Zilele trecute a fost lansat noul sub-brand BMW dedicat modelelor electrice. In prima faza vor fi lansate doua modele, BMW i3 si BMW i8, anul aparitiei urmand a fi 2013. In urmatorii ani, BMW Group isi va extinde si serviciile de mobilitate, pentru acest lucru fiind deja anuntata formarea BMW i Ventures, o companie dedicata investitiilor in acest domeniu, capitalul initial fiind de 100 milioane de doalri.
„BMW i reprezinta o noua directie pentru automobilele premium. Prin introducerea noului sub-brand, BMW Group isi reafirma pozitia de leader in ceea ce priveste dezvoltarea durabila in industria automobilelor premium. Produsele si serviciile au fost dezvoltate in jurul unui concept revolutionar: sunt create avand ca obiectiv principal dezvoltarea durabila pentru un automobil premium. Este un nou inceput pentru industrie, o nouă era pentru mobilitatea individuala. Acesta este BMW i – Born Electric.” a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului de Administratie BMW AG, responsabil pentru Sales si Marketing.
Prin introducerea noului BMW i, tinta celor de la BMW este evidenta: marile aglomerari urbane. Tinand cont ca 50% din populatie traieste in orase si de faptul ca ONU estimeaza cresterea acestui procent la 70% pana in 2050, cei de la BMW nu gandesc chiar rau. Exista in acest moment peste 130 de orase cu o populatie de peste 3 milioane de locuitori, ca sa nu mai vorbim despre „Megacity” (orase cu peste 8 milioane de locuitori), 30 de astfel de orase avand o populatie totala de 280 milioane locuitori.
Dar haideti sa vedem pe scurt despre ce e vorba. BMW i3 va fi primul model electric de serie, dedicat zonelor urbane, iar BMW i8 va fi bazat pe BMW Vision EfficientDynamics si va fi un plug-in hybrid care imbina performantele unui supercar cu un consum al unui compact de oras.
Ambele se bazeaza pe conceptul de constructie LifeDrive, mai exact un sasiu din aluminiu care incorporeaza si propulsorul, in timp ce celula de combustibil va fi construita din CFRP (carbon fibre-reinforced plastic). Compania mai spune ca va fi pentru prima data cand fibra de carbon va fi utilizata la scara larga pentru fabricarea automobilelor.
„Ambele automobile au fost special concepute pentru respectivele sisteme de productie. Vom folosi o arhitectura inovatoare pe bază de CFRP pentru a compensa toată greutatea suplimentară a acumulatorilor. Pentru clienti, aceasta inseamnă o dinamica superioara impreună cu o crestere importanta a autonomiei in modul electric”, a explicat Dr. Klaus Draeger, membru al Consiliului de Administratie BMW AG, responsabil pentru Dezvoltare.
Cam asta-i. Asteptam sa vedem cum arata primele modele. Pana atunci, mai jos aveti doua filmulete, dar si cateva mici detalii din comunicatul de presa.
Sursa BMW
Producţie în Leipzig
Noile BMW i3 şi BMW i8 urmează a fi produse la fabrica din Leipzig. Până în 2013 acestea vor însemna investiţii noi de până la 400 milioane Euro şi vor crea aproximativ 800 de locuri de muncă. Sinergii de producţie vor fi dezvoltate între cele două modele care vor folosi componente comune pentru propulsia electrică, electronică sau baterii.
O nouă gamă de servicii independente
Independent de cele două noi modele, o gamă nouă de servicii de mobilitate va fi o parte integrantă a BMW i. Aceasta înseamnă dezvoltarea unei ramuri noi de business pe termen lung care poate atrage clienţi noi şi genera profit suplimentar.
„Nevoile de mobilitate se schimbă rapid în aglomeraţiile urbane aflate în expansiune”, adaugă Ian Robertson. „Prin BMW i vom dezvolta serviciile oferite în automobil, precum BMW ConnectedDrive.” Este vorba de servicii care includ utilizarea spaţiilor de parcare, soluţii inteligente de navigaţie care folosesc informaţii locale şi route planning avansat, precum şi servicii premium de car-sharing.
Suplimentar, BMW Group urmăreşte dezvoltarea de colaborări cu companii partenere şi explorează posibilitatea investiţiilor de capital în furnizori de servicii de mobilitate. Pentru aceasta BMW i Ventures, companie de capital venture, urmăreşte să extindă gama de produse şi servicii oferite de BMW i pe termen lung, prin implicarea în proiecte deosebit de inovative.
My City Way, companie cu sediul în New York, este prima companie în care BMW i Ventures investeşte. Despre parteneriat, Ian Robertson a declarat: „Sunt încântat să anunţ primul nostru parteneriat strategic cu My City Way. Printr-o aplicaţie dedicată telefoanelor mobile, My City Way oferă utilizatorilor informaţii despre transportul public, disponibilitatea locurilor de parcare şi puncte de atracţie locale în mai mult de 40 de oraşe din USA. Alte 40 de oraşe din întreaga lume vor fi adăugate proiectului, incluzând Munchen, bineînţeles.”
Recent Comments