Concept BMW Z0 romanesc

BMW Z0 Concept

Cind am citit stirea asta m-a bucurat foarte tare… suntem si noi buni la ceva.

Niste romani proaspeti absolventi de design industrial Andrei Avarvarii (design exterior) si Adrian Vasiliu (de interior) au conceput un BMW numit de ei Z0.

Asa cum sugerează numele masina se doreste a fi cel mai mic autoturism sport produs de catre BMW. “0” semnifica faptul masina va avea zero emisii nocive. Motorul de 1,6 litri este un motor turbo de hidrogen si masina va avea 450 kg greutate.

Specificatii tehnice:
Sasiu din aluminiu
greutate: 450 kg
lungime: 4384 mm
latime: 1990 mm
inaltime: 1130 mm
ampatament: 2631 mm
motor: 1,6 litri cu hidrogen alimentat DOHC turbo L4
putere: 200 cp la 8000 rpm
cuplu: 220 Nm la2500-5000 rpm
cutie de viteze: 6 +1 manuala
suspensie: McPherson (faţă), Multilink (spate)
frana: 350 mm discuri fata, 300 mm discuri spate
acceleratie: 0-100 kmh: 4S
viteza maxima: 220 kmh

Proiectul mi se pare foarte interesant. Din pacate nu am gasit nimic despre el pe site-urile romanesti. Cum e posibil sa scoata romanii ceva asa de frumos si sa gasim linku-uri tot pe siturile de afara. Voi ce parere aveti despre proiect?

Vezi galeria completa: Concept BMW Z0

Concept BMW Z0 Concept BMW Z0 Concept BMW Z0 Concept BMW Z0

Author: Silviu

7 thoughts on “Concept BMW Z0 romanesc

  1. masina exista cu adevarat sau e facuta pe calculator?, cat priveste partea cu romanii e o surpriza placuta, in rest ce pot sa spun, astept sa o vad pe strazi:)

  2. Deocamdata e in stadiul de proiect. Nu stiu daca va apare pe strazi deocamdata sau in forma asta. Ca orice proiect nou va suferi sigur modificari pana la final. Ca e facut de romani chiar e o surpriza foarte placuta. Poate vor fi incurajati si altii sa faca acelasi lucru.

  3. seamana cu masinutele cu pedale pt copii… partea din fata pare inspirata din modelele BMW de acum 30 de ani, nu-mi inspira deloc incredere la 200km/h.

  4. Pai nu se vede in poza….pedalele sint dedesubt :))…E numai un proiect nu cred ca va apare pe sosele…E bine ca a fost gindita de romani….si asta e un lucru bun…poate ne vor vedea astia de afara altfel…ca si noi avem idei bune…numai ca nu le punem in practica.La 200 e cam greu ca daca virezi brusc s-ar putea sa sari din masina :). E destul de halzlie masinuta si e agresiva din fata :). Amortizoarele nu prea sint protejate in fata…daca o aduci in Romania pe drumurile noastre e nasol ca sint multe pietre si praf…ai prins o piatra la 160 in amortizoare e destul de nasol :(.

  5. sunt multi romani care fac multe design-uri superbe. despre cel de fata nu pot spune ca ma lasa cu gura cascata. la clasa asta, masini sport mici sau poate chiar kit car (cel putin asa arata), as prefera de departe un caterham sau un ariel atom. alea chiar imi dau senzatia de “sporty”, ca sa nu mai vorbim de performante. revenind insa la design, cel mai deranjant mi se pare spoiler-ul care arata ca o lama de topor de unde rezulta un look mai carmaggedon combinat cu masca fata de acu 30 ani a bmw-ului (vba lui leprosy). are multe featurettes din gama bmw, cam din toate seriile mi se pare mie, ceea ce-l face un amalgam de serii si ca aspect parca i-as da un nume de card reader (7 in 1). cred ca baietii au vrut sa arate mai mult ce fain randeaza/photoshopeaza si ce mult le place bmw-ul. pentru partea cu randarile: jos palaria. pentru partea cu placutul bmw-ului: jos palaria. dar un sfat de la mine ar fi: interesati-va si voi de o aerodinamica, downforce, subvirare, supravirare, etc. stiind chestiile astea altfel controlati design-ul si forma masinii. o face mai realista si deci mai fezabila daca vreti sa va coopteze cei de la bmw. altminteri multa bafta

  6. Oricum masina are forma aerodinamica a unei caramizi :)) Asta nu a fost studiata deloc in tunel aerodinamic. Plus ca la prima vedere masina nu prea pare realizabila …adica dupa cum arata poza grila din fata ar trebui sa raceasca amortizoarele si arcurile :)) …cine stie…ideea e ca e un proiect romanesc si totusi cei de la BMW sint interesati…macar ca exercitiu de design (si desen in Corel sau photoshop) sa fim si noi buni la ceva nu numai la furat de prin masini…sa le aratam ca pe linga furat casetofoane…mai stim si sa desenam,,,ca imaginea de roman afara e destul de sifonata. Alta faza…dupa cit de “fix” arata spoilerul ala din fata la 200km/h cred ca vibreaza tot…si asta se va simti in toata masina ….Nu cred ca ai cum sa il rigidizezi ca la viteza aceea forta aerului e mare…si daca il faci gros…modifici forta de apasare a masinii..adica o apleci de bot in jos …si nu e bine. In ultima perioada toate, dar absolut toate masinile tind sa arate la fel, pentru ca sint studiate in tunel….si forma “picatura” are cel mai mic Cx…si toti tind la lucrul asta. Enzo Ferrari spunea ca formele aerodinamice si cit mai ascutite sint pentru cei ce nu stiu sa construiasca motoare…:))…dar s-a schimbat mult de atunci…acuma nu cred ca mai exista proiectare fara studiu in tunel. Chiar sint curios daca se va face cum va arata de fapt masina …ca aici sint niste desene “pe asfalt”…oricum e un inceput..:)

  7. Eu ma cam indoi de ras :)) Emisii zero? De apreciat. Pacat ca si design zero – un esec! Un BMW foarte reusit a fost creat tot de un roman: BMW SX, de Iulian Bambu. Ala da, se apropie de ceva ce ar putea ajunge pe strazi.

Comments are closed.