Drive-test: SsangYong Kyron

Dupa ce acum ceva timp am avut ocazia sa conduc SsangYong Rexton, iata ca in weekendul care a trecut am condus SsangYong Kyron. Ceva mai “de oras”, ceva mai elegant ca interior, ceva mai urat, din punctul meu de vedere (imi place mai mult, mult mai mult, Rexton-ul), dar tot mare si cu tractiune integrala. E adevarat, de data asta nu permanenta, avand de ales intre 3 optiuni: tractiune 4×2, tractiune integrala 4x4Hi si tractiune integrala mai 4×4 (4Lo) pentru momentele cu adevarat dificile, cand esti in namol pana la geam. :))

SsangYong Kyron Drive Test

Bun, am luat masina vineri si… ce sa fac? Ia sa urc un deal. L-am sunat pe consultantul meu personal in materie de off-road (eu nu ma pricep deloc, asa ca am preferat sa discut cu cineva care are idee, cat de cat): Cabral. Care m-a dus in Bucuresti (!!) la un deal cu o panta de vreo 35%, urat rau. I-am zis ca nu e intreg la cap, sa se plimbe el cu masina pe deal. M-a convins insa ca e posibil sa urc dealul cu ditamai masina (Kyron-ul e cam din aceeasi clasa cu M-Klasse, dar e mai mare putin, cei de la SsangYong spunand ca e cea mai mare din clasa sa). Nu si pe varul meu care cand a vazut ca incep sa urc a coborat, sa fie sigur ca reuseste sa recupereze parolele din sertarul cu sosete.

Prin urmare, am urcat linistit jumatate de deal si va spun ca e super tare. Nu am crezut ca se poate, dar masina aia de doua tone chiar a urcat dealul. Bineinteles, eu urcam linistit, pana sus, noroc ca m-a trezit ala mare, negru, de respira greu cu “bah!!! vezi ca trebuie sa mai si cobori!!!”. Si am reusit sa cobor inapoi, cu spatele. Urmatorul pas a fost sa urc aiurea pe o panta si asa am ajuns sa fiu pe doua roti (pe bune, aia din stanga fata si aia din dreapta spate), ca sa vad ce sa nu fac! Nu am poze inca, dar am facut cateva si le voi pune pe net.

Buuuun, antrenamentul gata, am hotarat eu cu mine ca nu risc singur asa ceva 🙂 Asa ca sambata am plecat linistit la drum pe Transfagarasan. Auzisem ca a nins, ca nu se circula, ca e drumul prost. Si asa e. Vedeti in poze: zapada de trei ori cat mine pe marginea drumului dar si soare, gauri in drum dar si drum ca in palma. Una peste alta, a fost foarte misto. Mai ales ca nu am fost singur (cititi povestea “pasagerei din dreapta” ceva mai jos) si vremea a fost superba. Prima data in ultimii 3 ani cand am vazut si soare la Balea.

Dar sa revenim la masina 😀

Pe autostrada masina e foarte misto, motorul raspunde mult mai repede cand apesi pedala de acceleratie si nu ai aceeasi senzatie de “explozie” de la Rexton, e mult mai liniara acceleratia. Nu e rau deloc, e chiar foarte misto, pentru ca simti cum se duce.

Am trecut de Vidraru (unde nu se poate urca pana sus, apropo, pentru ca e scara in reconstructie), spre Lacul Balea. Aici am si avut prima problema cu faptul ca masina e mare: nu am vazut o masina care venea din spate cand eu plecam de pe loc. Pur si simplu, din cauza unghiului ciudat al soselei si al faptului ca e masina mare nu am vazut-o. Noroc ca am plecat incet si ca omul venea si el incet, ca altfel sigur avea de ce sa ma injure. Problema nu e o problema a Kyron-ului, ci a masinilor mari in general, din ce mi-am dat seama: ai unghiuri “oarbe” mult mai multe decat la o masina obisnuita, berlina.

SsangYong Kyron Drive Test

Sa ne intoarcem la urcusul spre Balea, insa. Drumul fiind plin de gauri, am observat diferenta intre Rexton si Kyron. Daca primul “plutea” (cum zice Dragos in review-ul sau), Kyron-ul te zguduie destul de bine, chiar la viteze relativ mici (50-60km/h). Luati totusi in calcul ca drumul pana la Lacul Balea e prost tare, plin de gauri, plin de gropi.

In rest, masina s-a comportat bine la drum lung. Ceva mai rigida decat Rexton-ul, dupa cum spuneam, dar bine, oricum. In curbele de pe Valea Prahovei (pe-acolo ne-am intors in Bucuresti) a mers chiar foarte misto, mai ales cand incercam sa ajungem din urma un Ducati care facea slalom superb pe doua benzi 🙂

In Azuga am zis sa testam totusi masina si pe drumuri mai putin bune (avem un prieten care are un prieten care are tractor… 😀 ) si am mers pe drumuri forestiere, am intrat prin rauri (masina inca merge 😛 ), foarte foarte misto 🙂 Nu am avut la dispozitie prea mult timp, dar a fost distractiv, va pot spune fara nici o urma de indoiala. Daca nu ma credeti, mergeti sa faceti drive test cu masina: vedeti la sfarsitul articolului. Puteti merge si voi sa testati masina pe dealuri, indiferent daca sunteti sau nu bloggeri A-list. Tot ce trebuie e sa aveti permis. Si tupeu sa dati telefon.

Bun, revenind la masina. Duminica am mers cu ea prin oras. Si in oras se simte ca masina, in ciuda capacitatilor off-road, e masina de oras: se duce bine cand o calci pe distante scurte (adica din semafor in semafor), e manevrabila si se conduce ca o masina mult mai mica, urca pe borduri lejer, merge repede si, mai important, impune respect pe sosea. Nu iti taie nimeni calea aiurea, nu te trezesti cu nimeni depasind aiurea din spatele rau sau scurt in fata ta.

Interiorul

SsangYong Kyron Drive Test

Interiorul e mult mai placut decat la Rexton. Culoarea crem, chiar daca mie personal nu imi place, pentru ca se murdareste usor, chiar arata bine. Interiorul are putin plastic, avand multa spuma nu-stiu-de-care, care insa arata foarte bine.

Eu am avut in test o masina aproape full (piele, controale electrice la scaune samd), asa ca am avut, din nou, ocazia sa imi dau seama ca nu imi plac masinile cu piele pe scaune. Mori de cald cand intri in ele si au stat in soare, ti se lipeste de spate daca transpiri samd. Dar se potriveste cu interiorul.

In general bordul arata bine (mai bine decat la Rexton), cu grupare circulara a butoanelor, dar au niste butoane tare prost puse pe consola centrala, pe care le loveam in permanenta cu piciorul (sunt ditamai omul, da?). Mai mult, pozitia la condus e cam inalta pentru cum imi place mie si volanul tot nu are reglare in adancime.

SsangYong Kyron Drive Test

Sistemul audio era super tare: DVD, CD, Radio, Bluetooth, ce voiai. Sistemul era insa adaugat ulterior, pentru ca nu mergeau controalele de pe volan, ceea ce e cam aiurea, dupa ce te-ai obisnuit cu ele.

Portbagajul e mare pentru o masina de clasa ei. E chiar imens, as putea zice. Numai bun pentru o plimbare cu prietenii prin tara.

Cam atat zic eu.

Ce zice ea, de pe scaunul din dreapta

De cele mai multe ori la drum lung pasagerul din dreapta se foarte plictiseste, iar daca n-are un volan în plus ca-n reclama asta prea rar gaseste ceva interesant de facut care sa implice în mod direct masina în care se afla. Si serios acum, cât sa te uiti în oglinda? 😛

Cum volan n-aveam si nici sa conduc si eu ditamai bestia nu prea ma-ncânta (desi..pe când un test drive cu-un Hummer? 😀 ) am descoperit o jucarie excelenta în rotitele si butoanele pentru reglat scaunul, perfecte pentru un om care n-are stare. Asa ca mi-am facut singura stare (sau sedere, nah), numai ca era înainte-înapoi si din ghemuit în departat cu scaunul, iar pentru senzatii tari le încercam concomitant, în timp ce se accelera masina. Super tare.

