Finalistii Michelin Challenge Design 2012 – Partea a doua

Ieri va prezentam primii 13 dintre finalistii Michelin Challenge Design 2012. Astazi o sa vi-i arat si pe ceilalti 14. Pentru ca de toti sunt 27. Si discutam despre cum ar trebui sa arate vehiculele anului 2046 in marile aglomerari urbane.

Si incepem cu H2P Concept care apartine lui Xin ZheChen. E un amfibiu despre care designer-ul crede ca s-ar potrivi de minune in Shanghai. Principalele lucruri interesante ar fi „jantele” impreuna cu „pneurile” care integreaza un sistem cu presiune ajustabila, dar si sistemul de propulsie cu apa.

Interandem este un studiu de design semnat Zang Mingyang, un vehicul de familie focusat pe confort, al carui principal atu este atat vizibilitatea, cat si faptul ca este capabil de a se conecta cu alte asemenea vehicule in trafic.

RThropod este creatia lui Lucas Lopez, teoretic lucreaza intr-o simbioza perfecta cu proprietarul, si, pe langa alte chestii, foloseste ceea ce s-ar numi tehnologie bio-mecanica si bio-chimica, lucruri care permit utilizatorului sa schimbe, spre exemplu, culoarea de exterior in functie de preferinte.

Jeweline apartine lui Thierry Dumaine (52 ani) si este un vehicul care combina un sistem automat de rulare cu o imagine plina de stil. Si pentru ca, teoretic, Jeweline ar putea fi vazut pe strazile Parisului in 2046, i se potriveste de minune si look-ul inspirat din lumea diamantelor, nu?

JEEVA este un vehicul facut pentru Mumbai-ul anului 2046 si este opera lui Mayank Bhandari. Conceptul beneficiaza de roti care au proprietatea de a capta dioxidul de carbon din aer. Apoi, acesta este dus la o fabrica unde este reciclat si folosit chiar la fabricarea masinii in sine.

Doi iranieni si-au pus amprenta pe Walled Car Concept: Kayvan Naderi si Mohammad Hossein Amini Yekta. Cred ca ar fi vehiculul perfect pentru cei carora le e foarte greu sa se desparta de online si in masina. Pentru ca este un vehicul care foloseste din plin tehnologia si conectivitatea. Conectivitate atat user-masina, cat si masina-masina. Ca sa nu mai vorbim de modurile in care poate opera: standby, confort si sport.

Mai multe detalii si imagini in continuare

Taihoo Concept 2046 este destinat pietei chineze si apartine lui Hao Huang. Daca ar fi sa ma intrebati pe mine, cred ca este cel mai reusit concept in ceea ce priveste design-ul.

BMW Pario 30 este un vehicul pentru o singura persoana, designer-ul este Harvey Rabenjamina, iar ideea din spatele conceptului e relativ simpla: un vehicul de mare viteza, care poate „zbura” foarte usor pe suprafata apei.

Smart Ball este un concept semnat Mu Cong si Dai Wei. Din cate imi dau seama, e un fel de sfera din aceea in care alearga hamsterii, numai ca in cazul vehiculului nostru, totul se face automat. Si poate gazdui pana la doi pasageri.

Exodus este o tricicleta, dar mult mai „evoluata”, si apartine designer-ului Christian Polanco. Teoretic ar fi folosit pentru petrecerea timpului liber, dar asta nu inseamna ca nu poate fi folosit si pentru a te deplasa in marile aglomerari urbane. Evident, la fabricare sunt folosite tot felul de materiale compozite.

Carioca by Nicholas Cabrera. Evident, discutam despre Rio de Janeiro. Avand pe el logo-ul Citroen, Carioca, in momentul in care porneste, lasa pasagerilor o vizibilitate de 360 grade, urmand ca atunci cand opreste opreste, sa se inchida. Interesant…

Eclipse este un proiect semnat Narayan Subramaniam, un amestec de masina si bicicleta, o solutie data de catre designer pentru cei care locuiesc in India. Pe langa faptul ca beneficiaza de un tren de rulare electric, jucaria poate fi folosita foarte bine si pe apa.

Soleil apartine lui Emre Gurel si Caghan Engin Cesmeci. Este un vehicul cu doua locuri, care vine cu motoare electrice montate in cele trei roti. Insa, poate cel mai interesant lucru, jucaria poate fi foarte usor stransa si carata asemanator unui troller. 🙂

Ultimul este Conewheel si este ideea lui Ebru Guzelderan si Baris Cengiz. Conceptul poate fi folosit de catre oricine, inclusiv de persoanele mai in varsta sau cele cu probleme locomotorii.

Astia au fost finalistii. Imi place ce au facut. Fiecare a reusit sa vina cu idei noi, care, probabil, candva, vor putea fi puse in practica fara nici cea mai mica problema. 🙂

Sursa Carbodydesign

Author: Sorin Grumazescu