VTM Bucovăț 2010 – La 3 zile după

Au trecut 3 zile de când a avut loc evenimentul anunțat aici. 3 zile în care am așteptat ca toată lumea să descarce fotografiile și filmulețele și să le pună pe internet, ca să am ce vă arăta. Spre deosebire de alte evenimente, acoperirea acestui eveniment pe internet a fost mult peste așteptările mele. Dacă aș face embed la fiecare videoclip postat pe youtube sau vimeo în această pagină, m-ar înjura o groază de lume, fiindcă ar crăpa Flash-ul într-o veselie, bată-l vina!

La capitolul „Craiova se laudă” pe circuitul improvizat au concurat modele precum BMW M5, Evo 9, sau Porsche Cayenne. A fost un adevărat deliciu să vezi astfel de jucării high-tech evoluând de-alungul traseului sinuos de la Bucovăț. În plus, șoferul M5-ului s-a hotărât pe final să facă o abordare mai agresivă, încântând cu niște curbe la care spatele mașinii și-a făcut de cap :D. Nici Evo-ul nu s-a lăsat mai prejos, iar sunetul său la trecerea pe lângă mulțime i-a adus o mulțime de aplauze.

BMW M5

Mitsubishi Lancer Evolution

Porsche Cayenne

Renault Clio Sport

Tot respectul și pentru conducătorii mașinilor din clasele inferioare, care nu s-au lăsat deloc mai jos. E frumos să vezi +150 cai putere pe mașini de clasă mică, cu greutatea sub o tonă cum se descurcă extraordinar prin curbe. Nexia, Opel Kadett, Opel Corsa, Honda Civic sau Golf I/II sunt numai câteva nume care au făcut deliciul publicului.

Opel Kadett

Honda Civic

Dacia Solenza

Toyota Celica

Așadar, au avut loc 5 urcări: una de antrenament, 3 urcări cronometrate și o urcare de final, pentru paradă. Cred că cel mai greu lucru pe care trebuie să-l faci la astfel de evenimente e să alegi locul unde să stai: la start, pe traseu sau la finish? Am făcut un compromis și am încercat să fiu peste tot. Nu am reușit, dar rezultatul final (urcat pe youtube) e mai mult decât mulțumitor. Fiindcă am reușit pe tot parcursul celor 4 urcări să văd cam toate segmentele de traseu demne de văzut.

Spun 4 urcări pentru că a 5-a am făcut-o în dreapta unui Renault Clio condus de Cătălin Petrovici (aka Tenu). A fost pentru prima oară când am avut plăcerea de a simți senzația unui traseu foarte “curbat” cu viteze mult peste limita legală. A fost ceva ce nu se compară cu nicio senzație avută de mașinile conduse de mine până în momentul de față. Nici măcar BMW-ul 330 XD pe care l-am chinuit rău de tot pe 700 de metri până la ~180km/h nu m-a băgat în scaun cum a făcut-o mașinuța asta! Senzație de milioane care m-a pus serios pe gânduri: oare merită să dai nșpe mii de € pe o mașină pe care s-o conduci cu „50-60km/h” (prin oraș) când poți să investești într-o jucărie de “raliu” pe care s-o alergi cum trebuie când ai ocazia, în condiții de siguranță? În fine, cert e că senzația a fost de milioane, greu de descris în cuvinte!

Am avut ocazia de a admira o bunătate de mașină, de-o seamă cu părinții mei: Ford Capri Mk1. Având sub capotă un motor V6 de 3L, bătrâna demonstrează că încă mai poate ține pasul. În plus, eleganța ei s-a păstrat de-alungul existenței sale, ceea ce o face să devină un must-drive pentru mine. Mai multe nu vă zic deocamdată, dar sper să revin în viitorul apropiat cu un material mai amplu despre această clasică, fiind foarte impresionat de rezultatul muncii depuse de proprietar pentru restaurare.

