Fix in Berlin. Acolo a avut loc prezentarea noului VW Golf 2013, un model pe care n-ai cum sa nu-l recunosti, chiar daca vine si cu diverse chestiute noi.
Si sa incepem cu dimensiunile. Masoara 4.255 mm lungime, 1.799 mm latime si 1.452 mm inaltime, ceea ce-l face cu 566 mm mai lung, cu 13 mm mai lat si cu 28 mm mai scund decat predecesor. Multumita ampatamentului de 1.750 mm (o crestere cu 14 mm), s-a marit si spatiul pentru picioare (15 mm), dar si capacitatea portbagajului (cu 30 litri).
Apoi, daca la exterior nu-s prea multe, tot comparativ cu fratele mai mare, cel putin pentru interior sunt ceva schimbari. Adica se poate alege din 3 niveluri de echipare. Avem asa: Trendline (cu aer conditionat, diverse elemente metalice, geamuri electrice, bancheta rabatabila spate si jante de 15 inch), Comfortline (volan imbracat in piele, covorase, un sistem infotainment Composition Touch, senzori de parcare si jante de 16 inch) si varful de gama Highline (cu diverse elemente cromate, lumini xenon, jante de 17 inch, iar in cabina, lumina ambientala si scaunse sport imbracate in tapiterie din material textil sau Alcantara).
Indiferent de versiune, masinile vor fi echipate cu un sistem infotainment, cu ecran care poate masura 5. 5.8 sau 8 inch. Entry-level-ul va avea un display alb-negru, care ofera doar cateva informatii de baza, despre clima, data si ora. Iar la versiunile mai „puternice”, se adauga conexiunea MP3/Bluetooth/iPod/AUX/SD Card, dar si navigatie.
La partea de siguranta as mentiona cateva lucruri. Avem un sistem multi-collision braking (franeaza automat masina in cazul unei coliziuni), sistemul PreCrash (centurile se vor pretensiona, iar geamurile se vor inchide automat in cazul unui impact iminent), sistemul Adaptive Cruise Control, Front Assist, un diferential autoblocant, lane-keeping assist si multe, multe altele. Ca o remarca, extrem de bine echipat modelul.
Soferul va avea la dispozitie nu mai putin de 5 moduri din care poate alege sa conduca: Eco, Sport, Normal, Individual si Comfort, dar doar pe modelele echipate cu sistem adaptiv de control al sasiului. Iar in modul Eco, aerul conditionat si alte sisteme auxiliare vor fi optimizate astfel incat consumul de combustibil sa fie cat mai redus.
Motoarele vor fi ajutate de sistemul start/stop si sunt: 1.2 TSI, cu 85 CP, un consum de 4.9 litri/100 km si emisii de CO2 de 113 g/km, urmeaza 1.4 TSI (140 CP, 4.9 litri/100 km si emisii de CO2 de 112 g/km), al treilea este un TDI de 105 CP, un consum de 3.8 litri/100 km si emisii de 99 g/km, iar cel din urma este tot un TDI, dar cu 150 CP, un consum de 4.1 litri/100 km si emisii de doar 106 g/km. Si mai exista si versiunea BlueMotion, cu un consum de 3.2 litri si emisii de CO2 de 85 g/km.
Dupa cum era de asteptat, debutul Golf-ului 2013 va avea loc la Salonul Auto de la Paris, preturile in Germania urmand a porni de la 16.975 euro.
Sursa WCF
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments