Mai mult decat oricand, constructorii de anvelope sunt angajati intr-o reala cursa pentru aducerea inovatiei la nivelul fiecarui conducator auto. Cercetarea incepe pe pista de curse, un adevarat laborator in care noile tehnologii pot fi testate in conditii extreme. Daca anvelopele exceleaza pe pista de curse, cu siguranta ele vor excela si pe carosabil. Intr-adevar, este posibil ca pilotul dumneavoastra favorit sa concureze cu anvelope foarte asemanatoare celor care va echipeaza acum masina.
Sporturile cu motor ofera constructorilor de anvelope cadrul perfect pentru conceperea anvelopelor viitoare. Cursele de anduranta cum are fi Cursa de 24 ore de la Le Mans si Cursa de 12 ore de la Sebring permit testarea durabilitatii anvelopelor, in timp ce cursele mai scurte asigura conditiile necesare pentru dezvoltarea anvelopelor care se remarca prin manevrabilitate sporita si precizie optima in viraje.
Noutatea sta in detalii
Exigentele conducatorilor auto profesionisti sunt din ce in ce mai mari si vizeaza, in primul rand, aderenta crescuta si capacitatea optima de franare pe carosabil umed. In egala masura sunt vizate siguranta, chiar si in conditii extreme, si nevoia de anvelope mai usoare care sa permita atingerea unor viteze mai mari. Stiati ca o reducere cu un gram a greutatii anvelopelor permite o reducere cu trei grame a greutatii vehiculului? Anvelopele mai usoare nu reprezinta o solutie doar pentru cursele de masini: ele ajuta la reducerea consumului de carburant, a emisiilor de carbon si a materiilor prime folosite. Acestea sunt intr-adevar vesti bune pentru toata lumea.
Concepand anvelope in atmosfera caracteristica sporturilor cu motor, constructorii de anvelope trebuie sa gaseasca solutii pentru tot felul de provocari si sa inoveze continuu. Si, desigur, competitia nu este doar a pilotilor si a constructorilor de masini atat timp cat fabricantii de anvelope vor sa-si invinga rivalii! Anvelopa care ajunge cel mai departe, dureaza cel mai mult si este cea mai rapida va primi toti laurii. Aceasta reprezinta o recunoastere a echilibrului optim dintre performante.
Inovatie in beneficiul tuturor
Traseele de curse reprezinta un cadru care ii inspira pe constructorii de masini. Prin testarea anvelopelor intr-un cadru competitional apar idei noi, de la designul anvelopelor si pana la materialele care vor fi folosite in constructia acestora. Aceste inovatii stau la baza crearii de noi anvelope si asigura cresterea standardului de performanta, in beneficiul tuturor.
Cea mai rapida anvelopa din lume (pe traseu) este MICHELIN Pilot Super Sport. Acest produs a inregistrat cea mai rapida parcurgere a unui tur de pista pe suprafata uscata in cadrul unui test realizat in 2010 de catre TÜV SÜD Automotive, un organism independent, prin compararea anvelopelor 245/40 ZR 18 Y si 235/35 ZR 19 Y cu cele mai importante 5 marci concurente. De-a lungul anilor, anvelopa MICHELIN Pilot Super Sport a inregistrat nenumarate succese in cursele de anduranta, inclusiv cursa de 24 ore de la Le Mans, un eveniment la care MICHELIN a inregistrat nu mai putin de 20 victorii. In ultimii 14 ani, marca Michelin nu a mai suferit niciun fel de infrangere in competitiile desfasurate pe teritoriul Frantei.
Spatiul competitional a reprezentat o baza pentru crearea de noi tehnologii si i-a stimulat pe proiectantii si inginerii de anvelope sa aduca performanta tehnica la un nou nivel, toate acestea in beneficiul utilizatorului final.
Sursa Michelin
1 thought on “Siguranta Rutiera – O adevarata cursa pentru conceperea unei anvelope mai performante”
Comments are closed.