Jaguar XJ 2010 a fost dezvaluit saptamana trecuta in cadrul unui eveniment organizat la Saatchi Gallery in Londra, eveniment la care mare parte din discursuri au fost tinute de catre Mike O’Driscoll, directorul general Jaguar, iar prezentatorul nu putea fi altcineva decat Jay Leno, care pe langa televiziune, este si un adevarat colectionar de masini.
Dar sa revenim la problema principala: noul Jaguar XJ. Multumita noului design si performantelor notabile, noul model aduce un alt “aer” in segmentul din care face parte. Acoperisul panoramic nu doar aduce mai multa lumina la interior, dar reuseste sa dea modelului si o linie mai coborata, mai joasa. Indiferent ca va fi versiunea standard sau versiunea LWB (cea cu ampatament marit), modelul va beneficia de acest acoperis panoramic. Mai mult, capacitatea portbagajului va fi aceeasi (520 litri), chiar daca versiunea long-wheel-base este mai mare decat cea standard cu 125 mm.
Noul Jaguar XJ se poate lauda atat cu performantele de care este capabil, cat si cu consumul scazut de combustibil, toate acestea datorita aluminiului folosit la fabricarea body-ului, greutatea fiind mai mica cu aproximativ 150 kg fata de competitorii sai. Inginerii de la Jaguar au incercat (si credem ca au si reusit) sa-i multumeasca si pe cei care iubesc mediul, 50 de procente din materialele folosite pe noul model fiind reciclabile.
La interior o sa descoperiti detalii cromate si piano black, alaturi de suprafete cu piele sau furniruite, indiferent daca versiunea de echipare aleasa este Luxury, Premium Luxury, Portfolio, Supercharged sau Supersport. E Jaguar si asta e si motivul pentru care tot la interior nu va lipsi un DVD cu touch screen de 8 inch, sistemul audio Bowers & Wilkins de 1.200W sau un hub media cu doua porturi USB pentru iPod sau alte echipamente, alaturi de Bluetooth.
Indiferent de versiune, motoarele folosite sunt Gen III benzina sau diesel. Astfel, vom avea un diesel V6 de 3.0 litri (52.500 £), un V8 aspirat natural de 5.0 litri si 385 CP, un V8 supraalimentat de 5.0 litri fie de 470 CP, fie de 510 CP. Transmisia va fi asigurata de cutii automate ZF in sase rapoarte.
Jaguar XJ 2010 este deja disponibil pentru comenzi, primele modele iesite de pe linia de productie urmand a ajunge la proprietari in prima parte a anului viitor.
Inca un filmulet si mai multe imagini in continuare
nici nu stiu cum sa vorbesc despre masina asta… sa zic verde-n fata sau sa voalez cumva…sincer, sunt revoltat! au stricat cu totul XJ-ul, care, dupa parerea mea, era singurul Jaguar care mai avea legatura cu istoria marcii. asadar si prin urmare mi se pare blasfemie:)) secondly, fata arata ok, dar spatele zici ca e de Cielo… sau ma rog, zici ca e rodul unui joc al unor japoneji mici care si-ai pierdut locul de munca de la Daewoo sau Kia… nu inteleg stalpul D pe negru…
@radu borcea, si cat am asteptat masina asta… Nu e urata, dar se mai putea lucra la ea. Grila frontala spre exemplu, eu as fi facut-o mai ingusta, blocurile optice spate poate nu ata de ascutite…sunt mai multe elemente pe care as fi insistat. Noroc ca nu m-au intrebat pe mine. :))