Va plac masinile colantate? Si nu ma refer la masinile in sine, ci la masinile pe care vedeti un autocolant foarte bine facut… Stiti ca multe dintre ele nu sunt masinile companiilor respective, ci sunt masini proprietate, care au fost colantate pentru a promova un anume brand sau o anumita companie? Si stiti ca acei posesori ai masinilor respective isi rotunjesc nitel veniturile, multumita acestor autocolante de pe masini, doar mergand la piata, la serviciu, la sala de sport sau oriunde altundeva? Interesant, nu?
Ei bine, cam cu asa ceva se ocupa CarMedia. Cu publicitatea outdoor. Ce este si cine este CarMedia, o sa va povesteasca mai jos chiar CEO-ul acestei companii, Antonio Coli, omul care a acceptat sa-mi raspunda la cateva intrebari, omul care in Aprilie 2012 a cumparat firma de la fostul proprietar, omul care, din cate am inteles, este o persoana foarte ambitioasa, o persoana care „isi pierde” foarte multe ore in timpul zilei si in biroul din cadrul firmei, dar si mergand la intalniri cu diversi clienti.
Evident, ca oricare om care intra intr-o afacere, isi doreste foarte mult sa aiba succes, sa iasa mereu in evidenta cu ceva nou, diferit, chiar daca piata de publicitate nu mai e chiar intr-o zona roz in ultima perioada.
Nu va mai retin… Daca vreti mai multe detalii despre cum puteti sa va aflati si voi „pe lista” Soferilor Carmedia, gasiti aici toate detaliile. Iar daca aveti intrebari pentru Antonio Coli, puteti sa le lasati in comentariile de mai jos. Cu siguranta o sa va raspunda. 🙂
AutoMOD: Ce este CarMedia? Ce face CarMedia? Ce inseamna CarMedia pentru dumneavoastra?
Antonio Coli: CarMedia a aparut in Romania acum 3 ani, initial colantand masinile companiilor cu propriile lor autocolante. Acest concept s-a dezvoltat mult in ultimii ani, iar acum ne concentram mai mult pe publicitatea care se poate face pe masinile particulare. Ca sa fiu cat mai concis, avem un numar de oameni, iar noi „inchiriem” spatiu publicitar pentru diversi clienti. De fapt, conceptul este putin mai sofisticat decat doar inchirierea de spatiu de pe o masina, el generand mai mult decat atat. Punctul nostru forte este baza de date cu soferii pe care ne bazam. Si, de obicei, ii alegem tocmai pentru a se potrivi cu nevoile unui anume brand.
Ca sa intelegeti, sa presupunem ca avem un client sport retailer, client interesat in a atrage in magazine cumparatori din zona sportului. Pentru acest tip de client, alegem soferi care locuiesc in apropierea acelor magazine, dar si care fac chiar ei sport. De ce? Pentru ca ei isi vor folosi masina pentru a ajunge la sala de sport, la diverse evenimente sportive sau competitii. Cu alte cuvinte, acolo unde si alti oameni fac sport, e si locul in care reclama este cat se poate de vizibila. Ati inteles? Este exact locul in care Socialul si Reclama (tinta) se intalnesc.
Ce inseamna pentru mine? Ei bine, am fost intotdeauna interesat de marketing si publicitate, dar am fost interesat si in a gasi modalitatea de a face noi conexiuni intre clienti si agentiile de publicitate. Am facut ceva cautari pana am ajuns la conceptul de Social Outdoor. Si credem ca tipul nostru de reclama poate genera mai mult „buzz” decat orice tip de publicitate clasica, de genul TV, print sau bannere statice.
AM: Inainte de a intra in detalii in ceea ce priveste CarMedia, ma intereseaza un lucru: de ce Romania? De ce ati ales Romania? Nu credeti ca exista piete mult mai interesate de o astfel de promovare? Sau va desfasurati activitatea si in alte tari?
AC: Piata din Romania nu este cu siguranta foarte mare, dar, cu toate astea, exista companii dinamice, care fac tot posibilul pentru a-si creste numarul de clienti si pentru a-si creste afacerea. Pe de alta parte, Romania este un punct central, care poate raspunde cererilor altor tari din Europa, totul multumita oamenilor talentati si bunilor cunoscatori ai limbilor de circulatie internationala. De fapt, chiar de la inceput, ideea noastra a fost sa facem in Romania un centru care sa ne poata inlesni legatura cu alte tari si piete de desfacere. Iar felul in care lucram si infrastructura pe care o folosim, ne permite sa lucram din Bucuresti cu orice tara din lume.
AM: Haideti sa intram putin mai in detaliu. Cui se adreseaza acest gen de promovare? Pot fi si „colosi”, sau discutam doar despre micii intreprinzatori? Stim cu totii, cu investitii mici se pot obtine rezultate foarte bune, nu? Deci?
AC: Aveti perfecta dreptate! Tipul nostru de publicitate se adreseaza atat nevoilor marilor companii, dar se potriveste si intreprinzatorilor mai mici. In general, potentialul nostru client este orice companie care isi doreste, pe langa publicitatea traditionala cum este print sau TV, promovare prin intermediul panourilor publicitare si a mijloacelor de transport in comun. Cu toate astea, pentru moment, ne concentram mai mult pe companiile mari si cu potential, totul pentru a ne extinde la nivel national.
AM: Pretul practicat este in functie de marimea masinii?
AC: Pretul nu depinde de marimea masinii, ci de tipul de acoperire al reclamei si de perioada pentru care semnam contractul. Insa, uneori, in functie de unele proiecte pe care le consideram speciale, conteaza si dimensiunea sau masina care urmeaza sa fie colantata. Imaginati-va ca unul dintre clienti vrea colantat un Ferrari. N-ar fi oarecum diferit fata de un Peugeot 205?
AM: Fiecare client (proprietar de masina care urmeaza sa fie colantata) isi poate alege campania? Sau acest lucru este oarecum impus de catre CarMedia?
AC: Nu impunem nimic soferilor nostri! Sunt liberi sa aleaga daca vor sa participe la o campanie, sau nu. De fapt, preferam sa lasam la alegerea lor daca vor sa fie ambasadorii unui anume brand. Cu alte cuvinte, in momentul in care avem un proiect nou, selectam soferii care se potrivesc cel mai bine cu cerintele clientilor, si ii intrebam daca vor sa participe la acea campanie. Noi le dam toate detaliile, iar ei sunt liberi sa aleaga daca vor sa participe sau nu. Pe de alta parte, suntem foarte atenti si in alegerea brand-urilor cu care urmeaza sa lucram.
AM: Cel care participa la o astfel de campanie trebuie sa fie din Bucuresti? Sau poate fi din orice zona a Romaniei? Sa presupunem ca aveti un proprietar de masina din Arad. Poate veni sa-si colanteze masina? Si beneficiaza de aceleasi „drepturi” stabilite prin contract?
AC: Cautam constant soferi din toate zonele Romaniei, tocmai pentru ca multi dintre clientii nostri sunt interesati nu doar de Bucuresti, ci de multe alte orase din Romania.
AM: Sa presupunem ca am firma mea si o flota de masini aferenta. Imi pot colanta masinile facandu-mi, oarecum, publicitate proprie? Daca da, pot „participa” la ideea colantarii (cu idei proprii)?
AC: Putem face si colantarea masinilor de companie, numai ca difera putin de conceptul nostru. Felul nostru de publicitate are impact tocmai pentru ca reusim sa ne alegem soferii in functie de locul in care traiesc, in care lucreaza si de locurile pe unde „se plimba” cu masina. O simpla masina de companie, chiar si acoperita cu un autocolant dragut, nu va avea acelasi impact si nu va crea acelasi buzz pe care-l putem aduce prin reclama unui anumit brand.
AM: Aveti o anume gama de masini care pot fi colantate? Sau va folositi de absolut orice (autobuze, camioane, tractoare…)
AC: Preferam sa folosim masini normale si oameni normali. Singura noastra cerinta este ca masina sa nu fie mai veche de 6-8 ani. Dar putem colanta si autobuze sau camioane.
AM: Sa presupunem ca imi place o campanie. Si sa mai presupunem ca ma pricep la design. Pot veni si eu cu o anumita grafica (pe care CarMedia sa o prelucreze), sau colantarea este impusa de firma dumneavoastra?
AC: Clar, da! De fapt, noi doar ne ocupam de optimizare si nu de tot conceptul in sine. Cu alte cuvinte, nu facem noi asta. Noi doar adaptam grafica realizata de diverse agentii care se ocupa de asa ceva.
AM: Daca tot am ajuns aici, cine se ocupa de design-ul autocolantului? Cine face combinatia intre design, culoare si mesaj text? Am vazut pe diverse alte site-uri, care se ocupa de asa ceva, adevarate, sa le spunem, opere de arta.
AC: Asa cum spuneam si mai sus, noi ne ocupam doar de optimizare. In mod normal, clientii nostri lucreaza cu agentii/firme care se ocupa de grafica si design, iar noi nu facem altceva decat sa adaptam acea grafica.
AM: Ce procent din suprafata unei masini poate fi colantata? Apoi, in momentul in care se termina campania, e complicat de indepartat autocolantul, sau trebuie sa vin tot la CarMedia?