Ford Capri Mk1

Trecând la o altă idee pe care vreau s-o expun aici, vă invit să vă uitați la poza asta:

Explicație: mașină aflată în competiție, rulând cu viteză foarte mare în vederea obținerii unui timp cât mai bun, prinde nisip cu roata din spate, derapează și numai prin măiestria celui de la volan nu iese în decor. Decor format, după cum se vede, de o mulțime de curioși. Oameni buni, știu că atunci când vii la raliu vrei să vezi cât mai bine, dar ideea e să ajungi acasă înapoi și să mai povestești și altora despre cum a fost. Sunt sigur că dacă mașina lovea parapetul cel puțin o persoană era rănită serios. Nu înțeleg de ce n-au stat pe interiorul curbei sau de-alungul porțiunilor drepte, de unde aveau vizibilitate mai bună și erau și mai în siguranță.

Organizatorii spuneau pe forum cu câteva zile înainte de eveniment că e spre binele spectatorilor să înțeleagă de bună voie niște indicații de bun simț venite din partea forțelor de ordine prezente. Am auzit cu urechile mele un dialog în care un jandarm i-a spus unui tip să nu mai stea în locul respectiv pentru că s-ar putea să-l ia vreo mașină pe capotă, iar respectivul a considerat că este discriminat, fiind de etnie rromă. Am rămas fără cuvinte.

Dar, nu pot să nu-i felicit pe toți cei implicați pentru ceea ce a ieșit. Nu are rost să comentez unele stângăcii, fiindcă aș părea un răutăcios care nu vede dincolo de unele probleme care pot apărea în oricând, oricine ar fi în spatele unui eveniment. Nu de alta, dar abia aștept următorul eveniment de acest gen!

Găsiți aici topicul de discuții de unde am preluat o bună parte din pozele afișate mai sus (cu mulțumirile de rigoare pentru cei care le-au făcut publice), iar aici un playlist cu filmările mele. De asemenea, se pot găsi filmări de calitate bună și aiciaici aici sau aici. Pentru poze apelați la aceste adrese: link 1, link 2, link 3.

Author: afaith

5 thoughts on “VTM Bucovăț 2010 – La 3 zile după

  1. o intrebare scurta? de ce nu pui toate pozele ? tu ai poze doar masinile unora care au avut bani sa le faca sau sa le cumpere… uni oameni au pus suflet in masinile alea , si cu bani putini a iesit ceva ce poate nu si imaginau vreo data . ai putea sa pui toate masinile , ca majoritatea au muncit pt masinile alea.

  2. De ce nu erau spectatorii cuminţi? Pentru că evenimentul a fost organizat în România. Mai mult decât atât, pentru că spectatorii erau olteni. Deci de două ori melteni. E reţeta perfectă.

    Nu ştiu de ce n-a venit Duţă cu bmw-ul, mi-ar fi plăcut mai mult să-l văd pe circuit decât cayenne.

    Cât despre stângăcii, dacă te referi la faptul că a existat o problemă legată de timpi, pe tine, ca spectator, nu te deranjează cu nimic. Spectacol a fost. Iar dacă e vorba de lipsa de experienţă a vreunui pilot, ai văzut şi tu că în maşină e altceva. 😀

    @kiki poze găseşti în ultimele linkuri.

  3. @kiki cum am spus și în primul paragraf, dacă ar fi trebuit să fac embed la toate materialele pe care le am la dispoziție despre această cursă cred că pagina asta nu se încărca în niciun browser. am preferat să pun fotografii cu mașinile care m-au impresionat. după cum poți să vezi, filmările făcute de mine includ aproximativ toate modelele, fără discriminări. sunt conștient de efortul depus pentru aducerea modelelor în stadiul actual, însă trebuie să luăm în considerare și faptul că uneori, e suficient să dai câteva exemple. cine vrea să aprofundeze, are linkurile la dispoziție.

    @alleks era deja un BMW în cursă, ce rost avea să mai fie încă unul? în plus, eu chiar am fost curios să văd cayenne-ul ăla pe viraje.

    cât despre stângăcii, nu vreau să intru în detalii care nu-și au rostul. putem discuta în privat dacă insiști. eu rămân la concluzia mea, că evenimentul a fost unul reușit per-total și aștept următoarele ediții, pe care mi le doresc cel puțin la nivelul celui de duminica trecută.

  4. N-am prins eu toată cursa, dar niciodată nu sunt destule bmw-uri. Oricum, mă refeream la faptul că voiam să-i văd bmw-ul lui la urcare.

Comments are closed.