Micutul Ford Start Concept a fost dezvaluit acum cateva zile. Echipa de design din spatele acestui proiect s-a inspirat din mai multe modele, inclusiv din originalul Porsche 356 Speedster si Alfa Romeo Zagato SZ. Cu toate astea, prioritatile au fost proportiile, silueta, atitudinea, simplitatea, adica tot ce conteaza, pana la urma, pentru sofer.
Design-ul modelului a trecut prin diferite stadii, ramanand in cele din urma ceea ce vedeti in imagini, adica un vehicul cu un exterior ce tine cont de eficienta aerodinamica, cu elemente simple, functionale. Credeti ca interiorul da dovada de altceva? Nici gand. La fel de simplu, dar functional. Poate doar sistemul MyFord Mobile Concept sa para mai “complicat”, acesta fiind o interfata cu o multitudine de aplicatii personalizate.
“Cabina are dimensiunile potrivite, si absolut toate lucrurile de care ai nevoie, sunt la locul potrivit. Am dorit sa aducem soferului, doar informatiile de care acesta are intr-adevar nevoie. Prioritatea noastra a fost vizibilitatea, dar si siguranta pasagerilor sau spatiul. “ a explicat J. Mays, responsabilul de design si vicepresedintele grupului.
Daca va uitati cu atentie, intreaga constructie a masinii este relativ simpla, fara prea multe elemente vazute pe masinile actuale. Despre scaune de tip bucket la partea din fata, se spune ca sunt cat se poate de confortabile, iar soferului, ii confera o pozitie perfecta pentru condus.
Noul Ford Start vine cu un ampatament de 2.300 mm si o lungime de 3.700 mm. Latimea este de 1.672 mm, iar inaltimea de aproximativ 1.400 mm. Grila trapezoidala pe care o stim cu totii, capata acum o forma mai rotunjita si da o fata mai sportiva noului concept. Impresionante sunt blocurile optice extrem de subtiri, care evident, folosesc tehnologia LED. Aceeasi tehnologie o gasim la luminile pozitionate sub cele inguste.
La fabricarea caroseriei s-a folosit aluminiu, dar exista si multe componente facute din diverse materiale reciclate. Uitati-va putin cum este separat plafonul de restul masinii. Acesta se imbina perfect cu geamurile, dau senzatia de sportivitate, dar in acelasi timp ofera soferului vizibilitate maxima. In blocurile optice spate sunt integrate si semnalizatoarele. Acestea nu sunt cele clasice pe care le stiti, ci secventiale. In momentul in care soferul va semnaliza, becurile se vor aprinde treptat, din interior, catre exterior. Au mai fost adaugate jantele ce masoara 17 inch si sunt incaltate cu pneuri Michelin Green X 205/45R17, dar si o protectie underbody.
Asa cum spuneam la inceput, interiorul este cat se poate de simplu, cu un bord si o consola centrala facute dintr-o singura bucata, cu un levier al transmisiei manuale in 5 rapoarte pozitionat central si putin mai sus, cu scaune simple, dar extrem de ergonomice si cu scaunele spate facute tot dintr-o singura bucata.
Sa vorbim putin despre tehnologia MyFord Mobile Concept. Ce aplicatii pot fi gasite? Tot de ce este nevoie: caldura, aerul conditionat, butonul on/off pentru airbagul pasagerului, sistemul de diagnosticare al motorului., navigatia. Se poate cupla si un aparat de genul smart phone, soferul avand posibilitatea sa foloseasca unele comenzi vocale pentru comunicare si chiar pentru unele functii ale masinii. Cand masina este in miscare, singura functie pe care MyFord Mobile Concept nu o activeaza, este cea de “text”, lucru care pana la urma, e normal.
Atat pentru moment. Asteptam imagini reale cu masina. Imi place ce a iesit. N-arata rau deloc si cred ca se incadreaza de minune in marile orase. Sunt curios cum va arata si pretul, bineinteles in cazul in care modelul va ajunge pe linia de productie 🙂
Sursa Carbodydesign
Mai multe imagini in continuare
1 thought on “Ford Start Concept – Schite si detalii”
Comments are closed.