Au aparut detalii legate de noul Mercedes-Benz F800 Style Concept, model care prefigureaza viitorul CLS-Class 2011.
Vehiculul arata identic cu sculptura pe care a prezentat-o constructorul la Salonul Auto de la Detroit si iese in evident prin partea frontala, luminile LED si portierele spate numite “pivot and slide”. Nu cred ca trebuie sa mai explic ce inseamna asta, pentru ca se vede foarte bine din imagini. In interior, scunele sunt facute din magneziu si fibra de carbon, iar designerii au mai adaugat elemente din lemn si o consola centrala “flowing” destul de simpla, dar eleganta.
Conceptul foloseste o platforma muti-drive, care poate primi fie celule de hidrogen, fie un sistem plug-in hybrid. Conform spuselor celor de la Mercedes, oricare din aceste sisteme are nevoie de foarte putin spatiu de instalare. Acesta ar fi si motivul pentru care interiorul ofera foarte mult spatiu pasagerilor.
Sistemul plug-in hybrid cuprinde un motor V6 benzina de 300 CP si un modul hibrid de 109 CP. Cu ajutorul celor 409 CP, conceptul ajunge de la 0 la 100 km/h in 4.9 secunde si la viteza maxima de 249 km/h. In modul electric, viteza maxima la care poate ajunge este de 121 km/h, iar autonomia in acest caz este de 29 de kilometri. Consumul este de 2.9 litri/100 km. Bateriile folosite sunt bineintele litiu-ion si pot fi reincarcate de la o priza obisnuita.
In cazul celulelor de hidrogen, este folosit un motor electric ce dezvolta 136 CP si 290 Nm. Componentele de care e nevoie sunt dezvoltate de Mercedes pentru o gama mai mare de vehicule electrice, sistemul fiind deja instalat pe editia limitata Mercedes-Benz B-Class F-CELL. Celulele sunt pozitionate la partea din fata, in timp ce motorul electric este instalat in apropierea puntii spate. Alimentarea se face prin intermediul bateriile litiu-ion care sunt incarcate multumita unui sistem onboard, care ajuta hidrogenul sa reactioneze cu oxigenul.
Alaturi de aceste optiuni, Mercedes aduce si o multitudine de sisteme ce tin de tehnologie. Intre acestea amintim: sistemul COMAND cu un touchpad pozitionat pe consola centrala si o camera video ce inregistreaza imagini cu mana celui care foloseste pad-ul, pentru a recunoaste dupa aceea diferite miscari, functia Range on Map 360 pentru sistemul de navigatie, sistemul DISTRONIC PLUS cu Traffic Jam Assistant care poate controla directia si franarea pana la viteze de 40 km/h si noul sistem PRE-SAFE 360 care poate actiona frana cu 600 milisecunde inaintea unui impact.
Noul Mercedes F800 Style Concept va fi prezentat in premiera la Salonul Auto de la Geneva.
Sursa Autoblog
Mai multe imagini in continuare
Arata tare bine conceptul asta!
e cam ciudat volanul ala…si interiorul mi se pare cam fad ….