Primul succes a fost in 2008. Acum, dupa 3 ani, Sebastien Loeb, Daniel Elena si Citroen au castigat pentru a doua oara Raliul Finlandei. Succesul a fost complet, deoarece Citroen a avut doua modele DS3 WRC pe podium, Sebastien Ogier si Julien Ingrassia fiind alaturi de colegii lor.
In prima zi, Loeb/Elena si Ogier/Ingrassia au aocupat primele doua pozitii in clasamentul provizoriu. Dupa cum bine stiti, e si bine si rau. Bine pentru ca au plecat din fruntea clasamentului, rau pentru ca urmau sa curete drumul pentru cei din spate.
Cu toate astea, Loeb si Elena si-au pastrat pozitia, parcurgand cei 671,72 km in 14 ore, 134,6 dintre acestia fiind pe proba speciala. Cei 2 au terminat a doua zi cu un avans de 1,6 secunde fata de Ogier si Ingrassia. Ultima zi a fost o adevarata batalie intre echipajele Citroen Total si finlandezul Latvala, singurul obiectiv fiind victoria intr-unul dintre cele mai prestigioase raliuri din Campionatul Mondial.
Desi conditiile nu au fost dintre cele mai bune, Loeb nu a cedat prima pozitie pana la final, victoria din Finlanda fiind un record si pentru Citroen. Acestia au reusit 7 victorii consecutive in acest sezon, iar pentru Loeb a fost cea de a 66-a victorie cu Citroen din cariera. Acum el are un avans de 27 puncte fata de Hirvonen si 31 de puncte fata de Ogier.
„Este una dintre cele mai mari victorii din cariera. A trebuit sa muncesc mult pana sa fiu sigur de ea. Uneori trebuie sa-ti depasesti limitele pentru a-ti mari avantajul. M-am simtit foarte bine pe aceste probe cu modelul Citroën DS3 WRC, chiar mai bine decat cu vechile modele Xsara sau C4. Scopul meu a fost sa fiu primul in campionat inaintea etapelor pe asfalt si am reusit, dar mai sunt multe puncte in joc si lupta este in continuare deschisa”, a spus Loeb.
De cealalta parte, Ogier a terminat pe pozitia a 3-a, dupa Latvala, si asta din cauza unei pene facute pe speciala cu numarul 17. „Totul a mers destul de bine pana la ultima bucla. Eram intr-o pozitie buna in care mai puteam castiga, dar am facut o pana. Ma simt putin frustrat pentru ca acest incident ne-a impiedicat sa obtinem un rezultat mai bun”, a spus si Ogier.
Celelalte doua modele DS3 WRC si ma refer la Solberg/Patterson si Raikkonen/Lindstorm, au terminat Raliul Finlandei pe pozitiile 5, respectiv 9.
Urmeaza Raliul Germaniei in perioada 18-21 August 2011, insa pana atunci, mai jos aveti rezultatele si clasamentele piloti/constructori.
Sursa Citroen
Rezultate Raliul Finalndei (etapa a 8-a din 13)
1 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC 2h 39m 37.0s
2 JM. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +8.1s
3 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC +12.8s
4 M. Hirvonen / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +1m 09.1s
5 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +1m 16.2s
6 M. Ostberg / J. Andersson – Ford Fiesta RS WRC +1m 27.8s
7 H. Solberg / I. Minor – Ford Fiesta RS WRC +3m 25.5s
8 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +3m 53.2s
9 K. Räikkönen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +3m 59.8s
10 J. Hänninen / M. Markkula – Skoda Fabia Super 2000 +5m 13.7s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Finlandei (etapa a 8-a din 13)
1. Sebastien Loeb 171 p, 2. Mikko Hirvonen 144 p, 3. Sebastien Ogier 140 p, 4. Jari-Matti Latvala 96 p, 5. Petter Solberg 83 p, 6. Mads Ostberg 56 p, 7. Matthew Wilson 40 p, 8. Kimi Raikkonen 26 p, 9. Henning Solberg 26 p 10. Frederico Villagra 20 p, 11. Juho Hannien 13 p, 12. Dani Sordo 8 p, …
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Finlandei (etapa a 8-a din 13)
1. Citroen Total World Rally Team 290 p, 2. Ford Abu Dhabi 225 p, 3. M-Sport Stobart Ford 101 p, 4. Petter Solberg WRT 71 p, 5. Ice 1 Racing 38 p, 6. Munchi’s Ford WRT 32 p, 7. Team Abu Dhabi 20 p, 8. FERM Power Tools 16 p, 9. Monster WRT 8 p, 10. Brazil World Rally Team 1p, 11. Van Merksteijn Motorsport 0 p.
1 thought on “Citroen si Sebastien Loeb castiga pentru a doua oara in Finlanda”
Comments are closed.