Finalistii Michelin Challenge Design 2012 – Prima parte

La Salonul Auto de la Detroit au fost anuntati cei 27 de finalisti ai competitiei Michelin Challenge Design 2012. Ideea concursului? Sa pui pe hartie cam cum crezi ca ar putea arata un vehicul destinat marilor orase in anul 2046.

Si cum imi place tot ce tine de design, concepte, schite, va prezint mai jos, multumita baietilor de la Carbodydesign, primii 13 finalisti din acest concurs.

Nyx Concept apartine lui Elizabeth Pinder. Este un vehicul destinat transportului privat si foloseste un tren de rulare alimentat cu hidrogen, insa nu unul conventional. In sensul ca apa de ploaie este colectata, de aici fiind obtinut hidrogenul de care are nevoie.

Snake Concept este creatia lui Liwen He. Dupa cum si numele o spune, structura vehiculului este inspirata din lumea serpilor, jucaria reusind sa-si schimbe forma in asa fel incat sa se si poata deplasa, dar sa si poata parca in locuri mai putin accesibile.

Neuron Concept poarta semnatura lui Ian Kettle si foloseste ceea ce se cheama tehnologia BMI (brain-machine interface), mai exact o interfata creier-masina. De unde si numele de Neuron. Cu ce iese in evidenta? Interiorul poate fi modificat in functie de preferintele fiecarui pasager, multumita celor 1.500, sa le spunem bare din nailon extrem de subtiri.

Volkswagen Beach Rescue apartine lui Sebastian Toddenroth si este un vehicul de salvare care poate fi folosit atat pe apa, cat si pe uscat. Si se misca multumita fie rotilor, fie celor doua turbine jet pentru apa.

Jeep Unlimited semnat Geeho Cha este tot un amfibiu, dar acesta, pe langa operatiunile de salvare pe care le poate face, mai poate fi folosit si ca masinuta de plaja. Evident, combina elemente de off-road, cu tehnologie imprumutata de la barcile de viteza.

CALI Concept ar fi facut pentru a se incadra perfect in Shanghai-ul viitorului, iar designerul se numeste Pexin Li. De unde CALI? Oarecum, de la City, Art, Act si Ingenuity. Exteriorul beneficiaza de materiale flexibile si cu o capacitate destul de mare de dilatatie, acelasi principiu fiind folosit si pentru interior.

X2 Concept cred ca este cel mai interesant de pana acum. Apartine lui Yeon-Wu Seong si este un coupe perfect simetric. La ce se refera aceasta simetrie? Pai la faptul ca, prin modificarea pozitiei scaunului soferului sau rotirea camerelor video de exterior, poate fi condus in ambele directii. Mai mult, masina poate fi intoarsa pe loc multumita celor patru motoare electrice montate in roti.

La eSTEAM Concept au muncit mai multi designeri: Maximilian Mandl, Ulisse Tanzini si Slavche Tanevski. Conceptul poate transporta pana la 6 persoane, dar si destul de multe bagaje. Poate fi masina de politie, poate fi taxi, poate fi orice… Plus ca interiorul poate fi customizat in functie de preferintele fiecaruia.

Shanghai Sphere 2046 ar fi tot un vehicul pe care ai putea sa-l vezi in Shanghai-ul anului 2046. Apartine lui Oliver May si, teoretic, pentru a putea fi folosit, are nevoie de o anumita infrastructura. In interior poate primi pana la 4 persoane, este facut dintr-o combinatie de fibra de carbon si titan, iar partea cea mai frumoasa e ca, in momentul in care „masina” a oprit la un access point, se poate cupla cu alte sfere care merg in aceeasi directie.

Din nou un concept la care au lucrat mai multi designeri. Este EVO Concept si este semnat de Fabien Pace, Armand Herve, Magomed Oumalaev si Anatole Vaillant. Este inspirat din lumea pariziana, deci, cel putin din punctul de vedere al aspectului, avem haute couture, fashion, arta, tot ce trebuie. Plus ca-si poate modifica forma si poate fi ba un 2 seater, ba un model cu patru locuri.

STACK Concept vine din India, iar designerii sunt Tejas Purohit, Kunal Kulkarni, Divyanshu Mittal, Rushikesh Galande, Amruta Ghosalkar si Nischint Gavate. Si ca sa n-o lungesc, pentru deplasare foloseste levitatia magnetica.

Icehicle este un vehicul care foloseste hidrogenul. Apartine lui Kyu Han Choi si este inspirat din tot ce inseamna gheata. Este facut din Plantic, un bioplastic unic, bazat pe amidon de porumb care se dizolva in apa, permitand astfel vehiculului sa aiba un proces de reciclare complet si curat, evident, la sfarsitul ciclului de viata.

Ultimul, dar nu cel din urma, este 2046 Parsonal Commuter in Paris si poarta semnatura lui Daisuke Iguchi. Este un concept compact, cu unul sau doua locuri, evident electric, care foloseste un design inspirat din arhitectura viitorului.

Cam asta-i pentru moment. Interesant ce fac baietii astia, asa-i? 🙂

Sursa Carbodydesign

Author: Sorin Grumazescu