Cum se face un drum Bucuresti Munchen (1.500 km), cu un BMW si cu un plin

Cum? Simplu. Te urci intr-un BMW Seria 3, te duci la o statie de carburanti, faci plinul si pleci catre Munchen. Cel putin asa s-a intamplat incepand cu 8 Septembrie, cand dupa o calatorie de 22 de ore, Tudor Bratu, redactorul sef al publicatiei ProMotor, aflat la volanul unui BMW 320d EfficientDynamics Edition, a ajuns la BMW Welt in Munchen. Asadar, dupa 1.489 km, rezultatele aratau cam asa: autonomie de 42 km ramasa, un consum de 4.0 litri/100 km si 60.5 litri consumati pe aceasta distanta.

Impresionant este faptul ca totul s-a intamplat in conditii normale de trafic, cu peste 500 de km cu o singura banda pe sens, cu traversarea Carpatilor, cu traseu pe Valea Oltului, cu ceata, ploaie si ambuteiaje in Budapesta si Viena, cu autostrada A8 Salzburg-Munchen, si cu traversarea unor orase mari pentru a simula cat mai bine conditiile reale de trafic.

BMW mai spune un lucru in comunicatul de presa, lucru cu care eu nu sunt pe aceeasi lungime de unda: „ La provocare s-a adaugat si faptul ca pe toata durata celor 22 de ore, la volan s-a aflat un singur pilot.” Eu sunt convins ca daca masina ar fi fost condusa de mai multe persoane, rezultatele nu ar mai fi fost aceleasi. Fiecare om are felul lui, stilul lui de a conduce. Si nu spun ca rezultatele ar fi arata mai bine. Din contra, totul ar fi fost dat peste cap.

“Nu am urmarit un record mondial de consum. Am vrut sa vedem cum se comporta BMW 320d EfficientDynamics Edition in conditii reale de trafic, nu intr-un mediu ideal de test. De aceea am definit un traseu care a inclus multe provocari si nu ne-am limitat la parcurgerea unei distante pe autostradă. Ne-am confruntat cu bine-cunoscutele coloane de camioane in Romania si cu ambuteiaje pe dealurile din Austria, cu ceata si ploaie in Austria si Germania. Cu toate acestea, am obtinut o viteza medie foarte buna – 84,2 km/h,” a declarat Tudor.

Singurele chestii de la care s-a abtinut din cand in cand pilotul nostru, au fost aerul conditionat si folosirea radioului, totul pentru a optimiza consumul. “Nu sunt un mare fan al aerului conditionat, dar a trebuit sa il folosesc datorita conditiilor meteo”, a adaugat Tudor.

Ei? Nu suna rau, asa-i? Nu suna rau deloc. Nu pot decat sa-i felicit atat pe cei de la BMW, cat si pe Tudor Bratu.

Sursa BMW

Pentru mai multe detalii din comunicatul de presa

BMW 320d EfficientDynamics Edition este echipat cu un motor diesel de 4 cilindri care dezvoltă 163 CP între 3500 rpm şi 4200 rpm şi un cuplu maxim de 360 Nm între 1750 rpm şi 3000 rpm. Acestea asigură un sprint 0-100 km/h în numai 8 secunde şi o viteză maximă de 228 km/h ceea ce adaugă unor performanţe de consum foarte bune şi un comportament dinamic foarte bun. Acest lucru a fost observat şi de Tudor: “Este un automobil eficient, dar deloc plictisitor. Pe serpentine descoperi maşina cel mai bine – foarte agilă şi uşor de controlat. Direcţia, şasiul şi motorul funcţionează perfect.”

Sosirea la München a marcat o nouă premieră. Automobilul a avut parte de o prezentare specială şi a fost astfel prima maşină cu numere româneşti care a rulat în interiorul BMW Welt. „Sunt foarte încântat de performanţa echipei româneşti. Au arătat că Bucureşti poate fi mult mai aproape de München decât am fi crezut – doar un singur rezervor! Este un drum simbolic înapoi către locul unde proiectul BMW EfficientDynamics a început. Este excelent să observi că o idee care a început cu mai bine de 5 ani în urmă, acum aduce rezultate uimitoare întorcându-se la München. Şi acesta este locul potrivit când vine vorba nu numai de produse eficiente, ci şi de o dezvoltare durabilă în fiecare detaliu al industriei auto“, a explicat Dr. Andrea Castronovo, Preşedinte BMW Group Europa Centrală şi de Est.

Soluţiile de mobilitate pentru viitor sunt o preocupare definitorie pentru BMW. BMW Group a fost desemnată compania auto numărul unu pentru al şaselea an consecutiv în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă de către studiul Dow Jones Sustainability Index.

Este producătorul premium cu cel mai mic consum şi nivel de emisii pentru flota de automobile din anul 2009. BMW Group a respectat angajamentul ACEA pentru reducerea emisiilor de CO2 cu 25% în intervalul 1995 – 2008 şi urmăreşte reducerea suplimentară cu încă 25% până în anul 2020. Unul din cele mai bune exemple în acest sens, un automobil care combină dinamismul tipic BMW cu cea mai bună eficienţă din segment este BMW 320d EfficientDynamics Edition.

Author: Sorin Grumazescu