BMW X5M si X6M au fost dezvaluite

Dupa ce in prima faza au aparut pe internet catvea imagini cu noul BMW X6M alaturi de cateva detalii, oficialii germani au hotarat ca nu mai e cazul sa ne lase sa asteptam si au dezvaluit noile modele BMW X5M si X6M. Si ce ati fi vrut de la divizia M decat ceva sportiv?! Este vorba de un motor V8 twin-turbocharged de 4.4 litri, ce dezvolta 555 CP la 6.000 rpm si un cuplu de 680 Nm intre 1.500 si 5.650 rpm. Suna bine si putin diferit fata de vechiul motor V10 aspirat natural de 5.0 litri, care dezvolta doar 507 CP si 520 Nm, dar se pare ca noul V8 va inlocui acest motor pe urmatoarea generatie de M5 si M6.

Odata cu aceasta lansare, are loc si o premiera pentru modelele M BMW, adica si la X5M si la X6M, motorul este cuplat la o cutie automata in sase rapoarte, vitezele fiind schimbate cu ajutorul padelelor montate la volan. Ambele versiuni beneficiaza de sistemul AWD xDrive de la BMW, sistem ce a fost putin regandit pentru a transmite mai multa putere pe puntea spate.

Sa vorbim putin si despre performante. Si X5M si X6M reusesc sa ajunga pana la 100 km/h intr-un timp de 4.7 secunde si la o viteza maxima (limitata electronic) de 250 km/h, sau 275 km/h cu optionalul “M Driver’s Package”. Daca e sa facem o comparatie cu actualul X6 xDrive50i, la acesta, motorul V8 twin-turbocharged de 4.4 litri, dar de doar 408 CP, β€œalearga” pana la 100 km/h in 5.4 secunde. Slabut. πŸ˜‰

Inginerii diviziei M au upgradat suspensiile celor doua modele, pa langa DPC (Dynamic Performance Control), directia Servotronic si franele care folosesc acum etriere fixe in patru pistoane la partea din fata si flotante la partea din spate, alaturi de discuri mai mari.

La exterior, bodykit-ul a devenit unul putin mai sportiv, cu noi bumpere, prize de aer, jante de aliaj de 20 inch in 5 spite si un set de tevi de evacuare duble, dispuse doua cate doua. Interiorul este la fel de sportiv, cu scaune noi imbracate in piele, volanul tip M si un bord revizuit.

Inca doua filmulete si mai multe imagini in continuare

Author: Sorin Grumazescu

1 thought on “BMW X5M si X6M au fost dezvaluite

Comments are closed.