Partea nu atât de tare e ca pe serpentine o astfel de actiune cam distrage atentia soferului, însa nu pe-atât de mult pe cât o atrage pe cea a altilor soferi, care se mai speriau de persoana ridicata din senin cu tot cu spatarul scaunului. Rise from the dead, nu alta. Foarte distractiv 😀

Per total masina e cam urâtica de felul ei, dar oricum tipele nu se uita la fizic, decât la calitati, asa ca unei tipe sigur i-ar placea, pe când tipii vad la ea doar pielea fina si nu forme prea grozave. Nu ca ar avea cine stie ce forme, dar serios ca merge. Foarte bine merge, însa doar prin oras, ca la drum lung se descurca doar bine, fiindca e nitelus cam rigida. Iar daca tot suntem la capitolul asta, masina e si un picut stresanta, cu tiuitul ei de pus centura si cu torpedoul mic, ca de pitzipoanca, la ditamai animala. Atât de mare încât un Ducati care o ia la goana pe lânga zici ca-i un tântar nervos.

Cu toate astea însa masinuta e misto, arata foarte ca lumea în interior, are o gramada de chestiute care usureaza condusul si e-n elementul ei prin oras. Nu ca i-ar fi rusine sa mearga desculta prin râuri de munte si pe drumuri forestiere, dar pare ca-i place mai mult agitatia oraselor mari si grabite.

Concluzie:

Mie mi-a placut mai mult Rextonul. E mai pe gustul meu. Dar Kyron-ul nu e rau. Mai ales la 25-30.000E full options. Toate pozele le aveti aici.

Daca nu ma credeti, dupa cum spuneam, mergeti si faceti drive-test. Si scrieti si voi pe bloguri. Cum? Asa: Sunati la 021-9443 si dati codul SSY006, cineva vine la adresa indicata sa va aduca masina pentru un drive-test. In plus, daca va place si hotarati sa o cumparati, aveti si reduceri de pana la 18%. Ceea nu suna deloc rau. Asa ca mergeti si testati, sa nu imi spuneti ca vorbesc aiurea. Daca aveti dubii, scrieti-mi pe mail la bobby_voicu @ yahoo.com sa va dau mai multe detalii. Chiar vreau sa citesc si alte drive-tests, nu are nimeni curaj sa sune? 😛

Author: Bobby Voicu

10 thoughts on “Drive-test: SsangYong Kyron

  1. Cutie automată? Bleh. 😀
    Apropo, îmi poţi spune ce condiţii trebuie să îndeplinesc pentru a face un drive test cu maşina asta? Mai mult decât atât, am posibilitatea să o iau pentru mai multe zile, deci fără vreun reprezentant în dreapta?
    Mersi.

  2. Masina parca e un camion mai mic :). Bordul arata beton, cred ca noaptea te pierzi in indicatiile lui 🙂

  3. alleks: Cred ca cel mai bine e sa suni la numarul 021-9443 care l-a zis Bobby si vorbesti cu aia de acolo. Ca e mai rapid sa dai un telefon si ei detin toate informatiile necesare.

  4. @alleks: nu cred, totusi. Numai bloggerii implicati in campanie au avut masina asa. Dar, cine stie. Are dreptate Silviu, suna si vezi.

  5. @alleks: Uite…poate te ajuta asta: Am sunat eu la Ssangyong si am vorbit cu cineva de la vanzari. Se pot face teste cu orice masina de-a lor, pe unde vrei (adica si off road) si cat timp vrei. Poti sa te dai cu ea si jumatate de zi au zis cei de acolo.:) Singura conditie ar fi ca obligatoriu sa fie si un reprezentant de la firma. Nu iti dau masina tie. Trebuie sa fie cineva de la firma cu tine. In rest te poti juca cu ea pe unde vrei si cat timp vrei. Au sediul pe B-dul Ion Mihalache (fost 1 Mai) la intersectia cu Turda, langa Piata Domenii. Bafta si distractie maxima la test. 🙂

Comments are closed.