca seamana putin cu Opel Corsa la spate. Botul arata insa foarte bine, iar sigla se incadreaza in grilaj ca si cum acolo ar fi trebuit sa fie.

Versiunea Laureate avuta de noi e si cea mai scumpa, deci a avut tot ce se putea: jante de aluminiu, faruri de ceata, aer conditionat, radio-cd samd. Prin urmare, arata bine si chiar atragea privirea pe strada (a fost una dintre singurele masini in care am mers catre care lumea arata cu degetul sau, in coloana, erau multi care scoteau capul pe geam sa o vada mai bine). Bine, sunt sigur ca unul dintre motive era ca masina e noua, ca e Dacia samd, dar si pentru ca intr-adevar, chiar nu arata rau (asta si din comentariile celor care priveau).

La exterior nu imi place deloc butonul din spate, de deschidere a portbagajului. Absolut deloc. Mi se pare prea “din topor”. Nu imi mai plac nici manerele de la usi: de alta culoare decat masina (o culoare metalica, probabil sa para mai atractiva pentru un target mai tanar) si care par foarte, foarte sensibile si usor de rupt – aproape ca imi era frica sa deschid usa.

Dacia Sandero

Interiorul este ok. Nu pot sa il compar cu cel de la Auris, de exemplu, pentru ca se vede ca materialele sunt mai ieftine, desi nu arata chiar atat de ieftin pe cat ai crede. Dimpotriva, plasticul “metalic” folosit se integreaza bine si chiar da o senzatie mai tinereasca interiorului. Pe portiera, de exemplu, se vede foarte bine, iar consola centrala e bine scoasa in evidenta si integrata in bord. Ceasurile au un fundal alb, care adauga inca o tenta mai funky masinii. Mai mult, foarte misto e faptul ca pe praguri se vede scris Dacia, o chestie care putea lipsi, dar care, prezenta, adauga putina “clasa” 🙂 Ah, doua probleme, totusi: claxonul pe maneta din stanga volanului si becurile de semnalizare din bord. Poate sa imi spuna si mie cineva de ce nu se aprind becurile separat pe directii, ci la pachet, un singur bec? De ce nu apare cand semnalizezi dreapta si cand stanga? Nu ca m-ar deranja prea tare acum, dar incepator fiind, acum vreo 12 ani, cand conduceam Dacia 1310, muream de draci ca nu imi dadeam seama. 12 ani mai tarziu, totusi, nu s-a putut rezolva problema?

Ce mi se mai pare ciudat e nevoia de a pune cat mai multe pe centrul masinii: butoanele pentru geamuri sunt pe consola centrala, butonul pentru oglinzi (care sunt electrice, apropo), tot pe centru, sub frana de mana. E o chestie specifica Renault?

Acum a aparut si prima problema a masinii pentru mine: scaunul soferului avea joc. Un mic joc, e adevarat, datorat probabil unui surub sarit, ceva, dar totusi joc. Si masina avea aproximativ 2000 de km la bord. Mult prea devreme pentru asemenea probleme, indiferent care e cauza (fiind masina de drive test, cine stie ce sofer de 250kg s-o fi urcat in ea).

Interiorul, in rest, nu e rau. Au incaput 5 persoane in masina (mai ales datorita faptului ca in spate au stat, din 3 persoane, doua fete), portbagajul e indeajuns de mare incat sa incapa bagajul pentru o iesire de weekend, desi nu stiu daca ar incapea pentru doua saptamani de mers cu cortul.

Cum se comporta?

Ei bine, nu m-a incantat. Si o spun asta cu parere de rau, pentru ca voiam foarte mult sa imi placa masina.

Chiar si cu motorul de 1.6l, Dacia Sandero e lenta si zgomotoasa. Nu zdrangane, trancane sau ceva, ci se aude motorul tare. De cand ma stiu, Daciile s-au auzit toate la fel. Cineva imi spunea acu vreo ceva ani ca folosesc la motor lant de transmisie si nu curea, de asta are un sunet specific. O fi fost valabil atunci (nu sunt mecanic, nu stiu), dar sunetul respectiv inca se aude.

