Nu cred ca mai e cazul sa spun ca noul Opel Astra a fost cel mai asteptat model care a fost prezent la concursul Masina Anului 2010 de la Cheia. A ajuns acolo pe rampa, iar eu nu nimeream sa cobor mai repede treptele ca sa-l fotografiez chiar cand va fi coborat. Mai conta ploaia? No way! Apropos de ploaie: mi-a spus cineva pe YM ca nu-i prea plac fotografiile, ca masinile sunt, murdarele etc. Fratilor, sunt poze de la teste. Daca cineva vrea sa vada masina curata, iar imaginile sa fie de cea mai buna calitate, ori se duce la un showroom, ori cauta pagina de internet a producatorului, ori cauta chiar pe Automod imagini din momentul in care masinile au fost dezvaluite/lansate.
Sa revenim. La Cheia am avut un model cu motor de 1.4 litri Turbo, care dezvolta 140 CP, 200 Nm (cuplu disponibil intre 1.850 si 4.900 rpm) si este inlocuitorul celui de 1.8 litri aspirat natural care dezvolta doar 175 Nm. Cu un motor de 1.4 si un consum declarat de 5.9 litri/100 km, noul Opel Astra, poate fi visul oricarui iubitor de masini oarecum sport, dar in acelasi timp cu un consum mic.
Desi ai nevoie de pedala in podea si cam peste 2.500 – 3.000 ture pentru a face din linistitul Astra o mica bestie, modelul se potriveste de minune si unei plimbari catre munte, dar si celor care doresc sa conduca mai sportiv. Atunci cand conduci calm, elegant, frumos, noul Astra accelereaza extrem de usor, iar franarea se face asemenea. Daca incerci condusul sportiv, dupa cele 3.000 de ture, motorul incepe sa urle intr-un fel care in prima faza te socheaza.
Un sasiu bine legat, o directie excelenta, dinamism, echilibru, stabilitate, sunt doar cateva din cuvintele care descriu noul Opel Astra. Si daca motorul de 1.4 litri mi-a oferit o experienta care cu greu poate fi descrisa in cuvinte, sunt curios ce as putea scrie in cazul unui motor mai puternic. Chiar sub ecranul din bord, o sa observati in dreapta si stanga doua butoane: Sport si Tour. Acestea pot fi apasate tocmai pentru a alege modul in care vreti sa ruleze masina. Mi-e greu sa spun care ar fi diferentele la motorizarea pe care am condus-o, dar o schimbare intre ele, zic eu, se simte.
Sa trecem putin si la design-ul si liniile noului model. Din punctul meu de vedere, cei de la Opel demult n-au mai scos ceva atat de elegant, ceva cu atat de multa personalitate. Daca ne referim la exterior, vorbim despre fluiditate, eleganta, dar in acelasi timp despre sportivitate si forta.
Daca trecem la interior, totul este cald si primitor, rafinat si plin de calitate, dar dinamic si indraznet. Pasionatii de gadget-uri, beculete, luminite si butonase vor avea o mare supriza. Placuta de altfel. O consola centrala cu foarte multe butoane, un volan multifunctional, instrumente de bord cu inele cromate. Si daca tot vorbim despre instrumentele de bord, iar mai sus va spuneam despre cele doua butoane (Sport si Tour), trebuie sa va mai spun ceva: in modul Tour lumina indicatoarelor este albastra, iar in cel Sport, totul devine rosu. De mare efect.
Scaunele sunt foarte confortabile indiferent in ce postura esti (ori sofer, ori pasager fata/spate chiar nu conteaza), materialele folosite sunt de cea mai buna calitate, nimeni nu se poate plange ca nu incape in interior, iar spatiul de depozitare este relativ mare pentru dimensiunile unei astfel de masini. Ce mai…o masina extrem de potrivita pentru o familie cu 3 sau chiar 4 persoane.