AC: In mod normal, cam 30 de procente din suprafata masinii, dar, uneori, putem acoperi si mai mult, in functie de necesitatile fiecarui client si de vizibilitatea de care are nevoie. Toate autocolantele noastre sunt autorizate si sunt lipite de catre personal profesionist. La finalul campaniei, tot oamenii nostri se vor ocupa de indepartarea lor. Si am ales sa facem tot noi asta, pentru a fi siguri ca masinile nu sunt deteriorate in timpul procesului de indepartare.
AM: E necesara vreo autorizatie de la Politie? Pana la urma, un lucru scrie pe certificatul de inmatriculare eliberat de catre ei, altceva e in realitate.
AC: Nu, nu este nevoie de vreu certificat din partea Politiei. Exista o singura regula: sa nu acoperim geamurile, astfel incat sa reducem din vizibilitatea de care are nevoie soferul.
AM: Aveti si parc propriu de masini, sau colantati doar „ce vine din exterior”?
AC: Nu avem o flota de masini. Lucram doar „cu materialul clientului”, doar cu masini detinute de oamenii simpli.
AM: Cum stabiliti pretul pentru un client? In functie de marimea masinii? In functie de grafica? In functie de cat de cunoscuta este acea companie care doreste publicitate?
AC: Pretul pe care-l stabilim nu este in functie de masina, ci dupa modelul de colantare care trebuie realizat si dupa perioada contractuala pentru care „batem palma”. Dupa ce testam, sa-i spunem, o campanie pilot, putem ajunge si la preturi care „cuprind” componenta „pay per performance” (plata pe performanta). Cu alte cuvinte, suntem platiti in functie de vanzarile si interactiunile pe care le putem genera.
AM: Care a fost cea mai ciudata colantare pe care ati acceptat-o pana acum? Chiar va rog sa-mi spuneti numele companiei si produsul, daca se poate. 🙂
AC: Nu avem limite in ceea ce priveste creativitatea si nu consideram ciudata niciun fel de colantare. Tinta noastra este sa atragem atentia, iar oamenii sa-si aminteasca de brand-urile pentru care noi facem publicitate. Si pentru a obtine din plin avantaje, le sugeram clientilor sa dezvolte, sa faca mesaje publicitare care sa nu fie extrem de „oficiale”.
AM: Ati avut cereri de publicitate pe care le-ati refuzat? Daca da, la fel, va rog sa-mi spuneti compania si produsul. La ce nu ati face niciodata publicitate?
AC: Am avut, dar nu va pot spune numele acelor companii si brand-uri.
AM: Exceptand site-ul pe care-l detineti, unde va mai pot gasi clientii (daca e sa ne referim doar la partea de online)? Facebook, Twitter… ceva… 🙂
AC: Sigur ca folosim mai tot ce tine de Social Media. Facebook, Twitter, Linkedin. In cazul unora dintre ele am creat deja o comunitate pentru soferii nostri, iar prin intermediul unora dintre ei, reusim sa ajungem la potentialii clienti. Pe Facebook este cea mai activa comunitate pentru noi si soferi, si este si locul unde cautam diverse proiecte noi sau postam imagini cu campaniile deja existente.
AM: Daca tot sunteti intr-o astfel de afacere banuiesc ca va plac masinile. Care ar fi masina dumneavoastra preferata?
AC: O intrebare foarte interesanta! Poate pare surprinzator, dar nu am masina, marele meu noroc fiind si faptul ca locuiesc foarte aproape de birou. Cu toate astea, daca as fi „nevoit” sa merg sa-mi aleg preferata, as merge la o reprezentanta Porsche… Ceva micut si rapid… 🙂
AM: Si ce masina considerati ca nu ar merge colantata? Ce masina nu ati colanta dumneavoastra niciodata?
AC: Nu exista masina care sa nu poata fi colantata. Cu toate astea, pentru a ne mentine afacerea cat mai bine, ne focusam pe cateva brand-uri si modele, asa cum bine ati vazut pe site-ul nostru, CarMedia.
AM: CarMedia se ocupa de publicitate, nu? Dar, pana la urma, CarMedia cum isi face publicitate? Exceptand partea de online. 🙂
AC: Sincer sa fiu, acum ne concentram pe clienti destul de mari si ni se pare mai simpla o abordare directa. Cu toate astea, avem in plan si campanii de PR, tocmai pentru a constientiza clientii, in mod special in afara Bucurestiului.
Felicitari pentru articol! Chiar nu stiam nimic despre reclama pe masini. Am vizitat site-ul CarMedia si ma tenteaza 🙂
Multumesc, Cristi! 🙂 Ai toate detaliile de care ai nevoie! Asadar, dupa cum spune melodia, “go for it!” 🙂