Acum vreo doua saptamani am avut oportunitatea de a conduce cea mai scumpa masina primita in drive-test pana acum: un BMW Z4 3.0si, motor de 3000 cmc, putere 265CP. Ce inseamna asta?
Inseamna ca timp de doua ore, dupa ce am luat masina, nu ma puteam opri din zambit. Desi un prieten imi spunea ca nu ii place masina ca arata gay (not that there’s anything wrong with it 😀 ), iar eu eram cu varu-miu in masina ( ;)) ), tot nu puteai sa nu zambesti. Puterea pe care o simti in motor si in pedala de acceleratie, faptul ca esti la 15 cm de nivelul solului… o senzatie foarte misto. Si asta la o masina care cica va iesi din productie in curand.
Totusi, despre masina.
Interiorul este foarte simplu, cu butoane pentru fiecare functie (nu are iDrive sau ceva asemanator), parca facut special pentru cineva care nu vrea decat sa conduca si sa se bucure de experienta. Bineinteles, simplu in comparatie cu interiorul obisnuit de BMW, nu simplu la modul general.
Desi simplu, dupa cum ziceam, interiorul e asa cum te astepti de la un BMW: piele pe scaune, volan sport, totul facut sa te simti cat mai bine la volan (si pe scaunul din dreapta, dar nu ma interesa partea asta 😛 ), pozitia la volan fiind foarte buna.
Senzatia sportiva din interior e data si de schimbatorul automat si, mai ales, de clapetele de pe volan, care sunt folosite pentru a schimba vitezele cand alegi modul manual. Te poti simti aproape ca intr-o masina de formula 1 doar stand la volan si apasand pe butoane 🙂
Cand pornesti, insa, te simti ca… intr-un BMW cu 265 de cai putere in spatele scaunului. Motorul suna extraordinar de bine, maraie aproape, parca abia asteapta sa calci pedala. Si o calci. Si atunci iti dai seama ce inseamna puterea abia mentionata: masina pleaca de sub tine si parca te astepti sa te lase, cu tot cu scaun, undeva in spate, in timp ce pleaca singura la plimbare. In continuare, insa, te linistesti, pentru ca directia raspunde imediat comenzilor, asa ca te asezi bine in scaun si… o calci 😀
Motorul incepe sa traga bine relativ jos, cam la 3000 de turatii, aproape ca zici ca e motor pe motorina, asa ca nu trebuie sa calci prea tare pedala.
In oras, cand stai in coloana, iti vine sa mori. Cand scapi la putin spatiu, imediat apesi acceleratia, sa simti cum pleaca masina, cum te baga in scaun.
Dar surpriza vine cand prinzi ceva mai mult spatiu si calci si mai mult pedala. Si sub pedala dai de un buton de “boost” (NFS-ul sa traiasca) care iti arunca turatia in 5000-6000rpm si motorul incepe sa faca… precum un Lamborghini turat de un nebun la 2 dimineata pe Magheru. Stiti, zgomotul ala aproape subtire, specific super masinilor care pornesc de la semafor cu scartait de roti, numai ca sa ajunga in 3 secunda la semnaforul urmator.
Bineinteles, dupa ce am stat 2 ore in traficul din capitala, la ora 5 dupa-masa (ora de varf, adica) si am admirat un Tico trecand pe langa mine in viteza (pentru ca prinsese coloana mai buna), abia asteptam sa ies undeva sa vad o viteza ceva mai mare. Si am ajuns pe autostrada. Si masina se duce… si se duce… si se duce. Si nusimti absolut nimic, nici un efort din partea masinii. Tot ce trebuie este sa te concentrezi la drum, pentru ca la viteza aia, spatiul dintre masina din fata, de pe banda a doua, si parapetul autostrazii pare incredibil de mic, mai ales la 8-9 seara, intre noapte si zi.
A doua zi am prins ploaie, asa ca am avut ocazia sa testez capacitatea de drift a masinii (nu ma pricep sa fac drifturi pe uscat, dar pe ud nici macar nu trebuie sa te chinui 😀 ). Fundul se misca ceva mai repede decat restul masinii, dar imediat revine, cuminte, la trasa ideala. Si e tare distractiv. Vrei sa faci asta in permanenta. Pana te uiti la rezervor si iti aduci aminte ca pe lista primita de la dealer consumul e trecut ca fiind 16l/100km. Si te mai linistesti. Mai ales ca eu cred ca am avut 20, daca nu chiar mai mult.
Ce mi-a placut:
Aproape tot. Desi nu sunt fan BMW, preferand Mercedes sau Audi, trebuie sa spun ca masina mi-a placut si m-a impresionat. Nu e o masina care “te asculta” fidel, ci una care te pune la incercare, care te face sa apreciezi sofatul ca experienta. Daca ii mai si scoti controalele electronice, nimic nu te mai poate opri de la joaca.
Ce nu mi-a placut:
Designul. “Noua” (pentru ca e destul de veche) linie de design, cu o gramada de curbe samd. nu e pe placul meu. Dar asta nu inseamna ca masina nu arata bine. Doar nu imi place mie.
Gaurile din sosea. Desi nu are de-a face cu masina, strict, trebuie sa va ganditi ca simtiti cam fiecare denivelare din sosea, datorita suspensiilor sport.
Concluzie:
La sfarsit, trebuie sa spun, totusi, ca am ramas cu un gust amar. Nu pentru ca masina nu s-a ridicat la inaltimea asteptarilor, dimpotriva. Ci pentru ca mi-am dat seama ca nu im voi cumpara prea curand Porsche-ul Boxter pe care il doream. Pentru ca o masina puternica intr-un mediu in care nu o poti conduce nu face altceva decat sa adauge si mai multa frustrare pe langa frustrarea adusa de statul in trafic cu orele. Pentru ca stii ce ai “sub fund” si totusi trebuie sa mergi cu 5km/h, in coloana.
Mai multe poze:
Cat imi place cum ai facut “Review-ul” :), entuziasm exact ca si al meu, respectiv “cere sa o calci”, “te baga in scaun” etc. Frumos BMW-ul, de as avea bani BMW mi-as cumpara dar un X5 ca acesta nu e util pentru o familie sau o persoana putin peste medie!
Z4 e masina ideala de weekend, de drum lung pe autostrada, si de ce nu, de un circuit 🙂 adica momentele in care poti sa o impingi la limita
foarte frumos review-ul 😉
@PiticStyle: eu nu pot sa fac review de specialist, ca nu sunt 🙂 asa ca il fac ca un om caruia ii plac masinile 😀 iar Z4 chiar e misto
@AndreyB: asa e. In oras iti pare rau de ea, nu e decat o masina de fite.
Daca treci printr-o groapa iti sar dintii din gura…parca nici nu are suspensie..si e destul de nasol sa o parchezi linga bordura ca la cum sunt bordurile la noi ….i-ai jujit spoilerul repede de tot :))…in oras e bun…Metroul 🙂