Audi RS6 Avant 2014 – Imagini si detalii

audi_rs6_avant_2014

Si iata ca avem un nou wagon de la Audi. Mai exact, Audi RS6 Avant 2014, un model, se pare, mult asteptat de catre multi fani ai constructorului german.

Ei bine, daca aveam pana acum un RS6 cu 571 CP si 650 Nm (motor V10 twin-turbo de 5.0 litri), acum, cei care se gandesc sa-si cumpere noul RS6 Avant, se vor bucura (cred) si de un V8 TFSI twin-turbo de 4.0 litri, motor pe care-l veti gasi si pe versiunea S8 sau pe Bentley Continental.

V8-ul va dezvolta 560 CP intre 5.700 si 6.700 rotatii pe minut, dar si un cuplu de 700 Nm, disponibil intre 1.750 si 5.500 rotatii pe minut. E bine de stiut ca V8-ul, atunci cand dorim, poate functiona si in patru cilindri pentru a reduce consumul de combustibil, dar si faptul ca motorul este cuplat la o cutie tiptronic in 8 rapoarte si la sistemul all-wheel-drive.

De la 0 la 100 km/h ajunge in 3.9 secunde, ceea ce-l face mai rapid cu 0.5 secunde decat actualul RS6, cu 0.4 secunde mai rapid decat BMW M5 sedan, dar si cu, daca imi este permisa comparatia, 0.2 secunde mai incet decat Lamborghini Gallardo LP560-4.

Inca o chestie pentru viitorii clienti: in functie de dorinte, acestia vor putea alege intre versiunea cu limitator de viteza (250 km/h), pachetul Dynamic cu 280 km/h si pachetul Dynamic Plus cu 305 km/h.

Daca va interesa, masina masoara 4.979 mm lungime si are un portbagaj care poate ajunge pana la 1.680 litri. Si desi este nitel mai lung decat actuala generatie, greutatea este cu aproximativ 100 kg mai mica. De unde? Pai de la materialele usoare folosite, 20% din caroserie fiind facuta din aluminiu. Consumul? Undeva la 9.8 litri/100 km, ceea ce nu suna deloc rau daca ar fi sa facem o comparatie cu RS6-le pe care-l vedeti pentru moment pe sosele. Da… e cu vreo 40% mai mic…

Mai gasim o suspensie pe aer sau una sport, Dynamic Ride Control si ESC, un sistem de franare cu discuri ventilate (390 mm fata) si etriere cu sase pistoane, iar optional, unul cu discuri carbon-ceramic de 420 mm. Sa nu uitam jantele de 20 inch in standard si, la cerere, cele de 21 inch.

Mai multe imagini in continuare

Author: Sorin Grumazescu