BMW Seria 5 primeste 5 stele la testul Euro NCAP

crash test

“Maxim. MAXIM, am spus”. Adica atat a obtinut noul BMW Seria 5 la testele de la Euro NCAP (New Car Assessment Programme). Maxim. 5 stele. Protectia adultilor si copiilor la interior, protectia pietonilor, tot. Si este prima gama de modele BMW care primeste procentaj 100% pentru dotarile de siguranta.

Si cand spun dotarile de siguranta, ma refer la structurile de sustinere, zonele de deformare ample, structurile ranforsate din praguri si din pilonii B, armaturile rigide ale usilor sau traversele scaunelor. Daca ar fi sa va dau doar un exemplu, v-as aminti doar fortele care actioneaza in cazul unui impact frontal si care sunt disipate prin intermediul mai multor cai de sarcina din ansamblu podelei, al ramie laterale, al zidului frontal sau acoperisului si sunt absorbite in zonele de deformare.

Toate sistemele de retinere sunt controlate de un sistem electronic de siguranta. Intre acestea amintim airbag-urile frontale, pelvis si torace, cele Cortina fata si spate, scaunele vin cu centuri de siguranta automate in trei puncte, cu limitatoare de forta. Mai amintim tetierele active, sistemul ISOFIX si posibilitatea dezactivarii airbag-ului fata dreapta, toate in dotarea standard. Daca mai era cazul sa mentionez, intre sistemele de siguranta o sa gasiti controlul dinamic al stabilitatii sau dispozitivul de limitare a vitezei (Speed Limit Device).

Bun. Care au fost concluziile? Noul BMW ofera o cabina foarte stabila, cu protectie extinsa la traumatisme pentru toti cei prezenti in masina, indiferent de statura lor si de pozitia scaunului. In cazul copiilor, punctajul maxima a fost acordat pentru sistemele de scaune pentru copii in varsta de 3 ani, pentru impact frontal si lateral, inregistrandu-se o pozitie stabila si o deplasare minima a capului in momentul impactului.

Nu in cele din urma, s-a acordat o atentie deosebita si pentru pietoni. In acest caz, elementele caroseriei vin cu un modelaj elaborat, cu o structura flexibila la partea frontala si cu o capota activa care contribuie la reducerea riscului de accidentare. In momentul in care senzorii indica o coliziune, mecanismul de declansare pirotehnica este activat la viteze cuprinse intre 25 si 55 km/h, ceea ce duce la o ridicare a capotei in fata si in spate.

Ce pot sa spun… Felicitari!

Sursa BMW

Author: Sorin Grumazescu