Noul BMW X3 disponibil si in Romania

BMW X3

Catre sfarsitul anului va ajunge si in Romania noul BMW X3, model disponibil in doua versiuni de motorizare: xDrive20d, un diesel cu patru cilindri si 184 CP, dar si Xdrive35i, un benzinar cu 6 cilindri in linie si 306 CP. Sa va spun si preturile ca sa nu mai stati cu emotie pana la finalul articolului: pretul de pornire pentru diesel este de 33.200 fara TVA si pentru benzina, 41.700 euro, tot fara TVA.

Desi sunt convinsa ca ati citit articolul pe care l-am scris in momentul in care modelul a fost dezvaluit, vreau totusi sa fac un scurt reminder. Mai intai avem o serie de premiere: tehnologie noua pentru suspensii, transmisie in 8 rapoarte si sistem Start/Stop, Head-up Display, sistemul cu trei camere de supraveghere pentru marsarier, pachetul EfficientDynamics oferit acum in echiparea standard,

Pentru cei care vor si ceva optionale, BMW aduce controlul automat al climei cu gestionare bi-zonala, plafon panoramic, sistem audio de top si navigatie cu stocare pe hard disk, sistemele BMW ConnectedDrive, Cornering Headlights, High-beam Assistant, Cruise Control facand si ele parte din optionale.

Gata, hai ca nu va mai tin la vorba. Mai multe imagini gasiti aici, iar mai jos veti putea citi restul comunicatului de presa.

Mai multe detalii din comunicatul de presa

BMW EfficientDynamics: premieră pentru funcţia Auto Start Stop în combinaţie cu transmisia automată.
Noul BMW X3 xDrive35i este echipat standard cu o transmisie automată cu opt trepte. Această opţiune, unică în acest segment deosebit de competitiv, este disponibilă şi pentru BMW X3 xDrive20d, ca alternativă la cutia de viteze manuală cu şase trepte oferită în echiparea standard. Transmisia automată este combinată în premieră cu funcţia Auto Start Stop. Atunci când automobilul se opreşte la intersecţii sau în blocajele din trafic, motorul este deconectat automat. Imediat ce conducătorul ridică piciorul de pe pedala de frână, propulsorul reporneşte.

Funcţia Auto Start Stop este disponibilă standard şi la modelul X3 xDrive20d cu cutie de viteze manuală.
Automobilul este echipat standard cu o serie de tehnologii BMW EfficientDynamics precum indicator al punctului de schimbare optim al treptei de viteză, Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei la frânare), EPS Electric Power Steering (servodirecţie asistată electric), componente auxiliare electrice controlate inteligent sau pneurile cu rezistenţă redusă la înaintare contribuie la scădere consumului de combustibil şi a nivelului de emisii.

Motorizări
Noul BMW X3 xDrive20d oferă acum performanţe mai bune şi o eficienţă sporită în comparaţie cu oricare dintre competitori. Propulsat de un motor turbo diesel de 2,0 litri, cu patru cilindri, cu carter din aluminiu şi injecţie directă Common Rail, modelul atinge un maxim al puterii de 135 kW/184 CP la 4.000 rpm şi un vârf al cuplului de 380 Nm pe o plajă a turaţiilor cuprinsă între 1.750 şi 2.750 rpm. Motorul dezvoltă suficientă putere pentru a permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde, cu o viteză maximă de 210 km/h. Cu un consum mediu de combustibil de 5,6 litri/100 km şi un nivel al emisiilor CO2 de 149 g/km, BMW X3 xDrive20d stabileşte noi standarde de eficienţă în acest segment de piaţă. Noul BMW X3 xDrive20d cu transmisie automată reuşeşte aceeaşi acceleraţie, viteză maximă şi consum de combustibil, dar cu un nivel al emisiilor CO2 de 147 g/km.

Răspunsul spontan, caracteristicile de turaţii înalte, liniaritatea deosebită şi economia de combustibil caracterizează motorul din echiparea versiunii BMW X3 xDrive35i. BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection şi controlul variabil al supapelor VALVETRONIC au fost combinate pentru prima dată la acest propulsor. Motorul de 3,0 litri furnizează un maxim de 225 kW/306 CP la 5.800 rpm, cu un vârf al cuplului – 400 Nm – disponibil deja de la 1.300 rpm. Propulsorul permite ca X3 xDrive35i să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 5,7 secunde. Viteza maximă este de 245 km/h. BMW X3 xDrive35i oferă nu doar cele mai dinamice caracteristici, dar şi cel mai bun consum şi nivel de emisii pentru această clasă de motoare. Consumul mediu în ciclul de testare EU este de 8,8 litri/100 km şi nivelul emisiilor CO2 este de 204 grame per kilometru.

