Fiat Mefistofele – Vehiculul din iad

Povestea este cam asa: in 1908, cei de la Fiat aduceau in ochii publicului un SB4 Grand Prix racer. Imediat dupa aceea Sir Ernest Eldridge cumpara masina cu scopul de a o transforma intr-un model care sa bata toate recordurile.

Chiar si asa, Eldridge avea o problema: motorul original era de 18.0 litri, iar lui Eldridge i se parea prea mic. De aceea, acesta a fost inlocuit cu unul de 21.7 litri, sase cilindri in linie, care dezvolta 320 CP la 1.800 rpm.

Dupa modificari, noul motor era cam mare in dimensiuni si de aceea, Eldridge a fost nevoit sa foloseasca pentru sasiu cateva componente de pe un London Bus (cred ca toata lumea stie ce este London Bus). Masina folosea o transmisie pe lant, iar franele actionau doar pe rotile spate.

Numele de Mefistofele a fost dat de catre presa din cauza fumului si micilor explozii facute de catre motor. Primul record a fost stabilit pe 12 Iulie 1925, cand „uriasul” de 5.1 metri si 2 tone, avandu-l in spatele volanului chiar pe Eldridge, reuseste sa ajunga la viteza maxima de 234,98 km/h.

In 1969, Giovanni Agnelli (seful Fiat) cumpara masina de la Sir Eldridge si o aduce in Italia, unde intra intr-un proces de restaurare si intra in colectia companiei.

Fiat Mefistofele este perfect functional si poate fi admirat la Centro Storico Fiat, in Torino.

Sursa Bigscalemodels si Carscoop

Mai multe imagini in continuare

Author: Sorin Grumazescu

2 thoughts on “Fiat Mefistofele – Vehiculul din iad

Comments are closed.