Pe sosea e lenta. Pe autostrada pleaca greu (si cu, si fara 5 oameni in masina). Dar ajunge la 170km/h. Greu si incepe sa piarda din stabilitate cu 5 oameni in ea (ceea ce e cumva de asteptat), dar ajunge. Am citit undeva ca ar ajunge si la 200km/h (am sa caut articolul, era scris de un roman), dar chiar nu m-a tentat sa incerc.

In oras se comporta bine, dar trebuie calcata pedala de acceleratie cum trebuie (cel putin la modul in care conduc eu). Ambreiajul cupleaza foarte sus si iti ia ceva timp sa te obisnuiesti.

Drama conducerii mai in forta e consumul, insa: 8,8l/100km pe autostrada si undeva la 11-12 in oras. Mult. Prea mult, pentru o masina mica si cu un motor mic, oricum ai da-o si ai intoarce-o.

Dacia Sandero

Ce mi-a placut:

E o Dacie care arata bine, nu costa mult si merge binisor.

Ce nu mi-a placut:

Scaunul deja cu probleme, motorul e lenes, anumite materiale inca par ieftine si usor casabile. In plus, claxonul inca e pe manerul din stanga volanului, becul de semnalizare e ciudat. Consumul e mare pentru clasa si dimensiunile ei. Ambreiajul ciudat rau.

Concluzie:

Masina isi merita banii. Daca tonul drive-test-ului e in mare parte negativ este si pentru ca eu ma asteptam la mult mai mult de la ea.

Dar adevarul e ca in gama ei de pret (la 9000E full options) nu prea gasesti alta masina noua care sa aiba dotarile Daciei Sandero. Si dimensiunile ei. Asa ca nu comparati cu Matiz/Spark, va rog.

Mi-as cumpara masina? Nu. Daca as fi primit-o cadou, insa, la 18-20 ani (sau mi-as fi luat-o singur), as fi fost in al 9lea cer. Asa ca parerea mea, exprimata la lansarea logo-ului Dacia, sta: Sandero, prima ta masina. Pentru ca dupa aia iti vei dori un SUV.

Mai multe fotografii facute in timpul testului, aici.

Author: Bobby Voicu

66 thoughts on “Drive-Test: Dacia Sandero 2008

  1. Nu prea vad imbunatatiri functionale fata de Logan: bordul e aproape la fel, cu prea multe chestii in centru, tot un singur bec pentru semnalizare e si pe acolo, claxonul pe maneta din stanga, ambreiajul care cupleaza abia cand e ridicat peste mijlocul cursei.

  2. @Cosmin: masina e gandita pentru un alt public, cred. Nu au stat sa faca o masina diferita, fundamental. 🙂 Design-ul exterior este ceea ce face diferenta.

  3. @silviu: Masina cred ca e gandita bine, si nu neaprat pentru romani 🙂 E targetata catre o anumita piata tinta, care exact asta cauta: o masina ieftina, care sa arate binisor si sa nu fie pretentioasa.

  4. Pretentioasa nu e …asa e…dar pentru banii astia… ca totusi sunt bani puteau sa o faca mai ingrijit…adica sa nu ramii cu manerul de la portiera in mana daca tragi mai tare de el…sau nu se rupa scaunul daca ma intind mai mult 🙂

  5. Eu zic totusi ca la volan nu trebuie sa te intinzi. Avem alte locuri de intins: pat, sezlong, iarba, plaja…Mai enumar? 🙂

  6. e un pas inainte al celor de la dacia…dar sunt si eu curios ce au invatat de la logan? cate chestii de la loganul vechi au fost imbunatatite sau schimbate radical? butoanele pentru geamuri tot acolo sunt, semnalizarea tot pe 2 becuri e, materialele tot vai de capul lor sunt…
    am testat un logan 16v de 105 cai. misto motorul, abs cu ebd, statea misto in curbe, de tras tragea f bine. dar cand intri in masina deja pute. plansa de bord e aceeasi, plasticul tot de cacat e, iar unghiile tot iti itnra pe langa plasticul-aluminiu care e pus sa dea o alura sport interiorului…mi-a placut masina dar nu as cumpara-o…prefer ceva mai serios second hand…

  7. @sorin: eu zic ca nici cu masina nu poti sa mergi foarte mult sa nu se strice…ca doar putem merge cu tramvaiul…dar o cumparam si ne uitam la ea…e putem pune in vitrina, dar cred ca si asa tot va mai cadea ceva din ea in citiva ani :))

  8. Problema e ca la banii astia gaseste ceva misto la mana a doua…si care sa merite banii. E prea scumpa pentru ceea ce ofera, iar fiabilitatea lasa de dorit. Ea intradevar e conceputa pentru romani: adica sa poti lua si purcelul la padure si sa mergi si prin gropile din oras, dar din pacate e facuta ca si pentru roman…materiale proaste si neingrijit lucrata….caracteristica generala tarii noastre….:) mult, prost si fara rost.