Suspensie nou dezvoltată, xDrive optimizat
Noul BMW X3 este echipat standard cu tehnologia BMW xDrive de transmisie integrală permanentă. Acest sistem controlat electronic asigură o distribuţie variabilă a cuplului între cele două punţi. Unitatea de control, care se află în legătură cu DSC Dynamic Stability Control (Control Dinamic al Stabilităţii), contracarează orice tendinţă de supravirare sau subvirare prin reacţii rapide şi precise. Prin utilizarea unui reglaj inovator conceput să îmbunătăţească dinamica, tehnologia inteligentă de transmisie integrală optimizează nu numai tracţiunea, dar, mai important, manevrabilitatea în viraje. În timpul unei virări bruşte, de exemplu, un procent important din cuplul de tracţiune este transferat către roţile spate.

Opţional, Performance Control sporeşte şi mai mult comportamentul agil al modelului BMW X3. Frânarea precisă a roţii spate din interiorul virajului şi creşterea simultană a puterii transmise către puntea spate asigură automobilului un comportament deosebit de agil. Aceasta duce la o sporire a dinamicii în viraje şi o tracţiune optimizată.

Noul BMW X3 dispune, de asemenea, de o tehnologie a suspensiei care reprezintă o dezvoltare complet nouă. Combinaţia dintre axul faţă, cu dublă legătură arc-lonjeron, şi cel spate, cu ansamblu multibraţ, oferă condiţia ideală pentru agilitate şi confort al călătoriei optimizate. EPS Electric Power Steering (servodirecţia asistată electric), care include şi funcţia Servotronic cu varierea gradului de asistare al direcţiei în funcţie de viteză, este oferit în premieră la un model BMW X3 şi contribuie semnificativ la asigurarea unui comportament exact al direcţiei. Variable Sports Steering, nou concepută şi disponibilă opţional, variază raportul dintre unghiul de rotaţie al volanului şi cel al roţilor pentru manevre mai uşoare la parcare sau slalom şi control mai bun la viteze mari.

Dynamic Damper Control (Controlul Dinamic al Amortizoarelor) este disponibil opţional la noul BMW X3. Amortizoarele controlate electronic se adaptează la suprafaţa drumului şi la stilul de condus al celui de la volan. Conducătorul are posibilitatea de a influenţa programul specific de control al amortizoarelor prin utilizarea sistemului de Dynamic Driving Control. Această funcţie, care este disponibilă în premieră la gama de modele BMW X, permite conducătorului să opteze pentru unul din modurile “NORMAL”, “SPORT” şi “SPORT+” prin utilizarea unui buton amplasat pe consola centrală. Acest sistem modifică comportamentul amortizoarelor, răspunsul acceleraţiei, reacţia cutiei de viteze, răspunsul direcţiei şi modul de funcţionare DSC. Toţi factorii sunt combinaţi într-un reglaj general bine echilibrat în funcţie de setarea aleasă.

Producţie sustenabilă la uzina BMW din Spartanburg.
Agilitate şi confort, sportivitate şi eficienţă, durabilitate şi eleganţă, modularitate şi ambianţă premium – noul BMW X3 îndeplineşte cerinţele variate ale unui model modern din segmentul Sports Activity Vehicle. Prin calităţile sale automobilul stabileşte noi standarde în segmentul deschis de generaţia anterioară BMW X3 în anul 2003.

Noul BMW X3 este produs la uzina BMW din Spartanburg, în conformitate cu standardele înalte de calitate ale BMW Group. Prin producţia modelelor BMW X5 şi BMW X6, locaţia, aflată în statul american Carolina de Nord, a devenit centru de competenţe pentru modelele din gama BMW X în cadrul reţelei mondiale de producţie BMW Group.

Un element distinctiv al fabricii BMW de la Spartanburg este soluţia pentru alimentare cu energie. În prezent 63% din necesar este generat prin utilizarea gazului metan reciclat de la depozitul de deşeuri din apropiere. Aceeaşi soluţie este folosită şi pentru încălzirea apei utilizată în fabrică.

Proiectul, intitulat “Gas to Energy”, a fost lansat în 2003 şi extins în 2009 în urma unei investiţii de 12 milioane $. Se preconizează că această soluţie asigură o reducere a costurilor cu 7 milioane $ anual. În acelaşi timp, emisiile de CO2 au fost reduse cu 92 000 tone pe an, echivalentul plantării cu copaci a unei suprafeţe de 93 km pătraţi anual.

În urma unui proiect de expansiune a fabricii de 750 milioane $ desfăşurat în 2009 au fost create noi zone de producţie şi implementate noi tehnologii. Acestea asigură în procesul de vopsire al automobilelor scăderea consumului de apă cu 50% şi a cantităţii de deşeuri generate cu 80%. Un nou sistem de ventilaţie asigură o reducere a consumului de energie cu 31% faţă de un sistem convenţional. În acelaşi timp, 83% din totalul de deşeuri reciclate în fabrică sunt reciclate.

Author: Sorin Grumazescu