Ce urma dupa LED? Evident, Laser. Si cei care isi indreapta atnetia catre asa ceva, sunt cei de la BMW. Ce se vrea prin folosirea acestui sistem? Siguranta mai mare, confort sporit, dar si economisirea energiei.
Cred ca nu mai e un secret pentru cineva ca iluminarea cu laser difera de lumina solara, dar si de alte tipuri de surse artificiala utilizata in prezent. Iluminarea este monocromatica, cu fluxuri luminoase care au aceeasi lungime de unda si care, comparativ cu cea LED, poate produce un fascicul cu o intensitate de 1.000 de ori mai mare. Ca si tehnologie, consuma mai putin de jumatate din energia de care au nevoie farurile cu LED.
In cazul automobilelor, lumina poate fi proiectata in asa fel incat sa nu reprezinte un risc pentru nimeni, acest lucru fiind posibil deoarece lumina nu este emisa direct, ci intai este transformata intr-o forma care este adecvata pentru utilizarea in trafic. Mai mult, este foarte placuta privirii si are un consum redus de energie.
Mai exista un avantaj al folosirii iluminarii Laser, avantaj pe care cei de la BMW vor sa-l foloseasca la maxim: eficienta intrinseca la de nivel ridicat. Daca luminile LED genereaza doar 100 de lumeni/watt, cea cu Laser genereaza aproximativ 170 de lumeni. O alta particularitate ar fi dimensiunea diodelor individuale. Lungimea este de doar 10 microni, comparativ cu celulele de forma patrata utilizate la LED, celule cu o latura de un milimetru.
Una peste alta, probabil, in viitor, vom putea utiliza lumina Laser in cazul farurilor adaptive, sau in cazul sistemului Dynamic Light Spot si Anti Dazzle High-Beam Assist.
Sursa BMW
Recent Comments