  9. deja ai inceput bancurile cu sandero…:))…nu asta e culmea…culmea ar fi sa linzi loganul si sa il cumperi pe asta nou cu face lift :))

  10. Nu am condus-o, dar sper că depărtarea de muchiile şi liniile drepte ale Loganului (o aerodinamică mai reuşită) să fie pe placul conducătorului care preferă să meargă cu geamurile deschise în traficul din oraş. Spun asta pentru că, în cazul Loganului, la puţin mai sus de 50 km/h, se face un curent de ţi se umflă ochii ca la broască 🙂 .

    Din câte mi-am dat eu seama, înclinaţia parbrizului şi stâlpilor laterali nu mai reduce din vizibilitate în viraje, aspect important pentru persoanele scunde ce conduc cu scaunul foarte în faţă.

  11. La Logan aerodinamica e ca o caramida in vant :)…Cu geamurile deschise iti sfla vantul numai in fata…asta asa e..erau inainte pe vechile dacii niste aripiroare din plastic dar la viteza suierau ingrozitor. Am vazut montate si pe Logan dar sint urite si fac si zgomot la viteza mare. Pentru persoane scunde e nasol si de dat cu spatele. Se pot monta senzori de parcare care nu costa foarte mult si te pot ajuta la mersul cu spatele. Avantajul este ca masina e scurta si spatele se termina brusc si cred ca te poti acomoda usor cu ea.

  12. okii ca okii, dar m-am trezit ca mi s-au umflat gleznele…cat despre durerea de cap nu mai zic nimic…dar cred ca e o chestie generala asta cu “aerul conditionat cu geamurile deschise”…
    vai de capul meu…

  13. Pai daca ai geamurile deschise aerul conditionat nu mai este eficient ca el nu poate sa faca perdea ca la modelele mai scumpe. Daca vrei sa racesti relativ repede masina…daca a stat toata ziua in soare…deschizi toate portierele citeva minute si apoi dai drumul la aer conditionat cu reciclarea aerului din masina. Dupa ce s-a racit treci clapeta aia inapoi ca sa traga aer de afara. Ca daca mergi asa mai mult timp se va imbicsi aerul din habitaclu si va avea un miros ciudat. Si se va raci un pic mai repede. Daca mergi cu geamul deschis te va durea capul ingrozitor si nici nu se va raci in masina :).

  14. @Silviu: mai bine cu urateniile alea de paravanturi decat fara. Se poate merge cu geamurile deschise astfel; nu foarte, iti dai seama.

  15. Asa e ca pina la urma conteaza eficienta si nu design. Eu ziceam tot timpul de exemplu cine ma intreba…ce culoare iti place la masina…ce ma intereseaza pe mine culoarea ca doar eu stau inauntru. Toate culorile sunt frumoase…si eu din masina nu vad culoare…ma intereseaza sa mearga bine sa nu trancane, sa frineze sa accelereze…in rest culoare…nu prea….iar la faza cu geamurile deschise cel putin in Bucuresti innebunesti de zgomot, galagie, injuraturi, praf…sa nu mai zic ca intr-o zi m-am trezit cu o rosie pe mina…eu avind masina cu numar de moldova :)…asa ca m-am lecuit sa merg cu gemurile deschise…:)

  16. Un comentariu legat de consum:
    Zici ca: “Drama conducerii mai in forta e consumul, insa: 8,8l/100km pe autostrada si undeva la 11-12 in oras. Mult. Prea mult, pentru o masina mica si cu un motor mic, oricum ai da-o si ai intoarce-o.”

    Pentru un Auris pe benzina cu acelasi litraj consumul este asemanator, poate chiar mai mare pentru cineva cu talpa grea in oras si cu viteza medie de 160-170 k/h pe autostrada.