Ok. Cred ca nu mai este cazul sa va spun ce mi-a placut, dar trebuie sa amintesc si ceea ce nu mi-a placut. Nu sunt multe de spus. Doua lucruri. In primul rand “lenea” motorului pe care l-am avut in teste (daca mi-e permis s-o numesc “lene”). In al doilea rand stergatoarele opozante, sau mai pe intelesul tuturor cele care se deschid catre marginile laterale ale parbrizului. Aici e o mare problema. Eu am testat masina in timp ce ploua si pe o bucatica buna din partea stanga a parbrizului, apa “danseaza” destul cat sa-ti obtureze vizibilitatea in acea parte. Imi imaginez ce se intampla atunci cand ninge.
Bun. Concluziile. Imi place masina? La nebunie. Mi-as cumpara-o? Clar. Azi. Fara sa stau prea mult pe ganduri. Cui se potriveste? Tuturor. De la 18 la 45-50 de ani (peste, e putin prea sport).
foarte sexy masinuta 😀 subscriu la ce ai zis, daca vreti poze de studio, cautati’le pe acelea de la lansare, considerand ca test drive-ul a fost facut in conditii speciale, nu prea puteti sa spuneti nimica, oricum, pozele foarte reusite 🙂
asteptam si urmatoarele teste Sorin 😉
foarte frumoasa… pacat ca e identica cu Insignia la interior…
Ergonomie cam praf… ai gasit usor butonul de OK pentru sistemul multimedia? Daca nu iti spune nimeni unde este… poti sa cauti mult si bine. Oricum e pus cam aiurea. In alta ordine de idei, suspensia aia spate semi-independenta e buna doar pe asfalt impecabil. Altfel, daca nimeresti denivelari pe un viraj abordat ceva mai tare… traiasca ESP-ul!
are USB incorporat … nu-mi vine sa cred, s-au luat dupa KIA.
Dar oare stiu sa citeasca stick-ul cu mp3? 🙂
@Piticu21, nu stiu cum o sa se descurce cu alea de 8GB. 😀
1. cuplul la motorul 1.4 140 cp este 155, nu 200, 200 este la 1.6 100 cp. :D, cel putin asa scrie in ofera lor care contine si o pagina cu date tehnice… mi-am comandat-o trebuie sa imi soseasca pana in 15-05-2010
@gion, in primul rand, s-o stapanesti sanatos si fara evenimente. Ti-ai luat o frumusete de masina. 🙂
In al doilea rand, mai verifica o data cuplul maxim. 🙂 La 1.4 Turbo Ecotech de 140 CP, cuplul este de 200 Nm. Eu nu stiu sa existe 1.6 de 100 CP. Stiu ca cel de 1.6 Turbo, are 180 CP si un cuplu de 230 Nm. Singurul motor care are aprox 100 CP (mai exact 95 CP) in gama, este cel diesel de 1.3 litri si chiar si acesta, are un cuplu de 190 Nm.
Poate ma insel, dar nu cred. 🙂
Dl. Sorin, mi-a placut articolul dv., si am citit cam tot ce s-a publicat pe net despre Noul Astra cu motorizarea aceasta, pe care-o consider cea mai potrivita alegere pentru un sofer cuminte, care parcurge sub 15.000 km / an, ideal in versiunea Cosmo (pentru confort), si fara FlexRide sau AFL, dar cu cateva optiuni (eleron, vopsea met., scut motor, park pilot, sistem quickheat si roata de rezerva & suport.
@Virgil Popescu, va multumesc pentru aprecieri si va rog ca data viitoare, sa nu mai folositi cuvantul “dumneavoastra”. Eu sunt Sorin si atat. 🙂
Si o mica curiozitate: sunteti cumva “acel” Virgil Popescu pe care-l cunoaste toata lumea? 😀
Ce echipare avea modelul testat ? Cosmo sau Sport, care sunt diferentele dintre Cosmo si Sport ?
MS
@Cata, am avut echipare Cosmo. Diferentele le gasesti aici.