Se pare ca atunci cind nimeni nu se astepta inevitabilul s-a produs.
Incet incet cei de la Porsche au renuntat la ideile lor incepand sa se adapteze. Au renuntat la racirea motoarelor cu aer si au trecut la radiatoare cu apa (clasic de fapt) si acuma se pare ca vor sa bage un motor Diesel pe jucariile lor.
Noul motor va dezvolta 240 Cp (179kW) si este un V6, furnizat de Audi, Cayenne fiind unul din cei mai importanti concurenti pentru Audi Q7. Porsche spera sa produca pana la 15.000 de unitati diesel pentru modelul Cayenne, cu preturi apropiate de 55.000 de euro.
Noul motor Diesel de la Porsche trebui sa atinga un consum de 9.9L/100km, ceea ce ar conduce la imbunatatirea emisiilor de carbon.
UE propune ca toate masinile din Europa sa aiba o medie a emisiilor de CO2 la nivel de numai 130g/km pana an 2012, iar propunerea initiala a fost de 120g/km.
Debutul acestui motor va fi in martie 2009 si se considera ca este raspunsul Porsche ca urmare a consumului ridicat de carburant si emisii de dioxid de carbon ale versiunilor pe benzina.
In prima faza vor fi furnizate 10.000 de motoare urmand sa se ajunga la 15.000 daca modelul va fi un succes.
Eu unul nu vad un mare success acest motor, doar ca incearca sa diversifice piata si sa cucereasca si piata celor care le plac motoarele Diesel, fiind si mai economice. Dar ca orice schimbare aparuta suntem destul de sceptici la inceput si apoi sa vedem ce urmeaza si ne obisnuim ….oare???. Chiar sint curios ce calitati va avea acest nou motor si care va fi segmentul de piata atacat. Ce parere aveti de asa ceva? E bine sau isi strica imaginea de Porsche pur singe daca face aceasta infuzie de motorina?
Nu cred ca-si strica imaginea. De fapt eu cred ca nici un fabricant de masini nu-si strica nimic fabricand modele si diesel si pe benzina. De ce? Pai pentru simplul fapt ca exista oameni care fac destul de multi KM intr-un an, si au nevoie, teoretic de o masina diesel, cu toate ca piesele la un diesel sunt putin mai scumpe si exista oameni care fac mult mai putin si atunci li se potriveste o masina pe benzina. Si apoi…cei care fac multi KM intr-un an, nu-i fac degeaba. Ii fac pe bani. 🙂 Deci exista loc pentru toata lumea si masini pentru orice buzunar.
Cine are bani sa isi cumpere asa ceva, ori e pasionat, ori nici nu stie unde e motorul si nu prea il intereseaza costuri. Eu cred ca nu merge Porsche Diesel si vor fi destul de criticati. Iar ca sa ai Diesel iti trebuie o gramada de cilindree si deci o gramada de bani aruncati pe taxe. Masina pe Diesel e mai zgomotoasa si mai lenta.
De mers va merge. Problema e ca era poate singura masina care au renuntat cu greu la convigerile lor. Chiar ai atunci cu racirea motorului. Ei erau inca singurii care raceau motorul cu aer ca la Oltcit :)…si acuma si Diesel, e cam bizar sa vezi ca renunta la ideile lor pentru ca o cere piata, tinind cont ca e o masina exclusivista.