    Asta zic din proprie experienta.

  17. @obnoxious: nu am condus Auris pe benzina, nu stiu (de altfel, e foarte posibil sa fie mai mult).

    Dar, pe de alta parte, Auris este ceva mai mare. Si, mai mult, nu este masina ieftina, care e cumparata de oameni care se gandesc in mod deosebit la consum, ca Sandero.

  18. @obnoxious : Si mai este o faza. Iti cumperi Sandero ca speri sa faci economie in bugetul familiei: adica masina ieftina, consum mic, piese ieftine, asigurare ieftina, intretinere. De unde te trezesti ca masina e relativ ieftina, asigurarea e scumpa, piesele scumpe, service de 2 bani si ditamai consumul…si deja incepi sa te reorientezi sper altceva…ca sa nu mai zic si calitatea materialelor care lasa de dorit.

  19. Am avut din 2004 pana in 2008 o solenza (cea mai tare) doua logan (1.4 si 1.6) si un peugeot 307 adus din olanda in 2006. Le-am cam schimbat nu le-am tinut si am vrut sa fiu fidel marcii dacia. Deci mi-am luat Sandero. Am crezut ca o sa fie altceva dar n-am inselat. Este foarte zgomotoasa, ciudat rau ambreiajul si zgomote la curele care cica sunt Acceptate (spune un inginer de la dealer). Sunt 3 luni de cand am luat-o si deja ma gandesc sa-mi iau o mazda 2 sau Hyundai Accent CRDI care sunt mult peste Sandero caci am facut teste cu ele. Am zis ca e masina autohtona, e mai usor de intretinut si gasesti mai usor piese, dar nucred ca merita imi pare rau dar asta e parerea mea

  20. Nu prea mai merge treaba cu masina romaneasca usor de intretinut. ..din pacate…masina e scumpa si piesele din ce stiu sint destul de scumpe, cred ca mai iestina fata de altele ar fi asigurarea full casco…dar in rest intretinerea e scumpa rau…eu vad la mine pe Logan chiar si reviziile sint scumpe si nu fac mai nimic astia la revizii…cred ca nimic din gama Dacia nu isi merita pretul….daca ar fi mai ieftina poate…dar la preturile actuale nu merita nimic…problema ca masinile sint facute si in bataie de joc…ca pentru romani…sau pentru Europa de Est…

  21. Mi am luat si io un sandero de cateva zile,m am gandit mult inainte sa aleg intre logan facelift si sandero si a ramas sandero,oare am facut vreo prostie aku stau si ma uit la ea si park mi se pare urata al draq,voi ce ziceti?Vreo si io o parere sincera logan sau sandero?ca sa nu mai stau asa pe ganduri,ms

  22. Pe langa drive-testul facut de Bobby si despre care deja ai citit, mai poti citi asta http://www.automod.ro/despre-logan/
    Acum tu stii daca te linistesti sau nu. Dar, daca ti-ai luat Sandero, inseamna ca nu ti-ai permis altceva. Pentru ce fac aceste doua masini, pretul e putin cam mare, dar sa zicem ca e relativ bun. Cred ca nu te vei duce nici la Le Mans si nici la The Pebble Beach Concours d’Elegance .
    Iti faci treaba cu ea? Asta-i important. S-o stapanesti multi ani. De fapt, nu prea multi. S-o schimbi cu un Merc. 🙂

  23. Mersi Sorin,ce sa zic intr adevar n am vrut sa dau prea multi bani pe o masina,mai mult cu criza asta nici n am vrut sa mi mai iau da pan la urma zik hai fie si sa mi iau o masina,sper sa ma obisnuiesc cu ea pana la urma:(((

  24. Mersi Sorin,ce sa zic intr adevar n am vrut sa dau prea multi bani pe o masina,mai mult cu criza asta nici n am vrut sa mi mai iau da pan la urma zik hai fie si sa mi iau o masina,sper sa ma obisnuiesc cu ea pana la urma:(((,intrebarea mea era ce zici de desingn,ca la consum e cam la fel.

  25. PISI, designul lui Sandero mi se pare mai acceptabil decat al Logan-ului. Mie nu imi plac cele doua modele si nu mi-as cumpara Dacia, dar daca as fi in ciudata postura de a alege intre ele, as alege Sandero.
    Mi-am permis sa nu fiu foarte diplomat dupa afirmatia ta “ma uit la ea si park mi se pare urata al draq”. Celor care sunt fani Dacia, imi cer scuze :).

  26. @PISI, nu porni deodata cu gandul asta. Nu-ti ura masina. E masina ta si te folosesti de ea. Si eu imi doresc ceva mai bun, dar nu-mi pot permite (momentan). Asta nu inseamna ca-mi urasc masina. Si apoi, cine stie…daca o schimbi. Eu cand mi-am luat Logan nu stiam cat o sa il tin. L-am luat si asta e. Si dupa o luna si jumatate l-am schimbat. Nu pentru ca nu-mi placea, ci pentru ca asa a fost sa fie. Mi-a cazut alta in mana.
    Cat despre design, clar Sandero. Nu-ncape indoiala.

  27. Ce sa zic ma bucur ca am intrat in discutie cu voi,poate asa e n am facut o alegere proasta pana la urma,da sincer sa va spun am avut si prieteni care au incercat sa mi arate numai defectele,in afar de 1,2 toti au zis ca ,,nasoala”,da avetzi dreptatea am luat gata asta e tre sa ma bucur de ea,multam baietzi.

  28. @PISI, cei care au gasit defecte la ea, le-au descoperit prin COMPARATIE cu alte masini de calibru. Comparatia se face atunci cand ai o suma mai mare de bani pe care esti dispus sa-i investesti intr-o masina si incepi sa te uiti “oare sa-mi iau Insignia, sau Superb, sau poate ceva de la VW” si incepi sa cauti ce-ti place si ce nu-ti place la acele modele. Altfel comparatia nu-si are locul.
    Comparatia, dupa cum la fel te-ai gandit si tu, se poate face doar cu Logan.
    Pentru final: Mai citeste o data “Concluzia” lui Bobby in articolul de mai sus. Face toti banii. 🙂 Bafta!

  29. Asa e,dar stii cum se zice “NEMULTUMITORULUI D ZEU II IA DARUL”,gata mi am mai revenit un pic si park mi am mai schimbat parerea despre ea:P,seara buna:)

  30. Salut. Loganul e urita rau de tot…are forma unei caramizi…nici sandero nu arata mai frumos…dar parca e mai rotunjita un pic. cel putin din laterala e groaznica. Dar nu aici e problema…idee e ca daca tie iti place …e frumoasa…daca nu iti place …e urita…aici cu designul fiecarui om ii place altceva…atitea capete atitea parerei…ce imi place mie…tie poate sa ti se para oribil si invers…nu trebuie sa iti faci o parere dupa ce iti zic altii….si incearca sa iti dai seama daca iti place…uita de tot ce ai auzit de ea…si uita-te din nou la ea ca si cum ar fi o masina noua…si daca iti place aia e…:)…nu trebuie sa tii cont de alte pareri care vor sa te influenteze intr-o directie sau alta….bine tii cont atita cit ai nevoie…uite dupa parerea mea…e o masina urita…nu mi-as lua asa ceva…cred ca cu toate problemele care le are tot pe Logan ma bagam…e mai mare , mai incapatoare…asta iar tine daca ai ce cara cu ea…dar nu prea imi plac masinile cu hayon…te duci la munte iarna…si frig afara vrei sa scoti ceva din masina…racesti toti pasagerii ca sa scoti in termos …:) sau prostii de asta…mai este si ideea cit dai atita face…eu din pacate cred ca si logan si sandero se da prea mult pe ea si nu prea face banii aia…care ii dai…adica e cam scumpa pentru banii astia…si destul de proasta …la banii astia puteau sa o faca mai bine…si mai ingrijit…In fine…ideea e ca trebuie sa te orientezi la nevoile tale…de ce ai tu nevoie de la o masina? ce vrei sa iti ofere? si vorba lu sorin…e a ta..si pentru tine trebuie sa fie cea mai frumoasa….daca vei avea bani sa o schimbi in anii…e bine daca nu asta e,…si trebuie sa te bucuri de ea…!

