Cam asa a fost la Defensive Driving, eveniment organizat de Petrom Romania

Cei care ma citesc si stiu ca am si blog personal, probabil deja au vazut ca in weekend-ul trecut am fost prezent la un curs Defensive Driving in cadrul Scolii de Pilotaj Titi Aur.

O zi plina, cu multe lucruri de invatat, cu multe lucruri despre care nu stiam mai nimic, cu multe ore de teorie. Si cu ceva practica pe simulatoare si masini „preparate”.

Silviu Moraru a inceput mai intai „sa ne sperie” putin cu numarul de morti anual pe soselele din Romania, a trecut la cum sta treaba cu legislatia, punctele de penalizare, etc, ce inseamna a fi victima, s-a trecut la primul ajutor, apoi ne-a explicat cam care ar fi lucrurile de care ar trebui sa tinem cont atunci cand ne programam timpul pentru o anumita deplasare, ce se intampla la partea de siguranta si securitate, pozitia la volan, reglarea oglinzilor (eu clar imi vedeam masina in ele si nu e corect), pozitia mainilor pe volan (iarasi greseam cu al meu „10 si 10”, vezi de ce constructorii de masini pun comenzile la volan la “9 si 15”, toate explicatiile fiind pe cat de simple, pe atat de la obiect. S-a mai punctat foarte mult pe anvelope, presiuni, comportamente ale anvelopelor in functie de presiune si suprafata de rulare.

Evident, Ken Block nu avea cum sa nu fie mentionat, numai ca si in cazul lui sunt ceva probleme, evident, de antrenament, pentru a putea sa-ti iasa totul asa cum vrei. Nu incercati asa ceva. N-o sa va iasa cu siguranta. O sa vedeti mai jos la ce ma refer. 🙂

Partea de teorie s-a incheiat la fel cum a inceput: sperieturi, capuri in parbriz, nebunii… Nu va speriati, erau doar filmulete. 🙂

Am trecut la practica, unde am vazut care este senzatia in cazul unui impact frontal, cum ar trebui sa iesim dintr-o masina rasturnata la 90 de grade, cum reusesti sa iesi daca masina este cu „sus”-ul in jos, ce trebuie sa faci atunci cand derapezi, cum te comporti cu o masina care nu are ABS, cum e cu una cu ABS.

Asa cum spuneam si in celalalt articol, sunt foarte multe chestii care nu se invata la scoala de soferi si ar trebui sa fie invatate. Mai exact, „scoala de soferi, de fapt, este scoala de luat permisul”.

Una peste alta, a fost un curs excelent, foarte placut pentru ca a fost si interactiv, cu glume, dar si cu chestii serioase. Oricum, vedeta cursului a fost Dacia „Papuc”, proprietatea personala a lui Augustin Radu. Pe durata intregului curs, indiferent despre ce era vorba, Maria Sa Dacia era termen de comparatie. 🙂

Inca o data, multumesc Anca Bundar, Ana Bulgar, Petrom Romania si Titi Aur. Ei formeaza echipa care s-a facut vinovata pentru cursul de condus responsabil pe soselele #dinRomania. 🙂

PS: Normal ca nu aveam cum sa va dau toate orele filmate in timpul cursului. Am reusit totusi sa rup cate ceva. Si iata ce a iesit: unul de vreo 45 de minute din timpul teoriei si vreo 15 minute la partea de practica. Va sfatuiesc sa le vedeti. In special pe cel de teorie, desi e cam lung. O sa si radeti, dar poate asa va fac sa mergeti si voi sa faceti cursul. Merita! 🙂

Inca un filmulet in continuare

Author: Sorin Grumazescu

1 thought on “Cam asa a fost la Defensive Driving, eveniment organizat de Petrom Romania

Comments are closed.