Sebastien Loeb si Daniel Elena au obtinut a cincea victorie consecutiva in Raliul Mexicului, dar si prima victorie pentru modelul Citroen DS3 WRC. Nici echipajul format din Sebastien Ogier si Julien Ingrassia nu a mers prea rau, dar in ziua a treia au fost nevoiti sa abandoneze in urma unei iesiri in decor.
Prima zi a fost dominata de echipa Citroen, Ogier/Ingrassia avand la sfarsitul zilei un avans de doar 2.3 secunde fata de Loeb/Elena. In a doua zi si-au pastrat pozitiile in ierarhia generala, chiar daca Loeb a primit o penalizare de 50 de secunde pentru o intarziere de 5 minute, intarziere cauzata de cateva probleme la cutia de viteze.
Astfel, dupa doua zile de concurs si 62 km impartiti in trei probe, Ogier avea un avans de doar 10.5 secunde fata de colegul sau, insa, asa cum va spuneam, a iesit in decor si a fost nevoit sa abandoneze. „Trebuie sa fortez pentru a-mi pastra pozitia. Eram primul pe drum si asta insemna ca voi curata drumul pentru ceilalti. Intr-un viraj, masina a subvirat si am iesit putin mai larg. Nu am putut evita un bolovan si am rupt roata stanga fata. Am riscat si am pierdut, dar macar am vazut ce poate masina. Am facut o treaba excelenta in primele doua zile si imi pare rau ca nu am reusit sa adun puncte importante pentru Citroen in clasamentul constructorilor.” a explicat Ogier.
Spiritul colegial l-a facut Loeb sa reduca putin ritmul. „Nu mi-a facut deloc placere sa-i vad pe Sebastien si Julian pe marginea drumului. Era o lupta foarte interesanta intre noi si e pacat ca s-a terminat asa. Avem un avans de peste un minut si jumatate fata de Mikko, deci vom merge mult mai lejer acum. Am avut un raliu dificil. A fost o lupta interesanta cu Sebastien Ogier, am avut mici probleme cu masina si am obtinut victoria doar pe ultimele probe. Este un rezultat foarte bun pentru ca am urcat pe locul secund in clasamentul general al pilotilor. Pentru noi sezonul a inceput cu adevarat abia aici”, a declarat Loeb.
Petter Solberg si Chris Patterson , tot pe un Citroen DS3 WRC au terminat raliul pe locul patru si au adunat un punct bonus in Power Stage.
Mai jos aveti si rezultatele, plus clasamentele generale (piloti si constructori).
Sursa Citroen
Rezultate Raliul Mexicului (etapa a 2-a din 13)*
1 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC 3h52m27.0s
2 M. Hirvonen / J. Lehtinen – Ford Fiesta RS WRC +1m38.4s
3 J. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +2m23.9s
4 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +7m38.4s
5 M. Ostberg / J. Andersson – Ford Fiesta RS WRC +8m43.5s
6 H. Solberg / I. Minor – Ford Fiesta RS WRC +9m50.0s
7 N. Al Attiyah / G. Bernacchini – Ford Fiesta S2000 +13m21.5s
8 M. Prokop / J. Tomanek – Ford Fiesta S2000 +13’m35.0s
9 J. Hänninen / M. Markkula – Skoda Fabia S2000 +14m48.7s
10 F. Villagra / J. Perez Companc – Ford Fiesta RS WRC +48m17.2s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Mexicului (etapa a 2-a din 13)*
1. Mikko Hirvonen 46 p, 2. Sebastien Loeb 37 p, 3. Jari-Matti Latvala 31 p, 4. Mads Ostberg 28 p, 5. Petter Solberg 23 p, 6. Sebastien Ogier 15 p, 7. Hening Solberg 8 p, 8. PG Andersson 6 p, 8. Naser Al Atyiah 6 p, 10. Kimi Raikkonen 4 p, 10. Martin Prokop 4 p, 12. Matthew Wilson 2 p, 13. Juho Hanninen 2 p, 14. K. Al Qassimi 1 p, 14. Frederico Villagra1 p.
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Mexicului (etapa a 2-a din 13)*
1. Ford Abu Dhabi 73 p, 2. Citroen Total World Rally Team 47 p, 3. M-Sport Stobart Ford 36 p, 4. Petter Solberg WRT 12 p, 5. Ice 1 Racing 8 p, 6. Team Abu Dhabi 6 p, 6. Munchis WRT 6 p, 6. Monster 6 p, 9. FERM Power Tools 4 p.
1 thought on “Loeb obtine prima victorie cu Citroen DS3 WRC”
Comments are closed.