McLaren P1 a fost dezvaluit. Si este noua versiune de productie, versiune care este prezenta la Salonul Auto de la Geneva.
Nu va ingramaditi, ca nu-s decat 375 de unitati disponibile, cu preturi incepand de la 866.000 lire sterline. Teoretic erau planificate 500 de unitati, dar pe parcurs s-a renuntat la cateva.
Sunt cateva cifre pe care as vrea sa vi le prezint. Toate acestea sunt legate de sprint si de viteza maxima. Si avem asa: de la 0 la 100 km/h, modelul ajunge in mai putin de 3 secunde. De la 0 la 200 km/h reuseste sa ajunga in mai putin de 7 secunde, iar de la 0 la 300 km/h, in aproximativ 17 secunde. Sa nu uitam viteza maxima, indicatorul de bord urmand a arata (limitat) 350 km/h. Nu v-am spus ca toate astea sunt si multumita sistemului IPAS (Instant Power Assist System).
Poate sunteti curiosi ce este IPAS… Ei bine, este un sistem, care beneficiaza de un motor electric ce poate fi activat prin intermediul unui buton montat pe volan, sistem care mai aduce un mic „zvac” la tot ce v-am spus mai sus. Tot pe volan, mai exista un buton care actioneaza ceea ce se cheama Drag Reduction System (DRS), un sistem prin intermediul caruia este actionat un eleron spate, si care poate fi oprit fie prin apasarea pedalei de frana, fie prin apasarea butonului despre care va spuneam.
Cei 737 CP ( la 7.500 rpm) si cei 720 Nm disponibili de la 4.000 rotatii pe minut, sunt disponibili multumita V8-ului twin-turbo de 3.8 litri, iar motorul electric despre care va povesteam, aduce un plus de 179 CP si 260 Nm. Asta inseamna ca avem un total de 916 CP si 900 Nm, puterea fiind transferata prin intermediul unei cutii in sapte trepte. Si daca tot avem un motor electric, trebuie sa mai stiti ca acesta poate asigura, singur, o autonomie de 20 km, la viteze de maxim 48 km/h.
Ce mai avem? Un sasiu din fibra de carbon, care cantareste 100 kg, ceea ce-l face sa fie cel mai usor sasiu instalat vreodata pe o masina de „sosea”, are o greutate de 1.400 kg, emisiile de CO2 nu vor depasi 200 g/km, jantele sunt incaltate cu anvelope Pirelli P Zero Corsa, iar sistemul de franare beneficiaza de discuri carbon-ceramic, discuri care nu au mai fost folosite pana acum pe o masina obisnuita. Acest tip de material este mai usor decat carbonul-ceramic pe care-l stim, caldura fiind mult mai bine „imprastiata”.
Cabina „se pliaza” perfect pe sofer, cu un volan si scaune ajustabile, cu tetiere fixe la un unghi de 28 de grade, dar si cu reglaj pentru 32 de grade in cazul in care sunt folosite castile. Si mai gasim navigatie, clima si un sistem audio premium.
Sursa WCF
Mai multe imagini in continuare
In sfarsit are un competitor c-class-ul preparat de brabus . 🙂 cel cu 700