Se vinde un ZWICKAU AWZ P70 COUPE, un SAAB 93B si un DKW F5 Cabrio

dkw_f5_front_luxus_cabriolet

Stiu, n-am mai scris de multa vreme… Motivele sunt multe, dar nu cred ca intereseaza pe cineva. Oricum, revin, iar primul articol pe care-l scriu dupa ceva vreme e despre niste masini clasice, masini pe care, pe vremuri, le vedeam doar in reviste sau in colectia mea de masinute (cateva dintre ele), iar acum le pot vedea si in realitate.

Ideea e ca si unii dintre voi le-au vazut la fel ca mine, iar acum au posibilitatea sa “puna mana” pe una dintre ele. Prietenul Razvan Baciu si-a deschis o afacere cu masini retro, iar primele modele pe care le scoate la vanzare sunt in numar de trei. Mai exact, un ZWICKAU AWZ P70 COUPE din 1958, un Saab 93B tot din 1958 si un DKW F5 FRONT LUXUS Cabrio din 1936.

Sa le luam pe rand. ZWICKAU AWZ P70 COUPE, un Trabant (mai pe intelesul tuturor), fabricat in 1958, dar un Trabant Coupe produs in doar 1.500 de exemplare. Si spun Trabant pentru ca modelul a fost inlocuit cu Trabant-ul incepand cu 1959. Masina are la bord 64.000 de kilometri, are o putere de 16 kW si este ajutat de o cutie manuala si, ca si combustibil, de benzina. Nu, asa cum bine vedeti si in imagini masina nu este functionala, chiar daca motorul “se invarte” si cutia “lucreaza”, insa vine si cu o carte de reparatii. Pretul este de 6.000 de euro, toate taxele de import in UE fiind deja achitate.

Mai multe detalii si imagini in continuare

Trecem la Saab 93B, un model fabricat in 1958, masina apartinand doctorului cardiolog Walter Beck, un mare pasionat de masini, dar si un medic renumit. In colectie detinea nu mai putin de 6 modele Saab, cel pe care-l vedeti in imagini fiind un model cu un motor in 2 timpi, cu o putere de 24 kW, capacitate de 746 cc si o transmisie manuala. Combustibilul este asigurat de un amestec de benzina si ulei, iar numarul de kilometri facuti este de 67.000. Daca sunt doritori, trebuie sa mai stie ca, din punct de vedere mecanic jucaria “lucreaza”, exista si diverse piese de schimb (noi sau vechi, dar utilizabile) plus o carte de reparatii. Inainte de a va spune pretul, vreau sa mai stiti ca acest model a castigat locul I in Raliul Finlandei si in Raliul Suediei in 1959. Si costa 9.500 de euro. La fel, toate taxele de import sunt achitate.

Am lasat pentru final ceea ce se cheama DKW F5 FRONT LUXUS Cabrio, un model produs in anul 1936, care a fost fabricat in aproximativ 2.000 de unitati, “jucarie” care a fost una dintre cele mai bine vandute in Germania acelor ani. De ce am lasat-o pentru final? Pentru simplul motiv ca masina este complet functionala, a parcurs doar 80.000 de kilometric, puterea motorului este de 15 kW, capacitatea este de 692 cc, iar transmisia este asigurata, evident, de o cutie manuala. Pentru a se deplasa “papa” un mix de benzina si ulei, chiar daca volanul este pe partea dreapta, insa toate taxele pentru UE sunt achitate. Pretul? 22.500 de euro.

Cam asta-i! Daca va place ce vedeti, daca va doriti una dintre masinile pe care vi le-am prezentat, mai multe detalii va pot oferi atat Razvan, dar si partenerul sau, Dan Comanescu, la numarul de telefon 0727 184 173.

Promit sa mai revin cu astfel de articole, pentru ca, se pare, Razvan si Dan s-au pus serios pe treaba. Iar masinile clasice raman masini clasice… 🙂

Author: Sorin Grumazescu