  31. si corect cei care zic ca e proasta si nu merita…au facut comparatie cu celelate masini din clasa ei…si in comparatie cu celelalte nu se ridica la asteptari…dar sandero e cea mai ieftina…si cea mai dotata la pretul asta…cu banii astia nu iei nici o alta masina cu dotarile ei.

  32. Ok,ms oricum sa stii ca acum imi place,am parcat o intr o zi langa un logan facelift in fata blocului,am analizat cele 2 modele jos si apoi am urcat in balcon si m am uitat,sa stii ca e mai frumoasa sandero acu nu ca i a mea,dar asa am vazut o io,cum ai zis si tu fiecare cu gustul si parerea.

  33. da totul tine de gust…cel putin la design :)..ai sa vezi ca te vei obisnui cu ea…si nu va mai parea asa de urita 🙂

  34. Buna io sunt ori mereu nelamurita ori nemultumita,ce inseamna hayon si care e diferenta intre un motor cu 8v si 16v,e mai putin zgomotos motorul cu 16 v 1.6 decat 8v 1.6,ms.

  35. 1)hayon e acea “portiera” de la portbagaj…adica capota la portgabaj se deschide cu tot cu geam si ai acces in masina :)…cum e la sandero la opel astra, skoda octavia, fabia, etc…adica e a cincea portiera…de asta se zice ca e si portiera…cind auzi masina in 5 usi…asta e de fapt a cincea usa…e hayonul…:)…de obicei scirtiie :)…si troncane….
    2) 8V si 16V….motoarele au 4 cilindri…in capul cilindrului sint 2 supape(pe motorele mai vechi) si 4 supape pe motoarele noi….cu cit ai mai multe supape…se face efacuarea si admisia mai repede…adica arderea e mai rapida si rezulta mai multa putere la motor….
    2 supapex4cilidri=8Valve….4 supape(valve)x4cilindri=16V (v=valve).
    cind sint 2 supape…1 e pe admisie 1 pe evacuare…cind sint 4…2 sint pe admisie si 2 pe evacuare…
    3) nu neaparat…zgomototul nu tine neaparat de puterea motorului…tine de antifonarea masini, de transmisie…(lant sau curelete)…masinile cu transmisie pe lant sint mai zgomotoase….deci nu are treaba zgomotul cu puterea…:)…ideea e ca cel de 1.6 16V e mai eficient, consuma mai putin, are cp mai multi decit cel de 1.6 cu 8valve
    daca nu ai inteles…zi-mi si iti detaliez…:)

  36. da n am inteles da zi mi te rog pe sandero meu ce are tr pe lant sau curea ori ce zici tu akolo,ptr ca mie mi se pare ca se aude zgomot cam mare,am urcat si in alte masini si se aude la fel dar parca a mea e prea noua totusi sa se auda galagia asta,numai o luna…..:(
    ps.motor 1.6 8v,e versiunea laureate ms inca odata

  37. la transimisie era un exemplu…:))…poate mergi tu prea turat si schimbi vitezele la turatie prea mare…si cei cu care mergi tu in alte masini schimba la turatie mai mica…cu sandero nu am mers ca sa stiu cit e de zgomotoasa…dar loganul e destul de zgomotoasa dupa 2500 de ture…la ce turatie schimbi treapta de viteza…?…nu mai tura asa de tare masina 🙂

  38. stiti cumva sandero este si versiunea prestige,daca da imi puteti trimite si mie catebva poze cu interiorul,ms

  39. am sandero de o luna si cateva zile,am si casco la ea platesc in fiecare luna 180 sunt obligata sa am si casco nu pot sa sun la astia la lesing sa renunt?

  40. Nu ai cum sa renunti la casco daca ai luat masina in leasing, din cate stiu eu. Daca vrei, poti scapa de leasing platind odata toata suma care e de platit.

  41. Avand doar de o luna masina, presupun ca nu ai avut banii cash ca sa o achiti pe loc. Deci cred ca nu se pune problema sa platesti tot leasing-ul odata (mai ales ca te-a ajuns inca cel putin 50% in plus fata de valoarea reala a masinii, cred). Esti legata de casco.

  42. casco e obligatoriu pe toata durata leasingului…poti face o golanie…faci refinantare la banca….iei banii de la banca ..achiti leasing si apoi renunti la casco….altfel nu se poate

Comments are closed.