Dupa ce ne-au dezvaluit mai intai prima schita si apoi prima imagine, cei de la Hyndai au prezentat la Salonul Auto de la Geneva noul lor i-Flow Concept, un model experimental care prefigureaza viitorul sedan ce va fi produs incepand cu anul 2011. Si ca o curiozitate, i-Flow (sau HED-7), este cel de al saptelea concept dezvoltat in atelierele de la Russelsheim.
Modelul masoara 4.780 mm lungime, 1.850 mm latime si 1.420 mm inaltime, are un ampatament de 2.800 mm si este un adevarat coupe in patru portiere. Exteriorul iese in evidenta prin asa-zisul ”fluidic design”, prin lipsa pilonilor B, un spate alungit si foarte multe elemente ce tin de aerodinamica. Unul dintre aceste elemente este spoilerul fata ajustabil. Tema “flowing” continua si la interior, unde apar tot felul de lucruri, parca smulse din viitor.
Sa discutam putin despre fiecare in parte.
Modelul foloseste panouri solare si un generator termo-electric. Componentele au fost dezvoltate de catre Hyundai in cooperare cu cei de la BASF. Emisiile de CO2 nu vor depasi 85 g/km si alaturi de elementele aerodinamice, noul i-flow beneficiaza de tehnologie de ultima generatie si elemente ce ajuta la reducerea greutatii.
Puterea vine de la un motor de 1.7 litri, in combinatie cu un supraalimentator si cu baterii litiu-ion polimer. Compania ne spune ca eficienta este maxima, mai ales ca este folosita si o transmisie dublu ambreiaj in sase rapoarte. Inginerii de la Hyundai impreuna cu cei de la BASF, au reusit sa modifice in asa fel motorul, incat sa atinga temperatura optima de functionare mult mai repede, multumita caldurii retinute chiar si atunci cand masina este pe loc. Spre exemplu, daca unei masini obisnuite ii trebuie aproximativ trei ore pentru ca temperatura sa scada pana la 40°C, lui i-flow ii vor trebui pana la 14 ore. Asta se traduce printr-un consum si emisii scazute cu 5 procente pe perioada verii si pana la 9 procente in timpul iernii.
Aerodinamica impreuna cu “sculptura fluida” nu dau doar o imagine placuta masinii, dar ajuta si la ceea ce va spuneam putin mai inainte, adica la partea de consum. Alaturi de aceste aspecte, vin si unele sisteme cum ar fi cel eco-driving care ajusteaza automat trenul de rulare, adaptand la conditiile de drum atat motorul cat si transmisia. Alt sistem este ”eco route”, care ia in calcul conditiile de trafic si baza de date cu drumurile, pentru a calcula care ar fi cea mai eficienta ruta pentru a ajunge la destinatie.
Va mai spuneam de materialele care au fost folosite pentru a reduce cat se poate de mult greutatea. Aici intra scaunele, care sunt facute dintr-un material numit Steron, material care ofera atat calitate, cat si un aspect high-tech. De cealalta parte, la bord s-a folosit Elastoskin, un material care aduce odata cu el un aspect sofisticat si stralucitor.
Prin lipsa pilonilor B, accesul la interior este cat se poate de facil, iar scaunele fata se pot roti cu pana la 30 grade catre exterior, astfel incat soferul si pasagerul din dreapta sa urce in masina intr-un mod mai putin obisnuit.
Sursa Carbodydesign
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments