Mic. Asta e senzatia pe care ti-o da noul Citroen C3 la prima vedere. Poate chiar mai mic decat ultima generatie. Dar este doar o senzatie, pentru ca evident este mai mare. In general cand discutam despre o noua generatie a unui model, discutam si despre o crestere in dimensiuni. Iar in momentul in care ai intrat in masina, vei avea parte de un “woooooow”. Acest “wow” este dat de parbrizul Zenith. Acest parbriz este probabil cel mai spectaculos lucru cu care vine noul Citroen C3. Chiar n-am o unitate de masura pentru el sau un adjectiv prin care sa-l pot descrie. Atat pot spune: este spectaculos.
Mai multe detalii si imagini in continuare
Este spectaculos pentru ca e mare, se intinde pana la mijlocul masinii, oferindu-ti o vizibilitate excelenta si in acelasi timp o priveliste interesanta pentru ceilalti pasageri. Probabil va intrebati daca nu e deranjant atunci cand e soare. Nu e, pentru ca este protejat termic la partea superioara. Si daca nu mai puteti si nu mai puteti, aveti posibilitatea sa trageti un plafon culisabil, transformand C3-ul intr-o masina obisnuita, cu parasolare si cu tot ce trebuie. Stiti la ce mai ajuta parbrizul Zenith? Stiti ca in cazul unei masini obisnuite, esti nevoit sa stai la o distanta apreciabila de semafor sau sa te apleci destul de mult pentru a vedea cand se schimba culoarea. In cazul lui, nu mai e nevoie. Poti sta lejer chiar sub semafor. Dar gata cu Zenith-ul. Sa vorbim si despre restul masinii, ca doar de asta am testat-o. 🙂
Asadar, am avut un Citroen C3 1.4 Hdi, mai exact 1398 cm3, 70 CP, un cuplu de 160 Nm si nivel de echipare Confort. Deci o masina cat se poate de cuminte. Simti ca acei 70 de cai alearga bine cam de la 4.000 rpm, iar cuplul incepe sa munceasca exact cum trebuie de pe la 2.000 rpm. Nu, nu este un sprinter, dar peste 2.000 – 3.000 de ture, incepe sa-si faca treaba. Si spun ca nu e un sprinter, pentru ca are nevoie de 13.7 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, iar viteza maxima este de 163 km/h. Dar pentru clasa din care face parte, Citroen C3 se comporta perfect: viteza decenta, este stabil, echilibrat. Totusi, pentru a conduce relaxat si fara griji, vei avea nevoie de o trecerea in treapta inferioara inferioara atunci cand vrei sa intri intr-o depasire. Poate si dimensiunile broscutei o fac sa se comporte asa si sa fie stabila: 3.941 mm lungime, 1.728 mm latime, 1.524 mm inaltime si un ampatament de 2.466 mm. Deci foarte bine proportionata.
Daca ar fi fost dupa mine, poate as mai fi urcat putin garda la sol, desi inginerii de la Citroen sunt convins ca au calculat-o exact atat cat trebuie. Vorbesc despre garda la sol din punctul nostru de vedere, al romanilor si al drumurilor de care ne lovim zi de zi. Suspensiile au fost la fel de bine gandite, iar soferul si pasagerii nu vor avea probleme. Si daca tot vorbim de cei care se afla la interior, unul din lucrurile de care nu ma pot lega si care mi-a placut, este vizibilitatea. Chiar n-am nimic de comentat. Sticla sus, sticla stanga, sticla dreapta, oglinzi exterioare mari si o retrovizoare interioara pe care nu stiu cum sa o descriu, dar care parca e altfel decat la alte masini. Am avut senzatia ca vad mult mai bine in ea comparativ cu altele.
Hai sa ne oprim la interior daca tot am ajuns aici. Amintesc din nou parbrizul Zenith pentru ca deja am devenit fan si mi-ar placea sa vad asa ceva si pe Ferrari daca s-ar putea. 😀 Inauntru te vei simti cat se poate de bine si asta datorita suprafetelor vitrate de care esti inconjurat. Materialele folosite atat la tapiterie cat si la bord sunt de buna calitate, desi se putea si mai bine, dar asta s-ar fi reflectat in pretul final. Francezii au pus la dispozitia clientilor pentru aceasta versiune, clima, geamuri electrice, radio CD cu MP3, scaune fata incalzite, senzori parcare, cotiera centrala, parfum de ambianta, computer de bord, inchidere centralizata, oglinzi exterioare rabatabile electric si incalzite, conexiune USB si Blutooth. Bun. Sunt lipsuri si trebuie sa le mentionez. In primul rand locurile pentru pahare. Desi spatiile de depozitare sunt multe si mari (cele din portiere in special), faptul ca nu sunt locuri pentru pahare, m-a deranjat. Sa nu uit portbagajul care un volum de 300 litri. Cam micut, dar tinand cont ca e o masina micuta, nu puteam avea pretentii prea mari.
L-am cam criticat, nu? 🙂 Atunci a venit momentul sa-l si laud. Si partea la care-l laud este consumul. Aici m-a dat pe spate si nu exagerez cu nimic. Citroen spune asa: 4.2 litri/100 km mixt, 5.2 litri urban si 3.7 litri extraurban. Eu am facut 1.026 de kilometri, iar la final, pe bord aveam 5.2 litri/100 km si o viteza medie de 58 km/h. Nu e rau. Pe traseul Bucuresti – Vaslui, cu tot ce am mai facut prin cele doua orase, am insumat 464 km si am scos un mixt de 5.0 litri si o viteza medie de 71 km/h 😀 In oras, dupa 80 de kilometri facuti, computerul de bord imi arata 6.1 litri/100 km si o viteza medie de 34 km/h. Daca va uitati si faceti comparatia intre ce spun cei de la Citroen si realitate, o sa observati ca diferentele nu sunt mari. Si sunt convins ca daca scoteam si clima si as fi mers la consum, m-as fi apropiat foarte mult de datele spuse de ei. Deci e bine. E chiar foarte bine. Bravo Citroen C3.
Trebuie sa vedem si cine are grija de noi cat suntem in trafic, nu? In primul rand soferul :D, dar exista si niste sisteme de siguranta, nelipsite in ultima perioada mai pe toate masinile indiferent de constructor: ABS, EBD si ESP, airbag-urile frontale sofer si pasager, airbag-urile cortina si chiar limitatorul de viteza.
Am ajuns la pret. Pentru moment, cel de baza este 13.790 euro cu tot cu TVA, dar este oferit si un discount de 2.710 euro cu tot cu TVA. Pe langa acesta, Citroen mai ofera inca un discount, care reprezinta de trei ori TVA-ul masinii. Nu suna rau, nu? Totusi, merita si restul optionalelor (culoarea Rouge Lucifer, parbrizul Zenith, cotiera centrala, clima, senzorii de parcare, scaunele incalzite, oglinzile retrovizoare electrice, jantele de 15 inch si USB-ul), pentru care trebuie sa mai puneti cam 3.060 euro. Deci avem un total de 16.850 euro, la care sigur ca obtineti si discount-urile despre care va vorbeam. Garantia oferita este de 2 ani fara limita de kilometri, 3 ani pentru vopsea si 12 ani la perforarea caroseriei.
Concluzii. Mi-a placut noul Citroen C3. Mi-a placut din toate punctele de vedere. Mi-a placut cum se misca in oras, mi-a placut cum se misca in afara orasului. Francezii s-au straduit sa regleze cat s-a putut de mult raportul pret/calitate. Sa spunem ca are pretul putin cam mare. Si vorbesc de cel cu tot cu optionale. Dar credeti-ma, daca ne gandim la consum si lasam doar parbrizul Zenith din optionale (500 euro), pretul mi se pare bunicel. Oricum, stiu ca ma repet, dar indiferent de ce versiune va luati, nu renuntati la Zenith. Face toti banii. 🙂
Ce mi-a placut? Nu cred ca e cazul sa va mai spun ce e pe primul loc. 🙂 Apoi consumul, directia, stergatoarele de parbriz care bat fix pana in marginea lui si imaginea generala a masinii.
Ce nu mi-a placut? Lipsa locurilor pentru pahare, claxonul (trebuie sa-l apesi cu ceva forta), portbagajul mic, pozitia prizei si a portului USB.
Multe multumiri Laurei Antonov si Paulei Olteanu de la Citroen Romania!
2 thoughts on “Drive Test: Noul Citroen C3 1.4 Hdi”
Comments are closed.